کد خبر: ۲۱۵۴۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
وقتی که غرب مردم ایران را بی ادب و بی منطق معرفی می‌کند:
نویسنده ی تایمز با برچسب ”محافظه کاران افراطی“ نسبت به افرادی که به مذاکرات بدبین هستند باز هم به القای این موضوع می پردازد که نظام اسلامی و طرفدارانش با افراطی گری، بدبینی، و مخالفت نسبت به مذاکرات اجازه نمی دهند مشکلات اقتصادی مردم ایران که ناشی از تحریم هاست برطرف گردند!. لس انجلس تایمز در ادامه می نویسد: علت ناراضی بودن عمده ی این راهپیمایان از مذاکرات هسته ای این است که تصور نمی کنند روند مذاکرات به برطرف کردن تحریم های اقتصادی فلج کننده بیانجامد..."
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598/ حسین رضایی، رسانه های غربی همواره سعی داشته اند در القائات خود مردم ایران را به دو بخش افراطی و غیرافراطی تقسیم کنند. در تقسیم بندی آنان، همواره طرفداران نظام و به ویژه افراد مذهبی افراطی، تندرو و خشن جلوه داده شده اند اما در گزارش های هدفمندی که اخیرا تعداد آنها رو به فزونی گذاشته شده است جمعیت بی درد و رفاه زده ای که تمام هم و غم آنها غربی شدن هرچه بیشتر است مردمی مهربان ولی مظلوم معرفی می شوند که در قفس نظام اسلامی گرفتار آمده اند!

شاهد این مطلب، سفر های متعدد عکاسان و گزارشگرانی است که در پوشش سفر توریستی به ایران، مصاحبه های هدفمند انجام داده و عموم تصاویری که از ایران در سایت های مختلف منتشر می کنند مربوط به دختران بزک کرده، تیپ های غربی، و اختلاط دختران و پسران در پارک ها و مراکز تفریحی است. عمده مطلبی نیز که در مصاحبه های آنان به چشم می خورد اعلام علاقه شدید ملت ایران به امریکا و فرهنگ امریکایی و اعلام نارضایتی از عدم وجود آزادی در ایران است!



اما وقتی نوبت به تهیه گزارش از شق دیگر تقسیم بندی آنان، یعنی طرفداران نظام اسلامی و بیگانه با فرهنگ غرب می رسد، ایرانی ها مردمی خشونت طلب، بی ادب و بی منطق معرفی می شوند!

لس انجلس تایمز در گزارش خود از تظاهرات هسته ای نمازگزاران روز جمعه تهران می نویسد: ”نمازگزاران تهرانی در یک تظاهرات خشن خواستار این شدند که ایران حقوق هسته ای خود را در مذاکراتی که نتایج ملموسی برای ایران نداشته است باز پس گیرد. معترضان با فریادهای خود، موضع آیت الله خامنه ای را تکرار کردند که گفته بود ایران برنامه هسته ای خود را تعطیل نمی کند و از قابلیت غنی سازی اورانیوم نیز چشم پوشی نخواهد کرد."

نکته مهم این است که مخاطب این گونه گزارش ها، فقط همین گزارش را درباره ایران دریافت نکرده است بلکه روزانه ده ها مطلب تحلیلی جهت دار درباره رفتار ایران این نکته را به خورد مخاطب می دهد که ایران نه به دنبال برنامه صلح آمیز هسته ای، که در پی ساخت بمب اتم است. بنابراین تاکید بر موضع رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعطیل نشدن برنامه هسته ای در ذهن خواننده مطلب به گونه ی دیگری نقش می بندد: رهبر ایران گفته بود ایران ساخت بمب اتم را تعطیل نمی کند!

اینجاست که رسالت مقامات در گیر در مذاکرات و همچنین سایت های خبری و خبرگزاری های ایرانی اهمیت خود را نشان می دهد. اما در ادامه گزارش لس انجلس تایمز آمده است: ”شعار اصلی افرادی که می ترسیدند ایران به خواسته های شش قدرت جهانی برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران در افکنند، این بود: چرخه کامل هسته ای، حق مسلم ماست! علت ناراضی بودن عمده ی این راهپیمایان از مذاکرات هسته ای این است که تصور نمی کنند روند مذاکرات به برطرف کردن تحریم های اقتصادی فلج کننده بیانجامد..."

نویسنده ی این گزارش سپس با برچسب ”محافظه کاران افراطی" نسبت به افرادی که به مذاکرات بدبین هستند باز هم به القای این موضوع می پردازد که نظام اسلامی و طرفدارانش با افراطی گری، بدبینی، و مخالفت نسبت به مذاکرات اجازه نمی دهند مشکلات اقتصادی مردم ایران که ناشی از تحریم هاست برطرف گردند!

این درحالی است که ملت ایران برای بدبینی خود نسبت به طرف مذاکره، دلایل متعدد و روشنی دارند. آخرین سند ایران برای ادامه ی خصومت غرب نسبت ایران، عدم صدور مجوز برای نماینده ی انتخابی ایران در سازمان ملل است. کنگره امریکا به بهانه حضور حمید ابوطالبی در جریان تسخیر لانه جاسوسی در تهران خواستار ممانعت دولت آمریکا از ورود وی به خاک این کشور شد.

اما افرادی که انتخاب ایران را نادرست و توهین آمیز تلقی می کنند هیچگاه به این وجه ماجرا نخواهند پرداخت که رفتار ایالات متحده با ایران چگونه بود و از سفارت وقت امریکا در ایران چه اسنادی به دست آمد، زیرا اگر این بُعد قضیه روشن گردد مخاطب به مردم ایران حق می دهد که به سفارتخانه امریکا لقب لانه جاسوسی بدهند و آنها را تسخیر کنند. امید است همانقدر که دشمن در دشمنی خود مصر است، مسئولان وطنی نیز در پاسداری خود از اهداف و آرمان های انقلاب مصر و سرسخت باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها