کد خبر: ۲۱۱۱۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

مدیر تیم‌های حرفه‌ای پتروشیمی بندر امام(ره) در نشست خبری این باشگاه گفت: پتروشیمی بدون هیچ لابی به دنبال رسیدن به قهرمانی است و تمام حرف‌هایش را در میدان مسابقه می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاپور یاوری در نشست خبری این باشگاه اظهار کرد: باشگاه پتروشیمی کار خود را از سال 79 و اوایل سال 80 آغاز کرد. ما از زمانی که شرکت به پنج شرکت زیر مجموعه تقسیم شد برای ورزش تصمیم‌گیری کردیم و با توجه به مسئولیتی که برای خود احساس می‌کردیم وارد ورزش حرفه‌ای نیز شدیم. پتروشیمی هم در ورزش همگانی و هم در ورزش حرفه‌ای گام برداشت، چرا که اعتقاد دارد ورزش همگانی کوهپایه و ورزش حرفه‌ای همان ورزش موفقیت است.

او ادامه داد: خدا را شکر در بسکتبال نیز فعالیت‌های خوبی انجام دادیم و حاصل آن توفیقاتی بوده که شاهد آن هستیم. ما با جذب ستاره‌ها و مربیان باعث شدیم تا خانواده‌ها نگاه بیشتری به بسکتبال داشته باشند و فرزندان خود را به سمت این رشته سوق دهند. هم اکنون نیز ما در رشته‌های دیگر فعالیت‌های زیادی داریم و سعی داریم با افزایش سالن و امکاناتمان زمینه را برای ورزش بهتر برای بانوان ایجاد کنیم.

یاوری در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه پتروشیمی با این که از سال 79 کار خود را آغاز کرده نمی‌تواند یک بازیکن که در این باشگاه پرورش یافته شده را معرفی کند؟‌بیان کرد: ما از سال 79 کارمان را آغاز کردیم، اما کار حرفه‌ای ما در یکی، دو سال اخیر است. مدرسه بسکتبال ما اندک اندک کارش را آغاز کرده و ما طبق برنامه‌ریزی به دنبال پیدا کردن استعدادها در استان و پرورش آنها هستیم. هدف ما تقویت نیروهای بومی است و برای آن نیز برنامه‌ریزی کردیم، به نظر من بهتر است با این چشم به پتروشیمی نگاه کنیم که یک شرکت بدون هیچ مسئولیتی در قبال ورزش با قدرت به این عرصه وارد شده و عقب نکشیده است. شرکتی که از ورزش و ملی‌پوشش حمایت می‌کند و به بازیکنی همچون بهنام یخچالی با 17 سال سن فرصت حضور در لیگ برتر را می‌دهد. این‌ها شعار نیست. ما ایراداتی داریم اما با علاقه و عشق به سمت بهترین خروجی گام بر می‌داریم.

او در ادامه با بیان این مطلب که به دنبال کسب قهرمانی هستیم، اما نه به هر قیمتی، تصریح کرد: ما هیچ وقت حاشیه درست نکرده‌ایم. دوست داریم مقام بیاوریم، اما نه به هر قیمتی، حرف اول و آخر را در زمین می‌زنیم. با اراده بازیکنان و فکر مربی جلو می‌رویم و بدون لابی کار می‌کنیم. تفکر ما این است که اگر پولی هست برای همین بازیکنان هزینه شود. منابعی که ما در اختیار داریم برای 75 میلیون نفر است و اگر ما اشتباه کنیم همه ضرر می‌کنند و باید به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر تیم‌های حرفه‌ای پتروشیمی بندر امام (ره) در پاسخ به این سوال که چرا پتروشیمی علاقه‌ای به گرفتن میزبانی‌های بین‌المللی ندارد؟ پاسخ داد: ما سال 86 میزبان بودیم. امسال نیز فدراسیون به صورت تلفنی به ما اعلام کردند که اگر آمادگی داریم میزبان شویم، ما نیز گفتیم نمی‌توانیم میزبانی را قبول کنیم. هیچ مکاتبه رسمی و مکتوبی انجام نشد و ما تلفنی برنامه‌ریزی کردیم و حقیقتاً نیز آمادگی نداشتیم. چرا که امکاناتمان در حال بازسازی است، اما اگر این موضوع رسمی تر با پتروشیمی مطرح می‌شد احتمال برگزاری مسابقات در ماهشهر وجود داشت. با این حال با این که پتروشیمی برنامه‌ای برای تورنمنت‌های بین‌المللی ندارد، اما بالقوه آمادگی میزبانی در هر تورنمنت بین‌المللی را در خود می‌بیند. به نظر من فدراسیون نیز پیش از قبول میزبانی باشگاه‌های غرب آسیا باید با مشورت می‌کرد، نه این که اعلام آمادگی کرده و پس با ما هماهنگ کند.

او با اشاره به میزبانی مهرام از این مسابقات بیان کرد: حتی فدراسیون به ما اعلام کرد هزینه‌ها را نصف نصف با مهرام بپردازید، اما رقابت‌ها در تهران برگزار شود، ما نیز اعلام کردیم که تهران شهر مهرام است و اگر قرار به برگزاری مسابقات به صورت نصف نصف است، شهری بی طرف مثل شیراز یا اصفهان میزبان باشد که فدراسیون قبول نکرد، با این حال باشگاه پتروشیمی در حالی در این مسابقات مهمان است که تمام هزینه‌های خودش را پرداخت می‌کند. به نظر من این رسمش نبود. ما در سال 86 که میزبان بودیم تمام هزینه‌ها را پرداخت کردیم.

یاوری در پایان گفت: ما مهمان این مسابقات بودیم، اما این اخلاقی نیست که تمام هزینه‌ها را خودمان تقبل کنیم. همان طور که در جریان بازی ما با یک تیم عربی ، سرود قهرمانی باشگاه مهرام پخش می‌شود . در هر حال صحبت‌ها زیاد است و من نمی‌خواهم در این نشست این مسائل را مطرح کنم. خدا را شکر که تا اینجا نتایج خوبی گرفته‌ایم. سال گذشته واقعا قهرمان شدیم و با توجه به بر اخلاق بدون لابی پیش رفتیم و ان‌شاءالله در سال جاری این کار را انجام می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها