کد خبر: ۲۱۴۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
نخست‌وزیر لبنان با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقررات بین‌المللی این رژیم را بزرگترین تهدید منطقه دانست.

به گزارش 598 به نقل از فارس  از المنار، "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر لبنان دیروز در سخنرانی که خود که به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست این شورا ارائه کرد، از کشورهای جهان خواست تا حق ملت فلسطین را در تشکیل دولت مستقل به رسمیت بشناسند و این کشور جایگاه طبیعی خود را به عنوان عضوی از سازمان ملل به دست آورد.

وی ادامه داد: این نشانه حق ملت فلسطین است که نمی‌تواند آن را مطالبه کند، ‌فلسطین به تمامی معیارهای مطلوب برای دولت به حساب آمدن وفا کرده است، اما این دولت تحت اشغال قرار دارد و ما باید تلاش کنیم تا اشغالگری در این کشور را به پایان برده و ملت آن را به خانه‌های خود باز گردانیم.

میقاتی همچنین به پایبندی لبنان به حق خود در ترسیم مرزهای دریایی تاکید کرده و گفت: ما به ادامه هماهنگی‌ها با ارتش لبنان  و نیروهای یونیفل که در جنوب فعال هستند، پایبندیم، لبنان عضوی از سازمان ملل است که همیشه به مقررات بین‌المللی بویژه در زمینه دادگاه حریری پایبند بوده است.

وی به تعهد لبنان به قطعنامه 1701 سازمان ملل تاکید کرده و خواستار مجبور کردن اسرائیل به اقدام در راستای پایبندی به این قطعنامه و توقف تجاوز به لبنان و همکاری کامل با یونیفل برای ترسیم خط آبی شد.

وی صلح پایدار را در گرو عقب‌نشینی اسرائیل از بلندی‌های اشغالی جولان بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که متعلق به سوریه است، دانست و گفت که لبنان به حق سوریه در باز گرداندن اراضی اشغالی خود تاکید می‌کند و حق این کشور در وحدت سرزمین و ملت و امنیت آن را مورد تاکید قرار می‌دهد.

نجیب میقاتی خطرناک‌ترین تهدیدات آینده صلح در منطقه را تجاوز به قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل دانست و تاکید کرد که این رژیم همچنان به شهرک‌سازی صهیونیستی و دست گذاشتن بر روی منابع آبی فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و ساخت دیوار حایل و تلاش برای از بین بردن هویت عربی قدس را نیز با شدت دنبال می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل همواره به دنبال دفاع از ضعیف در برابر قدرتمندان باشد و به مظلوم در پیروزی بر ظالم کمک نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها