کد خبر: ۲۱۵۴۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
حبیب الله عسگر اولادی را بسیاری پدر معنوی موتلفه اسلامی می دانند. عسگر اولادی از جمله چهره هایی است که بسیاری از مخالفین هم، وی را فردی اخلاقی و معتدل می دانند.

به گزارش 598، متن زیر گفت و گوی کوتاه "سیاست نامه" با وی است که می خوانید:
 
به نظر شما ایا وحدت مورد نظر در میان اصولگرایان شکل می گیرد؟
رجال سیاسی و مذهبی اصولگرا و نیز گروه ها و احزاب سیاسی اصولگرا در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارند. وحدت و همگرایی یک ضرورت و نیاز حتمی است، چرا که ما در وسط نبرد نرم دشمن قرار داریم و دشمن همواره روی شکاف های موجود در کشور از جمله شکاف میان اصولگرایان حساب باز کرده و برنامه ریزی می کند. حضرات آیات مهدوی کنی و محمد یزدی و نیز اعضای جامعه محترم روحانیت مبارز و جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم براساس این ضرورت تاریخی پای در میان گذاشته اند و مسئولیت همگرایی و وحدت میان اصولگرایان را قبول کردند. آنان دغدغه این را ندارند که چه کسی از چه ضلعی از اصولگرایان به مجلس برود، اما این دغدغه وجود دارد که پارلمان جمهوری اسلامی به دست کسانی نیفتد که به استقلال و آزادی در مملکت پشت کردند و رفته اند نوکری آمریکا و انگلیس را در پایتخت های اروپایی و آمریکایی می کنند. علاوه بر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران، اکنون علما و نخبگان حوزه در سراسر کشور مصمم شده اند و اعلام کرده اند که آن ها هم همین دغدغه را دارند. اخیراً در تهران نشست مهمی داشتند و تصمیمات مهمی نیز گرفته اند که ان شاء الله در آینده شاهد اثرات آن باشیم. من اطمینان دارم با اخلاص و اعتقادی که در میان آنان وجود دارد آن ها موفق به امر همگرایی و وحدت اصولگرایان خواهند شد.
 
اما در این میان شاهدیم که برخی از اصولگرایان با راه اندازی پایداری بحث های دیگری رامطرح می کنند.نظر شما درباره این گروه چیست و چه توصیه ای به اعضای پایداری دارید؟
جبهه پایداری یک ظرفیت خوب، پرکار و مخلص در درون خیمه اصولگرایی هستند که بخشی از نخبگان اصولگرا را مدیریت می کنند. ما باید حوصله شنیدن نقد و نظر یکدیگر را داشته باشیم و نقد درون گفتمانی را در درون خود طوری مدیریت کنیم که رقبا از آن به نفع خود استفاده نکنند. توصیه من به آنان این است از باب آینده پژوهی، نگاه خود را به افق های دور بیندازند. آینده سیاسی جمهوری اسلامی، انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده نیست؛ ما خیلی عمیق باید نسبت به منافع و مصالح ملت و نیز پاسداری از اصل مهم ولایت مطلقه فقیه بیندیشیم. ما مدلی برای رقابت های سیاسی در داخل باید داشته باشیم که اجانب در آن رخنه نکنند که استقلال سیاسی کشور را تهدید کنند. ما دایره دوستان انقلاب را خیلی نباید تنگ بگیریم که دشمن شروع کند به سربازگیری از درون و از غفلت ما از این باب استفاده کند. ما ضمن این که باید هوشیاری خود را حفظ کنیم از یک سوراخ 10 بار گزیده نشویم؛ باید درک درستی از دقایق راهبردی رهبری معظم انقلاب در مدیریت کشور و انقلاب در منطقه داشته باشیم و خود را با آهنگ رهبری تنظیم کنیم نه با آهنگی که خود تنظیم کرده ایم. به هر حال ما که مشی جذب حداکثری و دفع حداقلی داریم نگاه مثبت به دیدگاه های آن ها داریم و آن را نفی نمی کنیم، به شرطی که آنان نیز به دیگر دیدگاه ها در اضلاع اصولگرایی احترام بگذارند و به دیده خریداری و احترام به آن نگاه کنند.
 
آقای عسگراولادی یکی از وجوه مهم هر انتخاباتی وجود رقابت است. به نظر شما رقیب اصولگرایان در انتخابات امسال کیست؟ آیا شما قائل به حذف اصلاح طلبان هستید؟
این که رقیب اصولگرایان چه کسانی هستند سؤال مهمی است. این که رقیب اصولگرایان فقط دوم خردادی ها می باشند، محل تردید است. دوم خردادی ها یک طیف سیاسی هستند که در آن ها از افراد متدین و انقلابی و معتقد به نظام و رهبری دیده می شوند تا افرادی که سر بی مهری به مردم، نظام و رهبری دارند و برخی از آنان متأسفانه در اردوگاه رسانه ای دشمن به طور علنی علیه مردم و انقلاب فحاشی می کنند. مردم ما درک درستی از آنان دارند. طبیعی است کسانی که سر در آخور دشمن دارند نمی توانند انتظار داشته باشند مردم و نظام نظر مثبت در مورد آن ها داشته باشند. این ها از سد نظارت های قانونی نمی توانند عبور کنند، اما آن ها که این مشکل را ندارند به صورت یک ضلع فعال در انتخابات آینده و هر انتخاباتی شرکت خواهند کرد و کسی هم مانع آنها نخواهد بود. هم دوم خردادیها و هم ما باید یک پوست اندازی داشته باشیم و پذیرای نسل جدیدی باشیم که می خواهد انقلاب را در دهه چهارم حیات خود مدیریت کند، لذا گفتمان هر دو باید مطابق با نیازهای کشور، مطالبات مردم و نیز تحولات عمیقی که در منطقه صورت می گیرد باشد.
 
 
موتلفه یکی از احزاب فعال کشور است اما همواره دیده شده که به جای ورود حزبی به انتخابات با سایر گروهها ائتلاف کرده. ایا بنا ندارید که در آینده به صورت مستقل وارد فضای رقابت شوید؟
بنده یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هستم. حزب در چشم انداز خود اهدافی را تعریف کرده است، در آن اهداف این معنا دیده شده است، اما در فضای سیاسی کشور که تنوع و تکثر در طیف اصولگرایان وجود دارد حزب مؤتلفه اسلامی در حال حاضر یکی از جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پیروان خط امام و رهبری هم یکی از جبهه متحد اصولگرایی است. این که حزب بتواند روزی به صورت مستقل برنامه های خود را برای اداره کشور بدهد خیلی دور نیست. چشم امید ما به نسل جوانی است که امروز در حزب فعال هستند و به زودی در فضای سیاسی کشور نقش آفرینی خواهند کرد. اما درخصوص معرفی کاندیدا به صورت مستقل بعید می دانم این کار صورت گیرد. علت آن هم این است که ما اشتراکات زیادی با رجال سیاسی، مذهبی کشور و همچنین احزاب و گروه ها داریم و براساس آن اشتراکات عمل می کنیم. ما به دنبال افغانیزه کردن فضای رقابتی کشور در میان خود و بیرون خود نیستیم. این به نفع انقلاب و امنیت کشور نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها