کد خبر: ۲۱۶۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۵۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۰
عضو جامعه مدرسین:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اتحاد در مقابل فتنه و جریان های انحرافی و همگرایی و هم افزایی در مسیر پیشبرد اصول انقلاب را شاخص مهم بصیرت دانست.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 به نقل از رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه در دیدار شماری از دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه های ارومیه، با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع)، از ایشان به عنوان یک الگو یاد کرد و یادآور شد: در روایتی از امام جواد(ع) آمده است که هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

آیت الله کعبی بیان داشت: این بانوی کریمه در مسیر دفاع از ولایت و برای پیوستن به امام رضا(ع) یک کار ماندگار و ابدی انجام داد و حقیقتا روز مناسبی را به نام روز دختر و دهه کرامت انتخاب کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ایشان خوب تصمیم گرفت، خوب حرکت کرد و خوب عمل نمود، همت ایشان انتخاب پایگاهی برای کمک به ولایت بود از این رو قم را انتخاب کرد چرا که در آن زمان پایگاه شیعیان و محبان مکتب اهل بیت(ع) بود.

وی با بیان اینکه به برکت وجود کریمه اهل بیت(ع) بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام در کنار مزار شریف ایشان بنا نهاده می شود، ابراز داشت: امروز قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام به شمار می رود و به برکت وجود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) شهر قم و ایران اسلامی تا فرداهای دور بیمه شده است.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش و تشکل های دانشجویی انقلابی، تصریح کرد: کار تشکل های دانشجویی برپایه تعمیق باورها و ارزش های دینی و انقلابی و نیز نشاط و جهاد علمی و فرهنگی راه را برای ساخت ایران اسلامی و تحقق پیشرفت و عدالت و افق های نوین به سوی تمدن اسلامی باز و هموار می کند.

وی تبادل نظر، هم اندیشی و تشکیل حلقه های علمی و ایمانی و کرسی های نقد و نظر را متناسب با مقتضای جوانی امری مهم ارزیابی کرد و با برجسته توصیف کردن نقش تشکل ها در این ارتباط خاطرنشان کرد: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان یک تشکل مبارک و مثمر ثمر است و در این مجمومه مدیران پر توان، انقلابی و کارآمد بسیار خوبی رشد کرده اند.

آیت الله کعبی با اشاره به آیات 194 و 195 سوره آل عمران، به بیان اهمیت ایمان پرداخت و تصریح کرد: انسان های مؤمن نیز گاهی در مسیر زندگی دچار گناه می شوند و هر لحظه انسان احساس کند که اشتباه کرده باید توبه کند و بر اشتباه و گناه خود اصرار نورزد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه یک تصمیم درست می تواند جهان را متحول کند و عکس آن نیز صادق است، گفت: همه این مسائل می تواند در سنین جوانی شکل گیرد و یکی از رسالت های اصلی تشکل های دانشجویی، تعمیق معرفت دینی، بصیرت سیاسی و اخلاقی مجموعه ها از طریق برگزاری دوره های تربیتی و اردوهای تشکیلاتی است و این امور باعث می شود ابتکار عمل و خلاقیت ها و تلاش ها در مسیر درست خود شکل گیرد.

وی در ادامه به تحلیل و بررسی مسائل روز و مباحث سیاسی پرداخت و با اشاره به تحولات بین الملل، بیداری اسلامی را مهم ترین تحول کنونی جهان دانست که در صد سال گذشته بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر بوده و در تاریخ جهان اسلام مشابه نداشته است.

خاستگاه اصلی موج بیداری اسلامی انقلاب ایران است

آیت الله کعبی با اشاره به توطئه های تاریخی استکبار و استعمار برای تفرقه در امت اسلام، رژیم صهیونیستی را فرزند نامشروع استکبار دانست و تاکید کرد: با توطئه استکبار این رژیم جعلی در قدس شریف شکل گرفت و متاسفانه امت اسلام نیز به دلیل تفرقه و مرزهای ساختگی باعث پیشرفت این موضوع شدند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه دین باوری و خودباوری، استقلال خواهی واقعی و عدالت طلبی و مبارزه با استکبار و استبداد به رهبری امام راحل، معادلات استکبار به هم خورد و هیمنه پوشالی آنها درهم شکست و این مساله نتیجه بازگشت به آموزه های اسلامی و الهی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با گذشت سی و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت های بیداری امت اسلام در منطقه شکل گرفته است و خاستگاه اصلی موج بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی است و شعارهایی که انقلابیون در اجتماعات خود سر می دهند مؤیدی بر این ادعا است.

وی با تاکید بر اینکه به فضل خدا تحولات بیداری اسلامی به یقین منتهی به زوال تفکر لیبرال دمکراسی و فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد شد، ابراز داشت: منحنی سقوط تدریجی این رژیم و زوال استکبار به شکل تصاعدی شکل گرفته و تحلیل گران آنها به این موضوع اذعان می کنند.

آیت الله کعبی انحراف و مصادره انقلاب های مردمی منطقه را نقشه استکبار و غرب دانست و گفت: غربی ها تلاش می کنند با روی کار آوردن نخبگان همسو با اهداف و سیاست های خود، انقلاب های ملت های منطقه را مصادره کنند، اما نمی توانند چون بدنه مردم با اسلام، عدالت و بر علیه استکبار و آمریکا و صهیونیسم است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر اینها به انتخابات آزاد تن دهند ملت های منطقه نه بزرگی به آنها خواهند گفت و البته این جواب منفی را در دیگر زمان ها به استکبارگران و دست نشاندگان شان داده اند.

وی با اشاره به اینکه پس لرزه های موج بیداری اسلامی به اروپا و آمریکا نیز خواهد رسید و البته تا حدودی نیز رسیده است، افزود: در این تحولات ایران اسلامی به عنوان یک قطب فکری بر پایه مردمسالاری دینی مطرح می شود.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: البته این موقعیت و جایگاه برای نظام اسلامی آسان و ارزان به دست نیامده و هزینه های بزرگی را نیز به همراه داشت و انسان های بزرگی شهید و مجروح شده اند.

آیت الله کعبی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با حضور رهبر معظم انقلاب و شرکت اندیشمندان کشورهای مختلف، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاس به خوبی نقشه راه بیداری اسلامی را ترسیم کردند و متفکران بین المللی نیز استقبال با شکوهی داشتند.

وی با بیان اینکه بر اثر تمدن مادی بحران های زیادی در غرب ایجاد شده است، گفت: تحولات امروز عرصه بین الملل نشانه ظر فیت بزرگ انقلاب اسلامی است و این مساله نیاز به کادرسازی و نیروی متناسب دارد.

فتنه گران به عنوان سربازان استکبار عمل می کنند

آیت الله کعبی با اشاره به نقشه استکبار جهانی برای تضعیف موقعیت ویژه نظام جمهوری اسلامی، ابراز داشت: ما چاره ای نداریم مگر اینکه در مقابل جریان فتنه که در حقیقت فتنه گران به عنوان سربازان جبهه استکبار و بر علیه ندای الهی عمل می کنند و همچنین تفکر و مجموعه های انحرافی و هر حرکتی که باعث تضعیف پایه های انقلاب اسلامی می شود متحد شویم.

وی اتحاد در مقابل فتنه و جریان های انحرافی و همگرایی و هم افزایی در مسیر پیشبرد اصول انقلاب را شاخص مهم بصیرت ارزیابی و تاکید کرد: از جمله مهم ترین اصول انقلاب اسلامی، عدالت طلبی، ایستادگی در برابر جبهه استکبار و پایبندی به اصول و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

این عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی گفت: البته دشمنان نیز در مقابل ما برنامه های زیادی دارند که یکی از مهم ترین نقشه های آنها ترویج اباحه گرایی و فرقه های انحرافی است، اینها می خواهند از درون ملت ما را با مشکل مواجه کنند و راهکار مقابله نیز هوشیاری و تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه ملت ما در صحنه حاضر هستند و همواره از آرمان های انقلاب، امام و رهبری دفاع کرده و می کنند، نقش دانشجویان انقلابی را در نشر معارف الهی و ارزش های اسلامی و اصول و آرمان های امام و انقلاب بسیار برجسته عنوان کرد.

همه تلاش کنند پرونده اختلاس بدور از هیاهو مسیر قانونی خود را طی کند

آیت الله کعبی با اشاره به پرونده اختلاس اخیر در کشور و با بیان اینکه این اختلاس ریشه هایی دارد، تاکید کرد: این مساله مورد سؤال بسیاری است، همه باید تلاش کنیم که این پرونده فساد اقتصادی مسیر قانونی و قضایی خود را بدون هیاهو و جنجال و با قاطعیت پیش رود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور در این پرونده تا کنون خوب عمل کرده و در ادامه نیز بدون ملاحظه هیچ کس تا مرز تحقق عدالت و استیفای حقوق ملت پیش خواهد رفت، اراده نظام مقدس جمهوری اسامی، مسؤولان قوا و مسؤولان ارشد نظام را در ریشه کن کردن فساد اقتصادی جدی و مورد اتفاق نظر دانست.

این عضو مجلس خبرگان گفت: ما باید با اصلاح سیستم نظارت، کنترل و مراقبت در سیستم های بانکی و مالی درصدد پیشگیری از وقوع این نوع اتفاقات باشیم و در راستای اعتلای نظام مقدس اسلامی بکوشیم تا جلوی گلوگاه های فساد اقتصادی گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید به خاطر این پرونده سیاه نمایی و بزرگ نمایی شود ابراز داشت: نبایستی به خاطر پرونده اختلاس اخیر به گونه ای القا کنند که کارهای نظام در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی خوب پیش نمی رود.

آیت الله کعبی با تاکید بر پرهیز از هیاهوهای بی مورد در این خصوص گفت: باید مراقبت کنیم و هوشیار باشیم تا به خاطر این پرونده یک عده خاص بهره برداری انتخاباتی و سیاسی نکنند. یک عده خیز برداشته اند تا از طریق پرونده اختلاس به دنبال اهداف خود باشند در حالی که این پرونده مسیر قانونی خود را تا تحقق عدالت طی می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها