کد خبر: ۲۱۶۰۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود جهت آزادسازی و پاکسازی شهرک «ملیحه» در غوطه شرقی دمشق شبکه‌ای از تونل‌های زیر زمینی گروه‌های مسلح را در این شهرک کشف کردند.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود جهت آزادسازی و پاکسازی شهرک «ملیحه» در غوطه شرقی دمشق روز گذشته شبکه‌ای از تونل‌های زیر زمینی گروه‌های مسلح را در این شهرک کشف کردند.

تصاویر زیر گوشه‌ای از تونل‌های کشف شده توسط ارتش سوریه را نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی این منطقه از آن برای نقل و انتقال تجهیزات نظامی و تردد خود استفاده می‌کردند.

تونل‌های مورد استفاده گروه‌های تروریستی مسلح با برداشتی که مردم عادی از تونل دارند، تفاوت‌های بسیاری دارد. به گونه‌ای که تونل‌ها در سوریه دنیایی برای خود در زیر زمین هستند. بسیاری از این تونل‌ها به شاخه‌های متعدد تقسیم می‌شوند و چندین شهرک را به یکدیگر مرتبط می‌کنند و مجهز به تمام امکانات از جمله آب و برق هستند.

استفاده از تونل‌ها در سال‌های اخیر برای اولین بار در جنگ افغانستان علیه نیروهای اتحاد شوروی سابق از سوی گروه تروریستی القاعده و در عراق علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی و نیروهای نظامی غربی توسط شاخه‌های القاعده مورد استفاده قرار گرفت.

اما شکل گسترده استفاده از تونل‌ها در جنگ‌ها در جنگ سوریه قابل ملاحظه بود و این موجب شده تا بسیاری از کارشناسان امور نظامی تاکید کنند گه جنگ‌های آتی بشری زیر زمین خواهد بود.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها