کد خبر: ۲۰۸۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
رئیس‌جمهور عامل اصلی مشکلات جهان را مدیریت حاکم بر جهان دانست و گفت: ملت‌ها و کشورهای آزادیخواه و عدالت‌طلب با همکاری یکدیگر میتوانند منافع ملت‌های خود را تامین کرده و در برابر زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری ایستادگی کنند.

به گزارش 598 به نقل از حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار رالف گنزالوس نخست‌وزیر سنت وینسنت و گرنادنیس با اشاره به روابط ممتاز و رو به گسترش دو کشور اظهار داشت: دو کشور به همراه سایر کشورهای مستقل و عدالت‌خواه می‌توانند در مقابل کسانی که به دنبال اعمال فشار و سیطره بر ملت‌ها هستند، ایستادگی کرده و صلح، عدالت و آرامش را بر جهان حاکم کنند.

رئیس‌جمهور با قدردانی از ایستادگی سنت وینسنت در مقابل زیاده‌خواهی برخی دولت‌های زورگو خاطرنشان کرد: سلطه‌گران باید بدانند که دوره برده‌داری به پایان رسیده و ملت‌ها دیگر حاضر نیستند تحمیل و فشار آنان را بپذیرند.

احمدی‌نژاد عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشورهای حوزه کارائیب را غارت منابع سرشار این کشورها توسط استعمارگران دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات کنونی بشریت به این خاطر است که همان برده‌داران سابق مدیریت جهان را برعهده گرفتند و با روحیه استکباری به دنبال غارت ثروت ملت‌‌ها و زورگویی بر آنان هستند. راه‌حل اساسی رفع این مشکل این است که همه ملت‌ها دست در دست یکدیگر در مقابل آنها ایستادگی کنند.

نخست وزیر سنت وینسنت نیز در این دیدار با بیان اینکه جهان با خطرات جدی دست به گریبان است،‌ اظهار داشت: برخی کشورها با استفاده از قدرت اقتصادی و نظامی خود تلاش می‌کنند اراده خود را بر جهان حاکم کنند اما دوره این اقدامات به پایان رسیده و شخصاً ترجیح می‌دهم از مسئولیت خود کناره‌گیری کنم تا اینکه تسلیم فشارهای سلطه‌گران باشم.

وی همچنین گسترش روزافزون همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف را به نفع منافع دو ملت دانست و گفت:‌ کشورش با فعال کردن تمامی ظرفیت‌های همکاری به دنبال پایه‌گذاری روابطی مستحکم با جمهوری اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها