کد خبر: ۲۱۶۶۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، «با وجود سپری شدن نیمی از مسیر توافقنامه موقت هسته‌ای شش‌ماهه بین ایران و کشورهای قدرتمند، ایرانی‌ها پیشرفت‌ چندانی در بهبود وضعیت اقتصادی مورد انتظار از کاهش تحریم‌ها مشاهده نکرده‌اند.»نیویورک‌تایمز با انتشار این مطلب از قول وکلای تجاری و تحلیلگران دیپلماتیک نوشت: هنوز معلوم نیست که آیا این ناامیدی بدان معناست که ایران انگیزه بیشتر یا کمتری برای مذاکره درباره توافق دائمی بر سر برنامه هسته‌ای جنجال‌انگیزش تا پایان ضرب‌الاجل تعیین شده تا 20 ژوییه دارد، یا خیر.این روزنامه ادامه می‌دهد: در حالی که ممکن است یک قانون در شش‌ماه تغییر کند و به حالت قبلی خود بازگردد، آیا یک بانک در آلمان در سیاست‌های خود در پیروی از آن قانون تغییر ایجاد خواهد کرد؟ من فکر می‌کنم آنچه ما مشاهده می‌کنیم این است که این توافق تاثیری در پیشرفت مورد انتظار در این زمینه نداشته و هیچ‌کس چنین گام‌مهمی را برای افزایش روابط اقتصادی بین ایران و سایر کشورهای جهان بر نداشته است.

«اسکات ام فلیکر» از کارشناسان شرکت حقوقی «پل هاستینگز» در واشنگتن می‌گوید: ماهیت تحریم‌های آمریکا به ویژه بسیاری از تجار را از این که حتی به صورت موقت زحمت معامله با ایران را به خود بدهند، دلسرد کرده است.نیویورک‌تایمز نوشت: به موجب توافقنامه موقتی که از 20 ژوئیه گذشته به اجرا درآمد بخش اعظم فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شد. ایران هم‌چنین باید ذخایر اورانیوم غنی شده خود را کاهش دهد هر چند که تاکید دارد که فعالیت هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است. غرب در مقابل بخشی از تحریم‌های ایران را لغو و 4/2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های خارجی را آزاد کرد. کاهش تحریم‌ها هم‌چنین امکان معامله در برخی صنایع از جمله در زمینه خودروسازی و پتروشیمی را فراهم آورد. کارشناسان تحریم‌ها می‌گویند به رغم ادعاهای اولیه مبنی بر اینکه رژیم تحریم‌های غرب علیه ایران آسیب‌دیده و دوره‌ای جدید شروع شده، این کشور حتی در دسترسی به دارایی‌های غیرمسدود شده خود با مشکل مواجه است.

این گزارش می‌افزاید: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای که هفته گذشته در وین گردهم آمدند اعلام کرده‌اند که هنوز هم  مسائل دشواری وجود دارد. این امر نشان می‌دهد که آنها هنوز موفق نشده‌اند به توافقی درباره پیش‌نویس توافقنامه جامع دست یابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها