کد خبر: ۲۱۶۳۰
زمان انتشار: ۰۲:۲۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۰
به گزارش 598 ، ورزش کشور در چند سال اخیر دچار افت قابل محسوسی شده است. افتی که از جنبه هاي فنی، اداری، اخلاقی و . . . می تواند مورد بررسی قرارگیرد.

از لحاظ فنی می توان به راه نیافتن تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۲ ، نزول تیم ملی در رده بندی فیفا، نتایج ضعیف تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات المپیک، حذف زودهنگام تیم ملی بسکتبال در مسابقات آسیایی، نتایج ضعیف جودوی کشورمان در سال های اخیر اشاره کرد. 

از لحاظ اداری نیز می توان صادر نشدن روادید بسیاری از ورزشکاران در رشته های مختلف، دیر ارسال کردن مدارک بازیکنان استقلال در سال ۲۰۰۷، حذف تیم ملی امید ایران و تحمیل باخت ۳ بر صفر سپاهان به دلیل استفاده از بازیکن دو اخطاره اشاره كرد. 

به گزارش عصر امروز،‌از مسائل فنی و قهرمانی که بگذریم مقوله اخلاق در کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که اگر جهان پهلوان تختی در ذهن مردم این سرزمین ماندگار شد تنها به خاطر کسب مدال هایش نبود بلکه به خاطر اخلاق مداری و روحیه جوانمردانگی اش بود. 

اگرچه در این سال ها هنوز ورزشکاران و قهرمانان کشور برای ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، مقابل ورزشکاران رژیم غاصب اسرائیل حاضر نمی شوند، اما در مقابل برخی دیگر از ورزشکاران با انجام حرکات و اقدامات نابخردانه بر خلاف اصول اخلاقی مورد پذیرش کشوراسلامی ایران عمل می کنند.

متاسفانه با عدم برخورد صحیح و مناسب با اقدامات غیر اخلاقی ورزشکاران بالاخص ملی پوشان این رفتار ها در سال اي اخير در بين ورزشكاران ايراني گسترش پيدا كرده است.

* در گیری بازیکنان تیم ملی از جمله حسین کعبی و سیاوش اکبرپور با یکی از تماشاگران در عربستان سال ۱۳۸۸، درگیری حقیقی و شیث رضایی دو بازیکن ملی پوش تیم پرسپولیس در دربي68 تنها نمونه اي از اين ناهنجاري ها ورزش كشور است.


* خالكوبي نيز به عنوان يكي ديگر از مصاديق قبيح در ورزش كشور محسوب مي شود. خالكوبي روي بدن حامد حدادي بازيكن تيم ملي بسكتبال كشورمان، شيث رضايي و آرش برهاني فوتباليست هاي سرخابي پايتخت  و چند نفر ديگر از فوتباليست هاي كشور تنها مواردي بود كه در اين سال ها رسانه اي شد.







* دفع ادرار در زمين ورزش به عنوان يكي از بدترين رفتارهاي غير اخلاقي در كشور حساب مي شود كه بازيكنان شاهين بوشهر در حاشيه ديدار با شهرداري تبريز در ورزشگاه يادگار امام مرتكب شدند. 




* بازيكنان تيم ملي واليبال ايران با دست دادن به داور زن قزاقستاني ديدار با افغانستان سعي كردند تا در مسابقه بي اخلاقي از ديگر ورزشكاران كشور عقب نيافتند.


اما نكته قابل تاملي كه توجه بسياري از دلسوزان كشور را به خود جلب كرد حضور مختلط تيم ملي موي تاي ايران در مسابقات  جهاني ازبكستان بود. 


حضور مختلط موي تاي كاران ايراني در اين مسابقات اين سوال را در ذهن به وجود مي آورد كه آيا با پايان فصل تابستان مسئولان به خواب زمستاني فرو رفته اند؟

به گزارش عصر امروز، در این ميان آشفته بازار حراج اخلاق و مردانگي نمي توان از اقدام الهه منصوريان ووشوكار ايراني كه حاضر نشد در مسابقات آسيايي گوانجو با مرد اهداكننده مدال دست بدهد و يا اهداي مدال سعید عبدولی قهرمان کشتی فرنگی به خانواده شهید بابایی زاده به راحتي عبور كرد.

در پايان به نظر مي رسد كه مسئولان بايد با برخوردي مناسب با افراد هنجارشكن، از به وجود آمدن رفتارهاي غيراخلاقي در آينده جلوگيري كنند.

منبع:عصر امروز

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۴
۱
از اینها تخته پاره هم در میاد چه برسد به تختی!!!
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
با جملت حال کردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
قدیما ورزش کارامون رو میگفتن پهلوون......یعنی مرد....با غیرت........اما حالا یه مشت بی غیرت ......مخصوصا فوتبال .....آبروی کشورمون رو بردن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
نیاز نیست زیر عکسها توضیح بدید.بذارید هرکس برداشت خودشو داشته باشه.
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
متاسفم
پاسخ
عباس مظفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۴
۰
بچه های قدیم با ذغال واسه خودشون سیبیل می کشیدن و ادای باباهاشون رو در میاوردن،
اما بچه های امروزی زیر ابرو ورمیدارن و ادای ماماناشون رو در میارن...
با این تفاصیل دیگه جای بحثی نمی مونه...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها