کد خبر: ۲۱۲۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
بنیانگذار موسسه پژوهشگران حقیقت یاب ۱۱ سپتامبر تاکید کرد: باوجو اینکه رسانه های آمریکا اخبار مربوط به همه نقاط جهان را منعکس می کنند، اما تظاهرات وال استریت غایب بزرگ در رسانه های اصلی آمریکا است.
به گزارش 598 به نقل از شبستان، "جیمز اچ. فترز"  بنیانگذار موسسه"پژوهشگران حقیقت یاب 11 سپتامبر"  و پژوهشگر آمریکایی گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در میدان وال استریت نیویورک موسوم به "اشغال وال استریت" در رسانه‌های اصلی و معتبر آمریکا دیده نمی شود و غایب است و اعتراف به برپایی تظاهرات در وال استریت منافع شرکت‌ها را به شدت تهدید می کند.

فترز ادامه داد:  رسانه‌های جمعی آمریکا از پوشش این اعتراض‌ها در وال استریت خودداری کرده‌اند، به همین دلیل متوسط مردم که اخبار را از تلویزیون این کشور دنبال می‌کنند، هیچ اطلاعی درباره این حرکت اعتراضی ندارند.

بنیانگذار موسسه پژوهشگران حقیقت یاب 11 سپتامبر خاطر نشان کرد: در این تظاهرات مردم عادی  که در دوران اقتصادی سختی به سر می برند، شرکت کردند؛ مردمی که نسبت به شکست دولت در رویارویی با مشکل بیکاری 25 میلیون امریکایی معترضند و دولتمردان آمریکایی نیز به این اعتراض ها توجهی نکرده و پاسخگویی به این خواسته ها را با سرکوب به تعویق می‌اندازند.

وی تاکید کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم، نمونه حیرت‌انگیز دیگری از سانسور اطلاعات در رسانه‌های ارتباط جمعی است که نه تنها مردم آمریکا بلکه همه مردم جهان حق دارند  از آن مطلع شوند.

فترز اظهار داشت : رسانه‌های آمریکا تحت تسلط تعدادی از شرکت‌ها است و 90 تا 95 درصد از مطالبی که مردم آمریکا در تلویزیون می‌شنوند یا در روزنامه‌ها می‌خوانند، با کنترل آنها منتشر می شود.

صدها نفر از مردم آمریکا از روز  شنبه 26 شهریور (17 سپتامبر) در منطقه لوور منهتن در شهر نیویورک گرد هم آمدند و اعتراض خود را نسبت به روابط سیاسی میان شرکت‌های خصوصی و قانون‎گذاران امریکایی اعلام کردند.این تجمع اعتراض‌آمیز که از اوایل هفته گذشته آغاز شده تا امروز ادامه دارد و پلیس نیویورک نیز تعداد زیادی از معترضان را بازداشت کرده است.

برگزارکنندگان این اعتراض‌ها فیلم هایی از بازداشت معترضان از سوی پلیس را  در اینترنت منتشر کردند و پلیس را به اعمال خشونت علیه معترضان متهم کردند.

مردم خشمگین آمریکا اعلام کردند که میدان وال استریت را میدان التحریر تبدیل خواهند کردند و به همین دلیل به تحصن خود در این میدان همچنان ادامه داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها