کد خبر: ۲۰۷۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۲     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تعدادی از اموات که هر روز در بهشت‌زهرا(س) دفن می‌شوند، مجهول‌الهویه هستند، گفت: کفن ودفن آنها به صورت رایگان انجام میشود
 
به گزاش 598 به نقل از فارس، حسین کلخورانی در چهارصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارش مربوط به بخشی از تبصره‌های بودجه 90 که مربوط به تعرفه‌های خدمات بهشت‌زهرا (س) است پرداخت و گفت: مواردی مانند واگذاری قبر، کفن و دفن، حمل و نقل داخلی، پوشش قبر و آماده‌سازی تابلوهای موقت که برای همه اموات اجتناب‌ناپذیر است بالغ بر 194 هزار و 500 تومان هزینه در بر دارد.
 
وی ادامه داد: هزینه کفن 45 هزار تومان، تدفین45 هزار تومان، پوشش قبر هشت هزار تومان و تابلوی موقت1500 تومان است.
 
کلخورانی تصریح کرد: بخشی از هزینه‌ها به صورت اختیاری صورت می‌گیرد به عنوان مثال انتقال متوفی به بهشت‌زهرا(س) توسط آمبولانس‌های چهارنفره‌ای صورت می‌گیرد که 35 هزار تومان هزینه دارد و در صورتی که این آمبولانس‌ها یک متوفی را حمل کند 80 هزار تومان هزینه در بر دارد.
 
وی ادامه داد: در حوزه واگذاری قبور 16 نوع خدمت در سازمان بهشت زهرا (س) وجود دارد و همچنین 90 درصد اموات در قبور جاری بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند که قبور آنها تقریبا رایگان واگذار می‌شود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از واگذاری 100 قبر رایگان به خانواده شهدا، اهداکنندگان عضو، کودکان، کارکنان سازمان بهشت‌زهرا(س) و هنرمندان و نام‌آوران خبر داد و افزود: بابت قبوری که از قبل خریداری شده نیز هزینه مجددی دریافت نمی‌شود.
 
روزانه 95 نفر در بهشت زهرا دفن می‌شوند
 
وی گفت: آمار متوفیان مرداد سال جاری 2 هزار و 934 نفر است و به طور متوسط روزانه 95 نفر در بهشت‌زهرا(س) دفن می‌شوند.
 
کلخورانی خاطرنشان کرد: 88.3 درصد متوفیان مردادماه قبر رایگان در قطعه‌های جدید بهشت‌زهرا(س) دریافت کردند و تلاش می‌کنیم نرخ‌های شناور 10 درصد قبور ویژه را نیز قطعی و روشن کنیم.
 
وی افزود: درمورد قبوری که به صورت رایگان در اختیار برخی اقشار قرار می‌گیرد نیز نهاد معرفی کننده متوفی مشخص شده است.
 
دریافت 18 میلیون تومان بابت یک قبر 2 طبقه در بهشت زهرا
 
پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه تصور نمی‌کنم در بهشت‌زهرا(س) هم بالای شهر و پایین‌شهر وجود داشته باشد، گفت: در برخی از قطعات 17 ـ 18 میلیون بابت یک قبر 2 طبقه هزینه دریافت می‌شود که در این صورت قیمت زمین در این بخش از بهشت‌زهرا(س) از قیمت زمین در بهترین نقاط تهران گرانتر است.
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد: در مواردی جسد اقشار محروم به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌های لازم روی زمین می‌ماند ضمن اینکه بر این بابت به کارگیری مجدد قبور با سن بیش از 30 سال نیز از خانواده متوفی مبلغی معادل 6 میلیون تومان در منطقه بالاشهر بهشت‌زهرا(س) دریافت می‌شود.
 
علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: قیمت قبر در مکان‌هایی مانند امامزاده صالح بسیار بیشتر است.
 
شورای شهر نسبت به هزینه‌های دریافتی قبور از مردم بی‌تفاوت نباشد
 
احمدی‌نژاد به اظهارات خود ادامه داد و گفت: شورای شهر نباید نسبت به هزینه‌هایی که بابت قبور از مردم دریافت می‌شود بی‌تفاوت باشد.
 
در ادامه این اظهارات کلخورانی ادعای فروش قبر با قیمت‌هایی که احمدی‌نژاد به آنها اشاره کرد را رد کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد ضمن اینکه تعدادی از اموات که هر روز در بهشت‌زهرا(س) دفن می‌شوند مجهول‌الهویه هستند و کفن ودفن آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها