کد خبر: ۲۱۲۱۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:عنوانی که سازمان ملل برای حقوق بشر استفاده می کند برای کرامت انسان و جلوگیری از تضییع حقوق مظلومان نیست بلکه کشورهایی که خوی استکباری دارند آن را برضد ما استفاده میکنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، وی گفت: برخی مقامات نیز که برای گسترش روابط به ایران سفر می کنند با طرح این مباحث و رفتارشان  حضورشان را زهراگین  می کنند .

لاریجانی درباره گزارشی که احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر ایران  صادر کرده است افزود: اتهامات شورای حقوق بشر سازمان ملل را در 40 صفحه یک به یک پاسخ داده ایم .

وی با بیان اینکه آمریکایی ها و غرب نمی توانند به صورت حرفه ای حریف ما شوند گفت : این کشورها موضوع حقوق بشر را مانند جریان هسته ای از مسیر اصلی خارج کردند.

لاریجانی افزود: غربی ها به کشورهایی که در اطراف ما حتی برگزاری یک انتخابات ندارند، میلیاردها دلار سلاح می فروشند و از آنها حمایت می کنند اما درباره جمهوری اسلامی ایران برای توجیه اقدامات تخاصمی دیگر بحث حقوق بشر را مطرح می کنند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: احمد شهید زمانی که  مقام رسمی مالدیو بود بارها به سرزمین های اشغالی سفرکرد و رابطه رژیم صهیونیستی را با مالدیو گسترش داد .

وی گفت: احمد شهید از اسلام فقط اسم آن را دارد و وی اصلا گزارشگری نمی کند .

لاریجانی افزود: احمد شهید از روزی که گزارشگر ویژه سازمان ملل شد هر روز بر ضد ایران  مصاحبه می کرد که این خلاف گزارشگری است .

وی به موضوع اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست ها که در گزارش احمد شهید آمده است اشاره و اضافه کرد :80 درصد اعدام ها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است و سازمان ملل باید  به این دلیل از ما قدردانی کند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود:آلوده شدن احمد شهید به دفاع از تروریست فراتر از گزارش اعدام 16 تروریست در ایران است زیرا وی مجموعه تروریست ها را به عنوان مدافعان حقوق بشر می داند و از تحت تعقیب بودن آنها انتقاد می کند .

لاریجانی گفت: احمدشهید به اسلام احترام نمی گذارد و این برای سازمان ملل خفت بار است .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: وی در گزارش های خود به جای گزارشگری نقش یک مرشد را بازی می  کند .

لاریجانی با بیان اینکه اسناد سازمان ملل 60 سال است تصویب شده و کشورهای اسلامی در آن نقش نداشته اند گفت : احمد شهید به آزاد نبودن همجنس بازی در ایران انتقاد می کند  اما تا 20 سال پیش کشورهای غربی نیز این مسئله را جرم می دانستند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: چطور شده است اکنون که غرب همجنس گرایی را روشنفکری و مد می داند، احمد شهید می خواهد  زندگی غربی را به همه جا گسترش دهد.

وی گفت : گزارش احمد شهید استدلالی نیست اما ما پاسخ وی را با استدلال داده ایم  .

لاریجانی گفت : تعامل ما با جهان  براساس میدان تعامل است اما در برخورد  تخاصمی  راهبرد ما مقاومت سرسختانه است  .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود : مقاومت  ، جمهوری اسلامی  ایران را به پیشرفته ترین و تاثیرگذارترین کشور منطقه تبدیل کرده است و هر کس از ما مانند حزب الله  لبنان پیروی می کند پیروز می شود .

لاریجانی ، احمد شهید را  غیرحرفه ای ترین فرد سازمان ملل خواند و گفت: وی در گزارش های پیشین خود مطالب را از پایگاههای اینترنتی جمع آوری می کرد .

وی با بیان اینکه  گزارش حقوق بشر باید بر اساس  قانون کشورها  تنظیم شود افزود: در قانون ما اقلیت های مذهبی تعریف شده و بهائیت از نظر قانون ، فرقه است نه اقلیت مذهبی.

لاریجانی گفت: رفتار ما با بهائیان براساس قوانین شهروندی است و کسی را به خاطر بهائی بودن در زندان و تحت فشار نداریم .

لاریجانی گفت : در عین حال اگر کسی از قوانین تخطی کند  اگر شیعه هم باشد با آن  برخورد می کنیم .

وی افزود: گزارش احمد شهید درباره  برخی زندانیان، حرکت  نژاد پرستانه است و نباید  زندانیان را بر اساس فرقه  تقسیم کنیم  و این در قوانین  بین المللی رد شده است .

لاریجانی گفت: همکاری بهائیت با صهیونیست ها و قرار گرفتن پایگاه آنها در حیفا از نظر ملت ما پنهان نیست .

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در فتنه سال 88 تحولی در تحریکات غرب ایجاد شدو آنها فرقه هایی که از نظر سیاسی وارد عرصه نشده بودند  تشویق به حضور در این عرصه کردند .

لاریجانی گفت : آنها هر روز بهائیت  را  تشویق می کنند و این کار خطرناکی است .

وی درباره  ممانعت کسانی که می خواهند  از فرقه بهائیت خارج شوند نیز گفت : این مسئله که در فرقه بهائیت  وجود دارد خلاف قانون است .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: چهار فردی که  احمد شهید در گزارش خود به تحت تعقیب قرار گرفتن  آنها در کردستان اشاره کرده است عضو پژاک هستند و یکی از آنها عامل ترور یک نانواست.

وی با بیان اینکه تهاجم غرب درباره حقوق بشر برضد جمهوری اسلامی ایران واقعی و تمام عیار است گفت: در مقابل آنها مانند کوه ایستاده ایم  .

لاریجانی گفت : ما با دنیا گفتگو می کنیم اما این معنای محاکمه نیست  که آنها  یک طرف میز بنشیند و ما را محکوم کنند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود : نباید اجازه دهیم  غرب چهره جدید  دیپلماسی دولت  را با زهر حقوق بشری خدشه دار کند .

لاریجانی گفت : کسی با ایران می تواند تعامل داشته باشد که به آن احترام بگذارد  و هر کس به ما تهاجم خصمانه داشته باشد، با مقاومت سرسختانه  حول محور حق روبرو می شود .

وی درباره منشور حقوق شهروندی که دولت آن را ارائه کرده است گفت : این منشور نیاز به دقت بیشتری دارد  که از آن  سوء‌استفاده نشود  .

لاریجانی گفت : طرفدار این منشور هستم  اما عبارات آن باید از ابهام دربیاید  .

این تحلیلگر مسائل سیاسی  اضافه کرد : دولت های غربی هیچ علاقه ای به دولت آقای روحانی ندارند  و اگر ابراز علاقه ای وجود دارد برای این است که به این دولت بگویند  به سمت ما بیا و خواست های ما را اجرا کند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها