کد خبر: ۲۱۳۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۰۵ مهر ۱۳۹۰
وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي كه با قرار وثيقه آزاد شده اند، ادعاي بائر و فتال مبني بر ضرب و شتم شان در زندان ايران را رد كرد.

به گزارش 598 به نقل از رجا، مسعود شفيعي وكيل سارا شورد، شين بائر و جاش فتال درباره ادعاي دو جاسوس آمريكايي مبني بر ضرب و شتم شان در زندان به خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت كه چنين موضوعي صحت ندارد.

وي تصريح كرد: اساسا بنده در زندان با آنها نبودم و با آنها خصوصي هم صحبتي نداشته ام اما اگر آنها در زندان شكنجه شده بودند، مي توانستند در جريان محاكمه در دادگاه اين موضوع را اعلام كنند.

وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي مي گويد: برخي اشخاص وقتي تريبون به دست مي آورند، هر چه مي خواهند حتي اگر آن مسائل خيلي هم به آنها ربطي نداشته باشد، بر زبان مي آورند.

وي ادامه مي دهد: اگر موكلانم با من تماس بگيرند حتما به عنوان يك ايراني به اظهارات آنها ايراد مي گيرم كه چرا وقتي كارشان درست شد و از كشور رفتند، چنين ادعاهايي را مطرح كرده اند؟

شفيعي به ذكر نمونه اي در همين زمينه مي پردازد و يادآور مي شود : وقتي سارا شورد هم از ايران رفت، مسائلي را مطرح كرده بود كه بعدا آن را رد كرد و گفتند كه سخنانش اشتباه ترجمه شده است.

وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي كه با فارس گفت وگو كرده گفت: خانواده هاي موكلانم پس از مذاكره با حقوق بشري ها 5 نفر را كانديدا كردند و از بين آنها به دليل آنكه تصور داشتند بنده فردي مستقل هستم، مرا انتخاب كردند. وي افزود: انتخاب وكيل از سوي آنها به معناي آن است كه به قوه قضائيه ما اعتماد دارند و مي دانند كه كار قضايي به درستي انجام مي شود.

شفيعي متذكر شد: پرونده هاي امنيتي بر اساس مصالح ملي پيگيري و در بحث جاسوسي مديريت سياسي مي شوند و در كارهاي حقوقي ظرافت هايي هست كه موجبات سوءاستفاده سياسي را فراهم مي كند.

اين كارشناس مسائل حقوقي البته تصريح مي كند كه او هم گاهي اوقات از برخي مسائل مانند عدم اجازه ملاقات خصوصي با موكلانش و تاخير در امضاي دوم براي آزادي آنها گلايه كرده اما هيچ گاه براي اظهارنظرهاي حقوقي حتي در زماني كه موكلانش را بر اساس محتويات پرونده بي گناه دانسته، موأخذه نشده است.

وي افزود: اينكه شين بائر و جاش فتال گفته اند اشخاص ديگري با آنها در زندان بو ده اند كه بايد سريعا آزاد شوند، به آنها ارتباطي ندارد و آنها فقط مي توانند درباره وضعيت خودشان حرف بزنند.

شفيعي در واكنش به اين اظهار نظر متذكر شد: در آمريكا هم زنداني وجود دارد و با وجود آنكه موكلان بنده آزاد شده اند، هنوز اقدامي براي آزادي كساني كه در آمريكا زنداني اند، انجام نشده است.

وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي گفت: اگر بائر و فتال ادعا مي كنند كه در فضايي بسته ايزوله بودند و در شرايط سختي به سر مي بردند، از كجا با زندانيان ديگر ارتباط برقرار كرده و از وضعيت آنها مطلع شده اند.

شفيعي افزود: آنها فقط مي توانند درباره برخوردهايي كه با خودشان شده صحبت كنند و مثلاً اگر كتك خورده اند، بگويند اما بحمدالله چنين موضوعي نبوده است.

وي خاطرنشان كرد: حتي روزهاي آخر قاضي صلواتي به من گفت كه ظاهرا اينها غذاي ايراني دوست ندارند، اگر مي شود با سفارت سوئيس هماهنگ كنيد كه براي آنها غذاي آمريكايي بفرستيم.

شين بائر و جاش فتال دو جاسوس آمريكايي كه با قرار وثيقه نيم ميليون دلاري پادشاه عمان آزاد شده اند، در يك نشست خبري در نيويورك، ادعاهايي را درباره زندانيان در ايران مطرح كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها