کد خبر: ۲۱۲۸۰۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
سردرگمی ادامه دار درباره خبر شهادت مرزبان ربوده شده:
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد ، این درحالی است که حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، خبر شهادت جمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار ربوده شده را تکذیب نمود و گفت : منابع رسمی به ما در این زمینه خبری ارائه نکرده اند ، همچنین معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت : این موضوع را تأیید نمی‌کنم و تکذیب هم نمی‌کنم
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، علی اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده خبر شهادت یکی از پنج مرزبان ایرانی تایید شده است.

وی افزود: جمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است.

گروهک تروریستی رباینده پنج مرزبان ایرانی از منطقه مرزی جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان یکشنبه شب ادعا کرد که یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

اعضای گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل 17 بهمن ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربودند.

ˈموسی دانایی فرˈ برادر کوچکتر مرزبان جمشید دانایی فر گفت: جمشید دانایی فر متولد 1366 محمد آباد سیستان و دارای مدرک دیپلم است که از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت شده است.

وی افزود: جمشید دوسال پیش ازدواج کرده و نخستین فرزندش 10 روزه است و هنوز پدر و فرزند، یکدیگر را ندیده اند.




این درحالی است که ساعتی پیش حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، درباره خبر شهادت یکی از مرزبانان از سوی منابع پاکستانی اظهارداشت: ما خبر شهادت مرزبان ایرانی را تأیید نمی کنیم و منابع رسمی به ما در این زمینه خبری ارائه نکرده اند.

وی با تأکید بر اینکه ما با منطقه در تماس هستیم، تصریح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان نیز تماس خود را با مقامات پاکستانی دارد.
امیری در پایان از رسانه ها درخواست کرد با توجه به اینکه در ایام نوروز هستیم از منابع غیر رسمی خبری در این زمینه منتشر نکنند.

علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور  در حاشیه مراسم ختم مادر معاون سیاسی وزیر کشور نیز با حضور در جمع خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده اظهار کرد: مرزبانان ربوده شده به خاک پاکستان منتقل شده‌اند که در این راستا ما جلسه مشترکی با مقامات پاکستانی تشکیل دادیم.

وی ادامه داد:‌ در جلسه‌ای که تشکیل شد، رد گروه تروریستی را به خاک پاکستان تأیید کردند و سفیر پاکستان نیز در این راستا دوبار احضار شد.

معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: مقامات پاکستانی باید در این رابطه پاسخگو باشند و تردیدی نیست که مرزبانان ما در خاک پاکستان هستند. البته کارشناسان نیز این موضوع را تأیید می‌کنند و بیانات آنها در رابطه با عدم همکاری ایران، نوعی فرافکنی محسوب می‌شود.

عبدالهی با اشاره به پیگیری‌های ایران در این خصوص، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس و استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مقامات ما این موضوع را پیگیری کرده‌اند و تقریباً از تمام جهاتی که امکان پیگیری بود، ما این کار را انجام دادیم. بنابراین اظهارات مطرح شده در مورد عدم پیگیری ما قابل قبول نیست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در برابر پرسشی مبنی بر اینکه "آیا شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده را تأیید می‌کنید؟" پاسخ داد: این موضوع را تأیید نمی‌کنم و تکذیب هم نمی‌کنم؛ چراکه خبر رسمی در این مورد ندارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها