کد خبر: ۲۰۹۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
فرمانده نیروی انتظامی گفت: استان اردبیل در سایه وحدت مسئولان و فرهنگ و تدین مردم از کم‌ جرم‌ترین استان‌های کشور است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رکورد بسیار بالایی است که کشورمان به آن دست یافته در حالی که ۹۰ درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان از طریق ایران ترانزیت می‌‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام رسمی سازمان ملل در پنج سال گذشته از ۸ هزار تن تولید مواد افیونی در افغانستان ۶۲ درصد که حدود ۵ هزار تن است از طریق ایران ترانزیت شده در حالی که آمار امسال و سال گذشته نشان می‌دهد این رقم به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

فرمانده ناجا ابراز داشت: این آمار نشان می‌دهد در پنج سال آینده شاید ورود مواد مخدر از افغانستان به ایران به کمتر از یک سوم تقلیل پیدا کند که در این بین نیروی انتظامی یک سوم مواد مخدر ترانزیت شده را کشف و ضبط می‌کند.

احمدی‌مقدم با یادآوری اینکه نیروی انتظامی در مسیر مبارزه با مواد مخدر هزاران شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است، افزود: در کنار انسداد مرزهای شرقی کشور، از طرق مختلف تلاش می‌کنیم تا میزان ورود مواد مخدر به ایران کاهش پیدا کند اما در این مسیر با کاری سخت و بسیار حجیم مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استان اردبیل را از استان‌های امن کشور اعلام کرد و گفت: استان اردبیل در سایه وحدت مسئولان و فرهنگ و تدین مردم از کم‌ جرم‌ترین استان‌های کشور است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به گستردگی مرز در این استان نیاز به تقویت مرزبانی داریم که در این زمینه در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری خوبی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این استان علیرغم پذیرش بیش از ۶ میلیون گردشگر، توسعه صنعت و مراکز دانشگاهی همچنان از استان‌های ممتاز کشور در حوزه امنیت است و ما تلاش می‌کنیم همچنان این بعد را تقویت کنیم.

فرمانده ناجا بیان داشت: در این استان در سایه وحدت مسئولان و فرهنگ و تدین مردم یک فضای امن و آرامی را شاهد هستیم و با تقویت امکانات نیروی انتظامی جرایم کنترل شده و به حداقل رسیده است.

وی از کاهش تصادفات در نیمه اول امسال در سطح کشور و استان اردبیل خبر داد و افزود: با وجود افزایش تولید خودرو و سفر در کشور تصادفات ۲۰ تا ۳۰ درصد در کشورمان کاهش یافته که این رقم در استان اردبیل با وجود افزایش سفرها محسوس و چشمگیرتر است.

پلیس برای اول مهر آماده است
رئیس پلیس کشور در مورد بازگشایی مدارس و تمهیدات لازم برای تردد آسان دانش‌آموزان گفت: از ابتدای مهر طرح بازگشایی مدارس را با هدف سر و سامان دادن به وضعیت ترافیک شهری و سرویس مدارس اجرا می‌کنیم تا در شهرهای بزرگ با مشکل تردد دانش‌آموزان و خانواده‌ها مواجه نشویم.

وی اظهار داشت: در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی، تاکسیرانی و ارگان‌های حمل و نقل تدارک خوبی را در تعمیر و تجهیز سرویس مدارس انجام دادند و ما در قالب طرح ویژه مهر پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان همزمان با سال تحصیلی خواهیم بود.

احمدی‌مقدم به مسافران و گردشگران روزهای پایانی تابستان سفارش کرد در تردد خود به ویژه هنگام بازگشت دقت لازم را داشته باشند و یک سفر ایمن و همراه با خاطره را تجربه کنند.

وی گفت: در روزهای پایانی تابستان شاهد افزایش حجم سفرهای تابستانی هستیم که به لحاظ بازگشت مسافران و گردشگران از این تعطیلات انتظار می‌رود خانواده‌ها با احتیاط و رعایت مقررات به سفر خود خاتمه داده و برگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

این مسئول بیان داشت: با توجه به حجم زیاد سفرها و ترافیک جاده‌ها از رانندگان انتظار داریم با خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکرده و دیر رسیدن را به زود رسیدن همراه با حادثه ترجیح دهند.

هیچ درگیری امنیتی در ارومیه انجام نشده است
فرمانده انتظامی در ادامه سخنان خود هرگونه اغتشاش و ناامنی در استان‌های آذری زبان را شایعه اعلام کرد و افزود: نیروی انتظامی هیچ گونه اقدام و تحرکی را در روزهای گذشته علیه برخی معترضان که حضور آنها بیشتر شایعه است انجام نداده و بنده نیز در چند روز گذشته به طور اضطراری به آذربایجان غربی سفری نداشته‌ام.

وی تنش و آسیب ایجاد شده در دریاچه ارومیه را بر اثر کاهش بارندگی‌ها سوژه‌ای طبیعی اعلام کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند از راه‌های مختلف به این بحران زیست محیطی پایان دهد اما هیچ عامل انسانی در این زمینه مقصر نبوده است.

این مسئول فضاسازی‌های ایجاد شده در قالب اعتراضات مردمی به این امر را سوژه تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه توصیف کرد و افزود: در روزهای گذشته هیچ بازداشتی را در آذربایجان شرقی و غربی و حتی اردبیل در این باب شاهد نبودیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به در مورد میزان کشفیات قاچاق سوخت از توضیح و تشریح مسایل خودداری کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها