کد خبر: ۲۱۲۹۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۰۶ فروردين ۱۳۹۳
سلطان پرورش تروریست، ایران را حامی تروریست خواند! /
"بنیامین نتانیاهو" ملقب به "بی بی" تنها نخست‌وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی است که پس از تأسیس این رژیم به دنیا آمده است وی تاکنون از هیچ اظهار نظر منفی و مضحکی در باره ایران دریغ نکرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، "بنیامین نتانیاهو" ملقب به "بی بی" تنها نخست‌وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی است که پس از تأسیس این رژیم به دنیا آمده است و در این گزارش سعی به عمل آوردیم تا با نگاهی گذرا به زندگینامه وی برخی اظهارنظراتش در باره ایران در یک سال گذشته را در یک جا جمع آوری کرده تا به جمع بندی روشنی در رابطه با مواضع نامشروع و نداشتن تعادل روانی نخست‌وزیر این رژیم غاصب برسیم.



بنیامین نتانیاهو در سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر "تل آویو" متولد و در "اورشلیم" بزرگ شده همچنین خانواده او بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸، و دوباره بین ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷، مدتی در ایالت متحده آمریکا زندگی کردند.



وی تحصیلات دبیرستان را در آمریكا گذراند. پدرش در آمریكا در رشته تاریخ تدریس می‌كرد. در سال 1967 به فلسطین اشغالی بازگشت و فوراً به ارتش پیوست و در یگان ویژه تكاوری به فراگیری فنون نظامی پرداخت. از سال 72-1967 افسر یگان ویژه ضد ترور بود، وظیفه‌ اصلی این یگان شناسایی و ترور مبارزان فلسطینی است.




"بی بی"

در سال 1982 به درخواست "موشه آرنز " وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به عنوان نایب ‌رئیس هیأت اعزامی این رژیم به واشنگتن رفت. این هیأت وظیفه بررسی نحوه همكاری استراتژیك میان آمریكا و اسرائیل را به عهده داشت. از سال 1984 تا 1988 سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شد. در سال 1988 نتانیاهو معاون وزیر امور خارجه و از سال 1991 نیز معاون "اسحاق شامیر " نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود. از سال 1996 تا 1999 به عنوان نهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد و همزمان مسئولیت وزارت اسكان را نیز در دست داشت.

نتانیاهو در انتخابات سال 1999 رقابت را به حریف اصلی خود یعنی "ایهود باراك " رئیس حزب كار رژیم صهیونیستی واگذار كرد، اما همچنان به عنوان یك بازیكن فرعی در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی خود را نگه داشت.

وی در سال 2002 و هنگامی كه "آریل شارون " یكی از سران راستگرای رژیم صهیونیستی قدرت را در دست گرفت و بعد از استعفای "دیوید لوی " به منصب وزارت خارجه این رژیم منصوب شد، بعد از آن نیز از سال 2003 تا 2005 وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شد. در سال 2005 بعد از اینكه نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی كه خود یكی از افراطی‌ترین سران اسرائیل بود و به علت كشتار مردم فلسطین به "قصاب صبرا و شتیلا " معروف شده بود، طرح خروج از نوار غزه را مطرح كرد، نتانیاهو به عنوان اعتراض به این طرح از كابینه شارون كناره‌گیری كرد.

بعد از اینكه شارون در پی تشدید اختلافات با حزب لیكود در پی تصمیم به عقب‌نشینی یك‌جانبه از غزه از لیكود خارج شد و حزب به اصطلاح میانه‌رو "كادیما " را تاسیس نمود، نتانیاهو بار دیگر به ریاست لیكود برگزیده شد تا این حزب همچنان در مواضع افراطی خود باقی بماند.

برنامه سیاسی حزب لیكود در زمان ریاست نتانیاهو به این صورت طراحی شد، در زمانی كه بحث تشكیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی در سرزمینهای اشغالی مطرح شده بود، این حزب به شدت با برپایی دولت فلسطینی مخالفت می‌كرد، آنها همچنین با انتقال اموال دولت منتخب فلسطین به ریاست‌ "اسماعیل هنیه " به غزه نیز مخالف بودند.

افراط گرایی لیكود تا حدی بود كه آنها با به كارگیری كارگران فلسطینی از كرانه باختری و نوار غزه در بخش صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی نیز به شدت مخالف بودند. آنها همچنین طرح "نقشه راه " را به علت آنچه آن را نبود شریك فلسطینی قانونی می‌نامیدند، رد كرده و آن را فرسوده خواندند.
بعد از این مواضع‌ افراطی بود كه جنبش مقاومت فلسطین (حماس) این موضع‌گیری‌ها را جنگ علیه ملت فلسطین قلمداد كرد،
"سامی ابوزهری " سخنگوی این جنبش گفت: این "نه "ها در راستای ادامه تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین است و به معنی واقعی برنامه جنگی علیه ملت فلسطین را نشان می‌دهد.

ابوزهری در پاسخ به این مواضع تاكید كرد كه ملت فلسطین سازوكار مقاومت را ادامه خواهد داد و به حقوق و آرمانهای فلسطینی خود پایبند است و اشغالگران را به رسمیت نخواهد شناخت.

رئیس لیكود در آستانه انتخابات پارلمانی نیز تاكید بر مواضع تند خود را به عنوان یكی از مهم‌ترین عناصر تبلیغاتی تكیه كرد، او در اظهاراتی رد عقب‌نشینی از بلندیهای جولان و قدس شرقی را كه "ایهود اولمرت " نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی به دنبال آن بود را اعلام كرد.

نتانیاهو همچنین تهدید كرده است كه به ایران حمله خواهد كرد و برای نابود كردن حماس بار دیگر غزه را به اشغال نیروهای صهیونیست درخواهد آورد.


اظهار نظر نتانیاهو بعد از انتصاب دکتر "حسن روحانی"



نتانیاهو در اظهارات خود تاکید کرد که شخصیتی که پست ریاست جمهوری در ایران را عهده دار است تغییر کرده لکن نقشه راه که ایران در آن گام برمی دارد تغییری نکرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای ایران افزود: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای برای نابودی دولت اسرائیل است و این خطری است که تمام جهان باید با آن مقابله کند و ما باید با آن رویارویی کنیم.

ایران حامی تروریست است!

در پی بازداشت یک فرد لبنانی به اتهام انجام حملات تروریستی در قبرس و در حالی که هنوز هیچ گونه نشانه‌ای علیه وی به دست نیامده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن مرتبط دانستن این فرد با ایران، ایران را بزرگترین صادر کننده تروریسم دانسته است.

مقامات قبرس اعلام کردند که یک فرد لبنانی مظنون به برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی را بازداشت کرده‌اند. گفته می‌شود، پاسپورت فرد یاد شده متعلق به عربستان سعودی بوده و وی می‌خواسته حملاتی را علیه اسرائیلی‌ها در قبرس انجام دهد.

در همین حال و در شرایطی که هنوز هیچ گونه گزارشی از نیات و وابستگی‌های این فرد منتشر نشده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی را وابسته به حزب‌الله لبنان دانسته و گفته: ایران مسئولیت پشتیبانی وی را بر عهده داشته است.

این اظهارات نتانیاهو در حالی گفته می‌شود که خود رژیم صهیونیستی آشکارا در سطح دنیا به عنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی شناخته می‌شود و بیش از هر دولت دیگری از ابزار ترور به منظور دستیابی به اهداف خود بهره گرفته است.

از سوی دیگر، دخالت مستقیم این رژیم در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، هم‌اکنون به یک واقعیت شناخته شده تبدیل گشته و رسانه‌های آمریکایی نیز بار‌ها به آموزش عوامل تروریستی توسط سازمان جاسوسی این رژیم به منظور انجام عملیات در ایران اشاره کرده‌اند.







تهدید نظامی علیه ایرا در دستور کار قرار گیرد!

بنیامین نتانیاهو با تاکید براینکه تحریم‌های بین‌المللی تاکنون تاثیری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته عنوان کرده است باید یک تهدید نظامی جدی و معتبر را در دستور کار قرار دهیم.

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

واکنش "بنیامین نتیانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان حجت‌الاسلام "حسن روحانی" در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد باعث تلطیف این مراسم شد.



سخنرانی مضحک وی با اتهامات شدید به ایران شروع شد که کشورمان را به دست داشتن در قتل عام شهروندان بی‌گناه در سوریه متهم کرد در حالی که پس از آن شاهد حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و مداوا و همکاری با تروریست‌های مجروح در این کشور بودیم.

وی در این سخنرانی بدون توجه به اینکه رژیمش تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است از جامعه بین‌الملل خواست تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند و تنها در صورتی که «ایران به طور کامل خلع سلاح» شود، آن را بردارند و از هیچ تهمت و توهینی نسبت به ایران و رئیس جمهورمان دریغ نکرد.

نتانیاهو همچنین به سخنرانی کذایی خود در نشست سال گذشته اشاره کرد و گفت: من در سخنرانی سال گذشته خط قرمزی برای ایران رسم کردم و ایران مراقب بود که از آن خط قرمز عبور نکند! در این‌جا یاد آور می‌شویم که ایران هیچگاه از خط قرمزها عبور نکرده و نخواهد کرد، همچنین هشدار در قالب نموداری که نشئت گرفته از هنرهای توهمی است سرلوحه رفتاری ایران نخواهد بود بلکه رهبرمعظم کشورمان استفاده از انرژی هسته‌ای در راستای ساخت سلاح‌ اتمی را حرام و خط قرمز خواندند بنابراین ایران هیچگاه در این راستا قدم بر نخواهد داشت.







شلوار جین !

نتانیاهو در مصاحبه خود با بی بی سی با اشاره به انتخابات ایران عنوان کرد: این انتخابات آزاد نبوده، چراکه 700 نفر در آن کاندید شدند اما تنها صلاحیت یک درصد از آن‌ها تائید شده است. وی ادامه داد: این اسمش دموکراسی نیست. من فکر می‌کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می‌پوشیدند، به موسیقی غربی گوش می‌دادند و انتخاباتی آزاد داشتند.



نتانیاهو:سوریه را ایران اداره می کند نه اسد!

نتانیاهو در ادامه اظهارات خود علیه ایران ادعا کرد : فکر نمی کنم در سوریه اسد در قدرت باشد بلکه به نظر من ایران در این کشور قدرت را در دست دارد. زیر اساسا سوریه تحت الحمایه ایران است و حزب الله لبنان به نمایندگی از ایران با دشمنان بشار اسد مبارزه می کند.

ادعاهای واهی نتانیاهو علیه ایران و سوریه و حزب الله در حالی است که همکاری رژیم صهیونیستی با تروریستهای مسلح در سوریه ابعاد جدی تری به خود گرفته است و تاکنون دهها تروریست مجروح در بیمارستهای رژیم صهیونیستی درمان شده است و حمایتهای این رژیم از گروههای تروریستی همچنان ادامه دارد.



غنی‌سازی ۲۰ درصد مهم نیست/ایرانی‌ها چند هفته‌ای از ۳.۵ درصد به ۹۰ درصد می‌رسند

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در نشست کابینه این رژیم بار دیگر مدعی شد ایران می‌تواند به سرعت اورانیوم با غنای پایین را به اورانیوم با غنای بالا و مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌ای تبدیل کند.

نتانیاهو بعد از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو و مطرح شدن احتمال توقف غنی‌سازی در سطح 20 درصد، به شدت از احتمال پذیرفته شدن غنی‌سازی سطح پایین در خاک ایران، احساس خطر کرده است. وی در این مدت از هر تریبونی برای ابراز مخالفت با هرگونه غنی‌سازی در ایران استفاده کرده. نتانیاهو در این مسیر راهبرد جدیدی را در پیش گرفته که در آن با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری هسته‌ای، مدعی می‌شود ایران می‌تواند به سرعت به غنی‌سازی 90درصد دست پیدا کند.

وی افزود: فشارها بر ایران باید همچنان ادامه داشته باشد، چراکه این کشور حتی در حین مذاکرات به غنی‌سازی ادامه می‌دهد.

خشم نتانیاهو از تظاهرات 13 آبان



نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در واکنش به راهپیمایی ضدآمریکایی مردم ایران، از واشنگتن خواست تحریم‌های ایران را کاهش ندهد.

وی در این مورد گفته است: آمریکا و 1+5 شعارهای «مرگ بر آمریکا» ایرانی‌ها را بشنوند و تحریم‌های آن‌ها را کاهش ندهند.



اظهار نظر عجيب نتانياهو در خصوص مذاكرات هسته اي ايران و غرب

نتانياهو در توئيتر خود نوشت: اگر اخباري كه از ژنو مي رسد درست باشد،ايران يه "معامله قرن" دست يافته است.



نتانیاهو: من از جزئیات طرح پیشنهادی ایران مطلع هستم

نخست وزیر ر‍یم صهیونیستی اعلام کرد ما از جزئیات طرح پیشنهادی ایران به گروه ۱+۵ آگاه هستیم و براساس آن ایران از برنامه هسته‌ای خود عقب نشینی نمی‌کند.

وی گفت: من جزئیات طرح پیشنهادی برای توافق با ایرانی‌ها را می‌دانم. آنچه که در این توافق روی میز است این است که ایران توانایی هسته ای خود را حفظ خواهد کرد. ایران می‌تواند اورانیوم غنی شده خود را نگه دارد و آن را در سطح پایین غنی کند. آنها می‌توانند در عرض چند ماه به بمب هسته ای دست پیدا کنند.

نتانیاهو ادامه داد: گزینه نظامی باید روی میز باشد. فقط ترکیبی از تحریم‌ها و گزینه نظامی می‌تواند ایران را متوقف کند.



جوسازی‌های نتانیاهو پیش از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در وین

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: می‌توان گفت که تا این‌جا ایران بود که بدون این که چیز قابل توجهی را از دست بدهد، چیزی به‌دست آورده است. این کشور با لغو قابل توجه تحریم‌ها مواجهه شده و اقتصاد ایران در حال واکنش نشان دادن است.

به گزارش پایگاه خبری اسراییل نشنال نیوز، نتانیاهو در ادامه مدعی شد: ایران علاوه بر آن به سیاست خصمانه‌اش هم در داخل و هم خارج از ایران ادامه می‌دهد. مثلا در خارج از ایران از دولت سوریه حمایت می‌کند که بدون حمایت ایران قادر به فعالیت نیست. ایران علاوه بر آن هم‌چنان به ارسال سلاح برای سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد و هم‌چنان خواستار نابودی اسراییل است. ایران در عین حال به تحقیقات پیشرفته و توسعه سانتریفیوژهایش ادامه می‌دهد. ایران آماده نیست حتی یک سانتریفیوژ را از دست بدهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری مدعی شد: سیاست اسراییل کاملا مشخص و در دو مسیر فعال است: اول افشا کردن سیاست خصمانه تغییرناپذیر ایران و دوم خواستار برچیدن شدن توانایی غنی‌سازی ایران. ایران برای مقاصد صلح‌آمیز به سانتریفیوژ نیازی ندارد.


نتانیاهو: ایران چیزی نداده ولی چیزهای بسیاری دریافت کرده است

به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز، نتانیاهو گفت: کل زمانی که آنها به عقب رانده شده‌اند چهار هفته است. این چیزی است که ایران به جهان داده است که عملا برابر با هیچ است.


نتانیاهو: هدف از مذاکره با ایران باید "هیچ سانتریفوژی-هیچ غنی‌سازی" باشد


به نقل از روزنامه هاآرتص،نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد باید به برنامه هسته ای نظامی ایران پایان داده شود.

نتانیاهو افزود: باید فشارها بر ایران بیشتر و نه کمتر شود. هدف از مذاکره با ایران باید"هیچ سانتریفوژ و هیچ غنی‌سازی" باشد و ایران در حال توسعه سانتریفوژهایی 50 برابر بهتر از سانتریفوژهای کنونی همچنین موشک های بالستیک فراقاره ای که می تواند آمریکا و اروپا را هدف قرار دهد، است.



نتانیاهو: من به ترسیم خطوط قرمز علاقه مندم



بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) خطاب به حاضران در این کنفرانس گفت: من اینجا آمده ام که خط روشنی را ترسیم کنم. شما می دانید که من به خط کشیدن علاقه دارم(خنده حضار) و به طور خاص و ویژه به ترسیم خطوط قرمز علاقه مندم. اما خطی که می خواهم امروز ترسیم کنم خط بین مرگ و زندگی است.

ایران می گوید که این کشور چیزی را برای مخفی کردن ندارد پس چرا این کشور مانع از بازرسان در سایت هایش می شود؟ ایران می گوید که این کشور در حال ساختن تسلیحات هسته ای نیست پس چرا این کشور همچنان اقدام به تولید موشک های بالستیک بین قاره ای می کند که تنها هدف آنها حمل کردن کلاهک هسته ای است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها