کد خبر: ۲۱۳۴۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
واکنش مقامات امریکایی به انتخاب نماینده جدید ایران در سازمان ملل:
انتخاب حمید ابوطالبی، دیپلمات با سابقه ایرانی و سفیر سابق ایران در استرالیا به عنوان نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل همچنان واکنش های مختلف مقامات امریکایی را در پی دارد. در حالی که حضور وی در نیویورک –به عنوان نماینده ایران- ضروری است، اما امریکا هنوز ویزای وی را صادر نکرده است. دلیل این مسئله، حضور ابوطالبی در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی عنوان شده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، انتخاب حمید ابوطالبی، دیپلمات با سابقه ایرانی و سفیر سابق ایران در استرالیا به عنوان نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل همچنان واکنش های مختلف مقامات امریکایی را در پی دارد. در حالی که حضور وی در نیویورک –به عنوان نماینده ایران- ضروری است، اما امریکا هنوز ویزای وی را صادر نکرده است. دلیل این مسئله، حضور ابوطالبی در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی عنوان شده است.

این در حالی است که دکتر روحانی، در دفاع از ابوطالبی وی را به عنوان یک سیاستمدار طرفدار نگرش اعتدالی معرفی کرده است. اما سناتورهای امریکایی با اعتراض نسبت به این انتخاب و در ادامه سیاست های مداخله جویانه یی خود، از مقامات مسئول درخواست کردند به هیچ وجه زیر بار این انتخاب نروند! رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا به رویترز گفت: ”این یک سوال جدی است که آیا انتظار می رود وزارت امور خارجه ویزا [ی ابوطالبی] را صادر کند یا نه!"



همچنین، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه و منتقد سیاست خارجی دولت اوباما با عصبانیت از این انتخاب عنوان کرد: ”ما نباید او را بپذیریم. حتی در صورت اینکه قانون ما را مجبور کند کسی را قبول کنیم که مرتکب چنین رفتاری [اشاره به ماجرای لانه جاسوسی] شده باشد، باید قوانین و مقررات را تغییر دهیم!"

همچنین وکلای افرادی که 444 روز در ایران گروگان گرفته شده بودند، هشدار دادند که دولت زیر بار این ماجرا نرود و ابوطالبی را از سفر به نیویورک محروم کند. تد کروز، نماینده تگزاس در کنگره نیز با اعلام به جنگ خواندن عمل ایران در سال 58، اعلام کرد: ”این انتخاب، آگاهانه و برای توهین و تحقیر اعمال شده است."

برخی دیگر از سناتورها از جمله مارک کیرک، اعلام کرده اند علیه ویزا دادن به ابوطالبی لابی تشکیل خواهند داد. لازم به ذکر است، کیرک و منندز از جمله نمایندگانی هستند که نسبت به مذاکرات هسته ای بدبین بوده و در اعمال تحریم های جدید علیه ایران دخالت مستقیم دارند.

اما متاسفانه در داخل کشور، در عوضِ اتخاذ موضع عزت و قدرت، خبرهایی به گوش می رسد که نشان می دهد برخی افراد سعی دارند با تحریف ماجرا، ابوطالبی را بی ارتباط با ماجرای گروگانگیری معرفی کرده و به هر قیمتی که هست رضایت وزارت امور خارجه امریکا را جلب کنند! این در حالی است که حتی اگر این انتخاب تعمدی و برای تحقیر دولت امریکا صورت گرفته باشد، امریکا هیچ حق اعتراضی نداشته و نخواهد داشت زیرا این کار کمترین و کوچکترین پاسخی است که می توان به توهین های مکرر کاخ سفید داد.

این عکس العمل مقامات و حقوقدانان امریکایی نشان دهنده ی عمق کینه آنها نسبت به دولت و ملت ایران و قرینه ای دیگر از دخالت ها و تعیین تکلیف های آنان برای جمهوری اسلامی است؛ اما متاسفانه عده ای در داخل کشور با اغماض نسبت به کینه جویی های امریکا، انتظار دارند از مذاکره با این کشور سود ببرند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها