کد خبر: ۲۰۸۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی کانون اندیشه جوان، با توجه به اتمام برگزاری اردوهای مقدماتی خواهران و برادران متقاضی شرکت در دوره دانشگاه موازی، آخرین فرصت ثبت نام دانشجویان علوم انسانی که موفق به شرکت در این برنامه‎های مقدماتی نشده و متقاضی شرکت در دوره دانشگاه موازی هستند، پنجم مهرماه می باشد.

علاقمندان می بایست حداکثر تا سه شنبه پنجم مهرماه،فرم ثبت نام در آزمون شفاهی را تکمیل و به رایانامه مدیریت آموزش کانون اندیشه جوان «amoozesh.kanoon @gmail.com»  ارسال نمایند.

ثبت نام کنندگان طی هفته آینده از طریق شماره تماسشان، دعوت به آزمون شفاهی (مصاحبه) دوره دانشگاه موازی خواهند شد.

دانشگاه موازی دوره ای است که با هدف ترمیم نواقص نظام آموزشی علوم انسانی، در ساعات فراغت پایان هفته تعداد محدودی از دانشجویان علوم انسانی را پذیرفته و در 4 نیمسال آموزشی سرفصلهای درسی خود را ارائه می دهد.

لازم به ذكر است پذيرش افراد در اين دوره پس از تكميل فرم ثبت نام و مصاحبه حضوري انجام مي شود.

لازم به تاکید است که این آزمون شفاهی (مصاحبه) صرفا برای کسانی است که در اردوهای مقدماتی برادران(والعصر) و خواهران شرکت نکرده‎اند.

جهت اطلاع بیشتر علاقمندان، دوره دانشگاه موازی، شرایط پذیرش، ضوابط آموزشی و سرفصلهای آموزشی آن در ذیل معرفی شده است.

آشنایی با دوره آموزشي دانشگاه موازي
"دانشگاه موازی"، تجربه‎ایست برای ترمیم نقایص نظام آموزش عالی و تلاشی برای توجه به زیرساخت‎های معرفتی زیست‎جهانی که با انقلاب اسلامی برای دانشجویان گشوده شده است؛ زیست‎جهانی که بر بنیادهای تاریخی عالم اسلامی استوار می‎شود و با فهم تاریخ و عالَم متحقق غربی نسبت دارد. دانشجویان پس از گذراندن این دوره، با گذر از پوشیدگی‎های نظری انباشت شده در سده‎های اخیر، امکان‎های معرفتی تازه‎ای برای تحقیق در علوم انسانی به‎دست می‎آورند.
این طرح با بهره بردن از ساعات فراغت پایان هفته دانشجویانِ پذیرفته شده و با برنامه ریزی در 4 نیمسال آموزشی به صورت فشرده در صدد است که:
1) دانشجویان پس از طی این دوره به افق معرفتی جدید و همسو با افق انقلاب اسلامی دست پیدا کرده باشند.
2) دانشجو به نگاهی محققانه در مبادی علوم رایج دانشگاهی دست پیدا کرده و به حدود و امکانات رشته دانشگاهی خود واقف شود.
3) دانشجویانی که مایل به تغییر رشته‎ی دانشگاهی خود می‎باشند با چشمی باز و با نگاهی به آینده‎ی خود در آن رشته اقدام به تغییر رشته نمایند.
"دانشگاه موازی" عنوانیست که یک دهه پیش، اولین بار برای توصیف مجموعه طرح‎های آموزشی خودجوش دانشجویی استفاده می‎شد که به موازات نظام آموزشی رسمی علوم انسانی در ایران و با هدف ترمیم نواقص آن تاسیس شده بود. این طرح‎ها که عمدتا ناظر به سرفصلهایی مانند "غرب‎شناسی" و "علوم انسانی اسلامی" بود، هیچ گاه شکل رسمی، جامع و ترمیک پیدا نکرد. کانون اندیشه جوان با بهره‎گیری از نظرات اساتید و دانشجویان نخبه، برای اولین بار مجموعه‎ای مدون و بدیع از این مباحث را به تعداد محدودی از دانشجویان دانشگاه‎های تهران آموزش می‎دهد.

شرايط پذيرش داوطلبان
داوطلبانی که شايستگي علمی ـ مهارتی و صلاحیت اخلاقی و اعتقادی آنها پس از طي فرآيند تكميل فرم اطلاعات فردي، کسب نمرة حدنصاب در اردوي مقدماتي (ارزيابي و امتحان پايان دوره) يا قبولی در آزمون شفاهی(مصاحبه)، به تاييد برسد، به ترتیب اولویت جذب می‌شوند. پس از احراز شرایط اولیه ذیل، اولویت بندی براساس میزان سوابق تحصیلی و آموزشی صورت می‎گیرد.
شرايط پذيرش اوليه داوطلب بدين شرح است:
o شركت در اردوي مقدماتي دوره: اين اردوی آموزشی در ابتداي هر دوره دانشگاه موازی برگزار مي شود. در طول اردو شركت كنندگان توسط دبيران كانون ارزيابي شده و در انتهاي اردو با اخذ آزمون كتبي براساس مباحث مطروحه در اردو، امكان حضور آنها در ادامه دوره مشخص مي گردد.
o تناسب حوزه تحصيلي یا مطالعاتی: دانشجوي كارشناسي (ترجيحا سال اول و دوم) رشته‌‌هاي علوم انساني در يكي از دانشگاه‌هاي تهران، اولویت اصلی برای جذب به این دوره است.
o احراز علاقمندی به مباحث نظری و اندیشگی
o تکمیل تعهدنامه مربوط به شركت مستمر در دوره

تبصره:
یک: چنانچه داوطلبي استثنائا موفق به شركت در اردوي مقدماتي نگرديده باشد، پس از شركت در آزمون شفاهی(مصاحبه) و ارزيابي دبيران مباحثه و مدیریت آموزش كانون، بنا به صلاحديد كانون مي‌تواند در دوره بلندمدت شركت نمايد.
دو: در صورت وجود ظرفیت، طلاب و یا دانشجویان فنی در حال تغییر رشته به علوم انسانی یا محصلان شهرهای اطراف تهران نیز برای پذیرش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
سه:  پس از برگزاری یک دوره موفق حضوری برای دانشجویان تهران، بسته به تصمیم نهایی مدیریت آموزش کانون، احتمال برگزاری این دوره به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری وجود دارد.

ضوابط آموزشي
1. داوطلب بعد از پذیرش ابتدایی در مصاحبه و کسب نمرة لازم، طی یک تعهدنامه متعهد می‌شود:
الف) در طول دوره، موازین اخلاقی و شئونات کلاس را رعایت نماید.
ب) تا انتهای دوره در کلاسها به¬طور منظم شرکت نموده و ضمن پرهیز از غیبت بیش از حد مجاز، مرتکب عملی که منجر به انصراف ناخواسته شود، نگردد.
ج) نسبت به انجام وظائف تعریف شدة مطالعاتی و پژوهشی، متعهدانه برخورد نماید.
2. بیش از سه جلسه غیبت غیرموجه یا پنج جلسه غیبت موجه در طول یک ترم، به ازاي هر درس،  به منزلة انصراف دانش¬پژوه تلقی می‌شود.
تذكر: چنانچه داوطلب (بعد از پذيرش قطعي و جذب به عنوان دانش پژوه دوره دانشگاه موازي) در طول دوره، به طور ناخواسته،  به جهت غيبت بيش از حد مجاز، عدم احراز نمره قبولي از دروس، و... عضويتش منتفی می‎شود؛ مي تواند در صورت موافقت كانون، با پرداخت هزينه مشخص، به عنوان مستمع آزاد از نشست¬ها بهره مند شود.
3. نمرة پایان دوره هر درس، اولاً براساس فعاليت تحقيقي و حضور فعالانه در طول دوره و ثانياً امتحان كتبي تعیین خواهد شد؛ كه ممكن است بنا بر اقتضاي موضوع درس، به ازای امتحان كتبي، تحقيق در موضوعي محوله از دانش پژوه مطالبه شود.

شهريه
1. شهریه هر ترم برای هر دانش پژوه 250/000ریال است؛ که در صورت احراز نمرة حداقل تعيين شده در هر يك از  مواد درسی، پس از امتحانات پایان ترم، به ايشان عودت می‌شود؛ يا به حساب ثبت نام ترم بعد لحاظ مي‌شود.
2. شهریه هر ترم، هفتة پیش از آغاز ترم دریافت می‌شود.
3. مبالغ شهریه تا پایان دوره تغییر نخواهد کرد.
4. سه رتبه نخست هر ترم، از پرداخت شهريه آن ترم معاف¬اند.

محل برگزاري
كلاسهاي دوره در محل کانون اندیشه جوان، به نشانی: خ انقلاب، خ وصال شیرازی، کوی بهنام، شماره 19 تشکیل می‌شود.

سرفصل‎هاي درسي:
- در سرفصل‎های درسی ذیل، رویکرد آموزشی «مسئله‎محور» مدنظر خواهد بود نه ارائه اطلاعات و محفوظات.
- «مباحثه» از اهمیت آموزشی ویژه‎ای برخوردار است و بسته به سطح علمی دبیران مباحثه، شأن تدریس، رفع اشکال درس و یا شرح متن پیدا می‏کند. علاوه بر این اساتید مجرب در هر حوزه برای تدریس مباحث، به‎کار گرفته می‎شوند.
- سرفصل‎های درسی خواهران تا اندازه‎ای متفاوت خواهد بود.

دريافت فرم ثبت

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها