کد خبر: ۲۱۰۳۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه حضور نظامی خود در شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را تقویت کرده است و ده‌ها خودروی نظامی حامل سربازان مسلح در جاده‌های ناهموار کریمه حضور داشته‌اند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مذاکره با مقامات جدید اوکراین را که عروسک‌ خیمه ‌شب‌بازی افراطیون می‌داند، رد کرده است.

با وجود آنکه روس‌ها خبر حضور نیروهای مسلح خود در منطقه کریمه را رد کرده‌اند اما یک خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که روز شنبه یک کاروان نظامی حامل نظامیان ناشناس را از 40 کیلومتری غرب شهر فئودوسیا تعقیب کرده و به فرودگاه نظامی گواردیسکوئه در شمال شهر سیمفروپل که پرچم روسیه بر فراز آن بوده رفته است.

به گفته این خبرنگار برخی از خوردوهای سبز رنگ نظامی شماره پلاک‌های روسی داشتند و شماره‌های آنها متعلق به منطقه مسکو بوده است و برخی از این خودروها آشپزخانه‌ها و تجهیزات پزشکی را یدک‌کش می‌کرده‌اند.

ولادیسلاو سلزنیوف، یک سخنگوی نیروهای مسلح اوکراینی مستقر درکریمه به آسوشیتدپرس گفت که شاهدان عینی شاهد کشتی‌های نظامی آبی – خاکی در سواحل کریمه بودند که 200 خودروی نظامی را در شرق این منطقه طی جمعه شب تخلیه کرده‌اند.

سلزنیوف تاکید کرد: نه تجهیزات و نه سربازان شبه نظامی استقرار یافته علامتی که نشان دهد روس بوده‌اند نداشته‌اند اما ما تردیدی در خصوص وابستگی آنها نداریم.

وی همچنین عنوان کرد که کاروانی متشکل از 60 کامیون نظامی روز شنبه در حالی که از مبدا فودوسیا عازم سیمفروپل بوده‌اند شناسایی شده‌اند.

یک خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داد که این کاروان به یک فرودگاه تحت کنترل روسیه رفته و در پشت خودروها سربازان مسلحی حضور داشتند که هیچ‌کدام نشان رسمی نداشته‌اند و به سوی خبرنگارانی که آنها را تعقیب می‌کرده‌اند آب دهان پرتاب کرده‌اند.

همچنین گزارش شد که یک هواپیمای کوچک متعلق به نیروهای مرزبانی اوکراین هنگامی که در نزدیکی مرز منطقه کریمه پرواز می‌کرده هدف آتش افراد مسلح قرار گرفته اما بدون آسیب از مهلکه گریخته است.

آندری دشچیتسیا، وزیر امور خارجه جدید اوکراین در یک کنفرانس خبری در شهر کی‌یف نسبت به تشکیل یک گروه تماس متشکل از وزرای خارجه چند کشور به منظور میانجی‌گری در اوکراین اظهار امیدواری کرد. ایده تشکیل این گروه روز پنجشنبه در نشست‌های رهبران اتحادیه اروپا با نخست‌وزیر اوکراین مورد بحث قرار گرفت.

وی تاکید کرد که میانجی‌گران عنوان کردند که روسیه با قطعیت تشکیل گروه تماس برای پایان دادن به مناقشه اوکراین را رد نکرده است. وی گفت: روس‌ها در این زمینه مشغول بررسی هستند و این جای امیدواری است و اینکه دولت اوکراین درک می‌کند که برقراری روابط حسنه با همه همسایه‌ها از جمله روسیه مهم است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها