کد خبر: ۲۰۶۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
598: فرمانده سپاه عاشورا از بازسازي صحنه شهادت شهيد مهدي باکري در بوستان «ائل گلي» تبريز خبر داد.

به گزارش خبرگزاري آريا، سردار سرتيپ پاسدار علي‌اکبر پورجمشيديان، تکريم شهدا و دوران جنگ تحميلي را کمترين وظيفه هر ايراني خواند و با اشاره به در پيش بودن هفته مقدس گفت: در اين راستا، ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس زير نظر استانداري آذربايجان‌شرقي تشکيل شده و طي آن آحاد مردم با هماهنگي و پشتيباني نيروهاي مسلح اين رويداد را گرامي خواهند داشت.

سردار پورجمشيديان با اشاره به نقش رزمندگان آذربايجان‌شرقي در دفاع مقدس گفت: مردم آذربايجان در دوران جنگ تحميلي بيش از 10 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي کردند که در اين ميان، نقش سپاه عاشورا بسيار برجسته بوده است.

وي شهيد مهدي باکري را از مظاهر اقتدار نظام جمهوري اسلامي خواند و خاطرنشان کرد: يگان‌هاي مختلف لشكر عاشورا در بيشتر عمليات‌هاي آفندي دوره جنگ با فرماندهي شهيد باكري نقش تعيين کننده داشته‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا افتتاح نمايشگاه رزمي و دفاعي نيروهاي مسلح در بوستان ائل گلي تبريز را نخستين برنامه اين هفته خواند و گفت: اين نمايشگاه به همت لشکر 21حمزه آذربايجان گشايش يافته و طي آن توان رزمي و تجهيزاتي نيروهاي مسلح استان در معرض ديد شهروندان قرار خواهد گرفت.

او افزود: در کنار برپايي اين نمايشگاه، بازسازي عمليات بدر در استخر بوستان پارک ائل گلي و ترسيم نحوه شهادت شهيد مهدي باکري با استفاده از تکنيک‌هاي مختلف فضاسازي، رزمي و هنري، از برنامه‌هاي مهم سپاه عاشورا در طول هفته دفاع مقدس خواهد بود.

سردار پورجمشيديان به برگزاري مراسم رژه در روز نخستين روز اين هفته اشاره کرد و گفت: اين مراسم با حضور يگان‌هاي مختلف ارتش، سپاه و بسيج در ساعت 8:30 روز 31شهريور برگزار و طي آن توان رزمي، دفاعي و تجهيزاتي نيروهاي مسلح استان، در ميدان آذربايجان ارائه خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: امسال، براي نخستين بار شاهد حضور گروهان‌هاي برگزيده عشاير استان در رژه هفته دفاع مقدس خواهيم بود. وي همچنين اعلام كرد: با آغاز اين هفته، تجهيز بيمارستان شهيد محلاتي سپاه پاسداران به دستگاه‌هاي استراسيتي و ام ار آي با اعتبار پنج ميليارد تومان از خدمات درماني سپاه عاشورا به شهروندان خواهد بود.

سردار پورجمشيديان از رونمايي تنديس‌هاي جديد سرداران شهيد در ميادين مختلف شهر خبر داد و گفت: در اين راستا، به همت شهرداري تبريز، تنديس‌هايي که به مرور زمان فرسوده شده و زيبايي خود را از دست داده‌اند؛ توسط «استاد احد حسيني» ساخته شده و جايگزين تنديس‌هاي فرسوده مي‌شوند.

وي، تجليل از پيشکسوتان دفاع مقدس، ديدار با خانواده‌هاي شهدا، عطرافشاني گلزار شهدا در شهرهاي مختلف استان، افتتاح ساختمان‌هاي نواحي مقاومت در شهرهاي مراغه، عجبشير و ميانه، پخش مستندهاي مختلف مربوط به سال‌هاي دفاع مقدس از سيماي سهند و برگزاري نمايشگاه اسناد دفاع‌مقدس توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس را از عناوين مهمترين برنامه‌هاي گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس خواند.

سردار پورجمشيديان همچنين در سخنان آغازين خود با گرامي‌داشت حماسه‌آفريني‌هاي سال‌هاي دفاع مقدس، ارتش رژيم بعث عراق را يکي از مجهزترين و قوي‌ترين ارتش‌هاي منطقه در دوران جنگ تحميلي خواند و گفت: برداشت دشمن از سخن تاريخي امام خميني(ره) مبني بر صدور انقلاب، صدور فيزيکي انقلاب به مرزهاي ساير ملت‌ها بود؛ از اين رو با توجه به موقعيت خاص اقتصادي و سياسي نظام در آن سالها و نبود هماهنگي مطلوب در توان رزمي و دفاعي کشور، تصور مي‌کرد مي‌تواند در مدت کوتاهي به هدف شوم خود نائل شوند.

او با اشاره به نقش امام خميني (ره) در سال‌هاي دفاع مقدس گفت: بزرگترين هنر امام راحل در آن مقطع، مردمي کردن مفاهيم رزمي بود به طوري که با رهنمودهاي ايشان، وظيفه دفاع از مرزهاي کشور، فراتر از نيروهاي نظامي از قبيل ارتش، سپاه و بسيج، به توده‌هاي مختلف مردمي نيز رسيد.

سردار پورجمشيديان خاطرنشان کرد: اين تفکر که گروه کم تعدادي بتوانند در مقابل گروهي با تعداد بيشتر ايستادگي کند؛ نشأت گرفته از تفکر قرآني امام راحل بوده و تاکنون نيز تعيين کننده هدف مقدس انقلاب اسلامي بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها