کد خبر: ۲۰۷۱۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
شايعه دستياري او در استقلال امير قلعه‌نویي فعلا به نظر خنده دار مي‌آيد. چون نه امير تحمل يک نفر محبوب‌تر از خودش را دارد و نه فرهاد مي‌تواند با امير کار کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه نود، چند روز پیش عکس برگه امتحان کاپيتان مجيدي که روي اينستاگرام وي منتشر شده بود روي خط رسانه ها قرار گرفت و مشخص شد که کاپيتان مجيدي بالاترين نمره در سطح B کلاس‌هاي مربيگري در انگليس را کسب کرده است.

 

در واقع از همين حالا هواداران استقلال بي‌صبرانه منتظر بازگشت مجيدي به استقلال در قامت سرمربي هستند و در اين راه سر از پا نمي‌شناسند.

 

اما آيا اين اتفاق به زودي رخ مي‌دهد؟ آيا اصولا کاپيتان فرهاد سرمربي موفقي براي استقلال مي‌شود؟ مجيدي محبوب بود؛ جنس بازي او خياباني بود. از همان ها که توپ انگار به پايشان مي‌چسبيد! سرعت حرکت او با توپ بي‌نظير بود و حرکت هاي عمقي و شم گلزني و اعتماد به نفسش بي‌نظير بود. فرهاد شاه ماهي آبي‌ها بلد بود توپ را به همان نقطه‌اي بکوبد که تصميمش را مي‌گيرد. خواه از لاي پاي حقيقي رد کردن توپ باشد يا به تير مخالف زدن.

 

فرهاد اما محبوبيت عجيب موج دومش را مديون عدد چهاري است که در ورزشگاه آزادي به 96 هزار پرسپوليسي نشان داد و از آن به بعد تبديل شد به برترين مرد استقلال. محبوبيت او را شايد حتي نتوان با حجازي و منصوريان هم مقايسه کرد اما آيا اين محبوبيت ماندگار است؟

 

ناصر حجازي تعداد هوادارانش از همه بيشتر بود اما در مربيگري آرام، آرام سيل عظيم هواداران خودش را از دست داد و نهايتا چهره و گفتارش بود که محبوبيت او را دوباره بالا برد نه مربيگري‌اش.

 

منصوريان هم به دست فراموشي سپرده شد. او هرگز کاريزماي بالايي براي جلب و جذب مخاطب از خود نشان نداد. اما فرهاد کاريزماي بالايي دارد.

 

تيپ، رفتار و حتي جنس صدايش دوست داشتني است اما او بسيار شکننده است. در واقع معلوم نيست که بتواند با 30 بازيکن و ده ها مدير بالا دست کنار بيايد. او حتي برخي مواقع تاب کوچکترين مطالب در رسانه‌ها را هم نمي‌آورد و کارش به شکايت مي‌کشد.

 

در استقلال اما اگر بخواهي مربي باشي با ده ها مورد مشابه در يک روز مواجهي! از ليدرهايي که از سر وکول تو و تيمت بالا مي‌روند بگير تا برسي به ده ها رسانه منتقد و مديران بالا دست و بازيکناني که گاهي از در دروازه هم رد نمي‌شوند.

 

فرهاد اگر با آن شکنندگي بخواهد وارد دنياي فوتبال شود خيلي زود کارش به استعفاء و برکناري‌هاي پي در پي مي‌کشد.

 

خصوصيات مجيدي شبيه حجازي است. خشک غير منعطف و مدعي! هر چه باشد او سرباز مکتب حجازي بود. البته منتقدانش معتقدند که سرباز مکتب حجازي نبايد با امير قلعه‌نویي کار مي‌کرد و همين نکته ظريف نشان دهنده انعطاف بيشتر مجيدي نسبت به حجازي دارد.

 

اما کيست که نداند فرهاد تنها براي امتحان شانس خودش براي بردن جام باشگاه هاي آسيا بود که پس از خداحافظي با فوتبال، دوباره سلام کرد و برگشت!

 

پرسش دوم اما اين است: فرهاد چگونه سر از استقلال در مي‌آورد؟ همينطوري يک مرتبه و بي پيشينه مربيگري؟ يعني مستقيم از لندن مي‌آيد و روي نيمکت استقلال به عنوان سرمربي مي‌نشيند؟

 

شايعه دستياري او در استقلال امير قلعه‌نویي فعلا به نظر خنده دار مي‌آيد. چون نه امير تحمل يک نفر محبوب‌تر از خودش را دارد و نه فرهاد مي‌تواند با امير کار کند اگر مي‌توانست تا پايان فصل مي‌ماند و ادامه مي‌داد.

 

پس او چگونه به استقلال برمي‌گردد؟ آيا کاپيتان محبوب آبي‌ها از تيم ديگري شروع مي‌کند و آرام آرام محبوبيتش را مثل منصوريان از دست رفته مي‌بيند؟ يا اينکه کسي هست که جرات ريسک سرمربي کردن فرهاد را بدون کارنامه عملي داشته باشد؟

 

در ميان مديران استقلال احساساتي‌ ترين که جرات چنين ريسک‌هايي را دارد فتح الله زاده است که او هم اعلام کرده در پايان فصل براي هميشه از استقلال مي‌رود و اگر او مي‌ماند شايد به خاطر رابطه خوبش با فرهاد مجيدي و احساساتي بودنش روزي چنين ريسک بزرگي را انجام مي‌داد و فرهاد را بدون کارنامه قبلي مستقيم روي نيمکت اتمي استقلال مي‌نشاند اما او هم نيست و بعيد است که کسي جرات چنين ريسکي را داشته باشد. هر چند فرهاد محبوب است و شايد برخي به واسطه اين محبوبيت پشت آن حمايت مردمي سنگر بگيرند اما اگر خودشان معتبر نباشند که نمي‌توانند از اعتبار مجيدي دفاع کنند.

 

به هر حال رفتار شاه ماهي آبي‌ها نشان از علاقه او براي بازگشت به استقلال به عنوان سرمربي دارد اين علاقه وافر او را نه خيلي دير سرمربي استقلال خواهد کرد.

 

شايد پس از اخذ مدرک A انگلستان، شايد پس از طي يک سال زمان و شايد...

 

اين اتفاق رخ خواهد داد. دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! به هر حال پروسه بازگشت مجيدي از اينستاگرامش کليد خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها