کد خبر: ۲۱۴۵۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
در صفحه ای که به نام خلعتبری در فیس بوک ثبت شده است، دروازه بان پرسپولیس متهم شده که به دلیل عدم دریافت پول عمدی گل خورده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، نیلسون کوریا جونیور را در قامت یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر می‌شناسیم. تنها 15 گل خورده او در لیگ امسال، روی این موضوع صحه می‌گذارد. نیلسون در طول فصل کم نوسان و کم اشتباه بود. عملکرد درخشانی درون دروازه پرسپولیس داشت و خیلی از منتقدانش را وادار به تحسین کرد اما در مهم‌ترین بزنگاه فصل، لحظه‌ای که باید بازی را به سود تیمش در بیاورد، اشتباه عجیبی مرتکب شد که می‌تواند بخشی از آیتم "Fun" برنامه "فوتبال 120" شبکه ورزش باشد!

 

نیلسون در همان دقایق ابتدایی دست‌هایش را مقابل شوت نه چندان قدرتمند بهنام برزای به شکلی ناشیانه جلو برد و توپ در میان ناباوری تماشاگران حاضر در ورزشگاه که حدود 40 هزار نفر بودند و البته بینندگان میلیونی تلویزیون به درون دروازه غلتید. هر چند این گل با ضربه ایستگاهی عباس‌زاده خیلی زود جبران شد اما اشتباه نیلسون در حساس‌ترین بازی فصل جای هیچ توجیهی نداشت و نخواهد داشت.

 

نیلسون در بازی یکشنبه، یک بار با اشتباه خود در جایگیری مجبور شد توپ را طوری دفع کند که با صورت به تیر عمودی دروازه بخورد و مصدوم شود. او یک بار هم در زمان ضربه کاشته دیوید ویکروم با جایگیری بد خود، لرزه بر اندام هواداران پرسپولیس انداخت اما خوش شانس بود که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

 

یادمان نرفته که نیلسون، سال گذشته و در بازی فینال جام حذفی هم دو گل بسیار بد از زاویه بسته دریافت کرد، از جواهیرسوکای و محمد غلامی؛ تا پرسپولیس دو بار برتری‌اش در نتیجه مسابقه را از دست داده و در نهایت جام را از کف بدهد.

 

انگار نیلسون فقط در مقاطع حساس کم می‌آورد و درست در جایی که نباید، اشتباه می‌کند. مقابل راه آهن اشتباه او به حدی بزرگ بود که برخی این سوتی وحشتناک او و نمایش ضعیفش را به مشکلات مالی اخیر پرسپولیس و پول نگرفتنش ارتباط می‌دهند که البته بعید است درست باشد.

 

پایگاه اطلاع رسانی باشگاه پرسپولیس که صفحه جداگانه‌ای در فیس‌بوک دارد در مورد اشتباه‌های نیلسون، این جمله را به کار برد. جمله‌ای که می‌تواند پشت پرده‌ای برای این دروازه‌بان برزیلی و 38 ساله داشته باشد. جمله را بخوانید: «دلار به نیلسون نرسید. نیلسون از عمد گل خورد!»

 

همچنین دیروز، صفحه فیس‌بوکی که می‌گویند متعلق به محمدرضا خلعتبری است، حاوی پیام جالبی بود. انگار نامه‌ای خطاب به هواداران پرسپولیس بود که یا خود خلعتبری نوشته یا از قول او نوشته‌اند و شیطنت کرده‌اند. این پیام را بخوانید: «گاهی وقت‌ها هم خدا کاری می‌کند که به نفع تو است و گاهی به ضررت. ما مقابل راه آهن از نظر روحی ضعیف بودیم ولی بازی خودمان را کردیم. در این بازی خوب بودیم ولی توپ‌های‌مان به دروازه نرفت... .

 

نیلسون اشتباه خود را در دو گل انجام داد و مقصر در دو گل خورده بود. احتمال عقده و فساد در دستور کار نیلسون و عدم دریافت پول به او باعث عملکرد امروز او است... لطفاً به احترام پرسپولیس هیچ کسی کامنت نگذارد. محمدرضا خلعتبری 93.01.17.»

 

 

آیا این صحبت‌ها متعلق به محمدرضا خلعتبری است؟ آیا او اینگونه بی محابا به نیلسون تاخته و عملکرد دروازه‌بان پرسپولیس را زیر سوال برده؟ بعید است که مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس چنین حرف‌های تندی را علیه نیلسون نوشته باشد. شاید هم خلعتبری در عصبانیت و اوج ناراحتی دست به قلم شده و این نامه را خطاب به هواداران پرسپولیس نوشته. به خصوص اینکه او مقابل راه آهن سورینت، همان اوایل نیمه دوم از زمین خارج شد و این می‌تواند دلیل همین عصبانیت احتمالی‌اش باشد.

 

این نوشته وقتی شکلی واقعی به خود می‌گیرد که بدانیم خلعتبری، حرف‌های خود را در صفحه مهرداد کفشگری و امید عالیشاه هم منتشر کرده. یعنی اینکه صفحه، شاید متعلق به خلعتبری باشد که نوشته خود را با دو هم تیمی و دو هم استانی خود در میان گذاشته.

 

برای اطلاع از اصل ماجرا، تلاش کردیم موضوع را با محمدرضا خلعتبری در میان بگذاریم اما تلفن او خاموش بود. با برادر او تماس گرفتیم که این نوشته را تکذیب کرد. با شناختی که از خلعتبری داریم و می‌دانیم که او در فیس‌بوک، فعالیتی ندارد داستان این نوشته پیچیده‌تر می‌شود.

 

حالا نمی‌دانیم آیا خلعتبری آن را نوشته یا فردی دیگر اما هر چه هست اینکه نمی‌توان به راحتی از اشتباه‌های نیلسون گذشت. اشتباه‌هایی که فقط سر بزنگاه و در بازی‌های حساس رخ می‌دهد و عامل شکست، تساوی یا کم شدن شانس قهرمانی پرسپولیس می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها