کد خبر: ۲۰۶۱۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
پس از تعویض 3 دیزل قطار حادثه دیده کرمان - تهران پس از 24 ساعت به مقصد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پس از حادثه در مسیر قطار کرمان - تهران در شامگاه 29 بهمن و انعکاس این حادثه در خبرگزاری فارس مدیرکل روابط عمومی راه آهن جوابیه‌ای را ارسال کردند.

در بخشی از این جوابیه آمده است، «با توجه به انتشار خبری با عنوان «خروج قطار از ریل/همه مسافران سالم هستند» در تاریخ 29/11/92 منتشر شده توسط آن خبرگزاری، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضرورت می‌داند به منظور تنویر افکار و رفع ابهامات موجود در مورد این خبر و سایر خبرهای از این قبیل که تا کنون منتشر شده مواردی را متذکر شود».

«همان طور که مستحضرید اصولاً خبرنگاران و اصحاب رسانه افرادی آشنا با دردهای جامعه هستند و با شناخت کامل از مشکلات و نیازهای جامعه برای اصلاح این موارد نقطه حرکت خود را برای تهیه اخبار در آن زمینه به کار می‌گیرند و دست آخر آنکه این گروه به عنوان یک امین و یک راوی صدیق واقعیت‌های جامعه و آن اتفاقی که رخ می‌دهد را با چشم‌های کنجکاو و دقیق بررسی کرده و سپس اطلاع‌رسانی می‌کند».

«نگاهی اجمالی به خبر منتشر شده در مورد خرابی دیزل قطار در محور کرمان مورخ 29/11/92، عبارتی است که در هیچ کجای متن به آن اشاره نشده و خبرنگار در نوشتن این خبر تنها به نقل قول برخی مسافران استناد کرده که معلوم نیست، این افراد از تخصص و توان فنی لازم برای اظهارنظر در این مورد برخوردار بوده‌اند یا خیر».

فارس: حادثه برای این قطار به دلیل اشتباه در مسیریابی از سوی سوزن‌بان بوده که قطار به نقطه کور می‌رسد و در نهایت با ترمز ناگهانی قطار از حرکت باز می‌ایستد، اما به دلیل بروز ناگهانی این حادثه دیزل از خط خارج می‌شود.

به گفته مسافران در حادثه قطار کرمان - تهران پس از جدا شدن دیزل اولیه از قطار و اتصال قطار به دیزل دوم بعد از دو ساعت این دیزل نیز خراب شد.

همچنین دیزل سومی که برای حرکت این قطار نیز فرستاده شد بعد از ساعاتی کار نیز خراب شد و معطلی مسافران را دوچندان کرد و این تاخیرات فراوان موجب نارضایتی شدید مسافران شده و اعتراض آنان را در پی داشته، اما کسی پاسخگو نبوده و  آب آشامیدنی در قطار تمام شده بود و تنها امکانات ارائه شده تن ماهی به عنوان غذای ظهر بوده است و در نهایت پس از تعویض سه دیزل قطار حادثه دیده کرمان - تهران پس از 24 ساعت به مقصد رسید.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها