کد خبر: ۲۱۷۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۰۹ مهر ۱۳۹۰

به گزارش مشرق، این یادداشت که به بهانه دستگیری تعدادی از عوامل این شبکه در ایران نگاشته شده به بررسی مواردی چون اهداف عملیاتی آشکار و پنهان بی بی سی، راهبردهای تاکتیکی بی بی سی فارسی، نفوذ بهائیان و معاندین نظام اسلامی در این شبکه پرداخته است.

هفته نامه 9دی در صفحه رسانه، به بهانه پخش مستند کینه توزانه بی بی سی فارسی درباره رهبر معظم انقلاب، با انتشار یادداشتی با عنوان «ملاحظاتی بر تصویرپردازی تلویزیون ایران از امام سید علی خامنه ای» ضمن انتقاد از نحوه ثابت تصویرپردازی تلویزیون از رهبر انقلاب در دو دهه گذشته، راهکارها و پیشنهاداتی را در راستای بهتر و دقیق تر معرفی شدن شخصیت برجسته ولی امر مسلمین جهان به ایرانیان و جهانیان ارائه داده است.



صفحه اقتصاد 9دی با ارائه گزارشی مستند با عنوان «ایالات متحده بدهی» به تحلیل اوضاع اقتصاد آمریکا پرداخته است. این گزارش ضمن ارائه آمارهایی از تولید ناخالص داخلی و بدهی ناخالص دولت آمریکا، اقتصاد این کشور را نه تنها در بحران بلکه در حال فروپاشی معرفی می کند. «روستائیان خوشحال، شهرنشینان مردد» عنوان دیگر گزارش صفحه اقتصاد است که به اثرات متفاوت هدفمندی یارانه ها براقشار مختلف مردم اشاره می کند.

یادداشت اول این هفته 9دی با عنوان «پروژه تطهیر فتنه گران کلید خورده است» توسط دکتر علی اصغر زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی به نگارش درآمده است. عضو جبهه پایداری در این یادداشت از طراحی های جدید جریان خواص مردود و ساکتین فتنه 88 برای احیای مجدد خود در صحنه سیاست و حضور در انتخابات مجلس نهم و استفاده ابزاری از مقوله وحدت در این جهت، خبر داده است. مدیر مسئول 9دی هم در یادداشتی با عنوان «چرا جاسبی هم در 7+8 نماینده نداشته باشد؟» به انتقاد از اصرار علی لاریجانی و قالیباف برای حضور نمایندگانشان در 7+8 پرداخته است. وی در این یادداشت که در صفحه آخر 9دی منتشر شده ضمن بررسی توجیهات مطرح شده درباره دلایل حضور نماینده این دو نفر در 7+8، پیشنهاد نماینده داشتن جاسبی در این کمیته را نیز با توجه به این توجیهات، منطقی معرفی کرده و از این طریق معیارهای تشکیل 7+8  را مورد نقد قرار داده است. «از حیرت مردم نگران باشیم» عنوان یادداشت دیگر صفحه آخر است که درباره نکات فراموش شده در ماجرای اختلاس بزرگ نوشته شده است. سردبیر 9دی در این یادداشت کوتاه ضمن تأکید بر ضرورت برخورد سریع و قاطع قوه قضائیه با مجرمان این پرونده به انتقاد از رسانه ها در نحوه پوشش این ماجرا و غفلت از مردم و بی توجهی به دیگر ابعاد مهم پروژه دشمن در القای فراگیری فساد در نظام اسلامی پرداخته است.

صفحه بلاگستان 9دی هم در یادداشتی با عنوان «خوب، بد، زشت» به بررسی شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک و نحوه تعامل دولتها با آنها از ایران تا انگلستان پرداخته و با ارائه شواهدی از عامل استکبار بودن این شبکه ها پرده برداشته است. متن سخنرانی دکتر حسن عباسی در همایش کلیک های پایداری با عنوان «سازمان NSA آمریکا به شدت از دست ما عصبانی است» دیگر مطلب خواندنی این صفحه است.

بازخوانی فتنه هشت ماهه 88 و چگونگی رفتار خواص موضوع سلسله مطالبی است که 9دی از چند شماره قبل انتشار آن را آغاز کرده است. چهارمین شماره از سلسله مطالب بازخوانی فتنه که با عنوان «خواص و مسأله مواضع دوپهلو و شفاف» منتشر شده است به یادآوری اتفاقات و مواضع خواص طی روزهای 31 خرداد تا اول تیرماه 88 اختصاص دارد.

مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی، این هفته می توانند چهارمین بخش از مقالات شیخ پرده نشین با عنوان «ردپایی مشکوک در شبکه ترور» را در بیست و سومین شماره 9دی بخوانند. این مقاله تحلیلی مستند به ادامه بررسی ابعاد پنهان ش.م.ح. شریعتی، معروف به شیخ پرده نشین و ارتباطات گسترده او با عناصر اصلاحات و فتنه گران پرداخته است. در این شماره به برخی ابعاد پنهان زندگی سیاسی محمد عطریانفر پرداخته شده است.

«جاسوسی شیطان با رسانه عبدالبهاء» درباره ارتباط سازمانهای اطلاعاتی جاسوسی انگلیس و شبکه بی بی سی؛ «دام بزرگ نمایی های کاذب در کمین رسانه های اصولگرا» درباره غفلتهای جریان رسانه ای اصولگرایان در اتفاقاتی ماند اختلاس؛ «مردم سالاری لگدکوب شده» درباره سی سال ریاست جاسبی بر کارتل اقتصادی ای به نام دانشگاه آزاد و «فقه حکومتی و مستحدثات جدید» درباره مطالبات برزمین مانده رهبری از حوزه از مطالب صفحه سیاست جدیدترین شماره 9دی هستند.

«اشتباهاتی که اردوغان مرتکب شد»؛ «آزادی جاسوسان، تنش زدایی یک طرفه» در انتقاد از آزادی دو جاسوس آمریکایی و «ادعایی که گواه آن الله اکبر جوانان عرب است» مطالب صفحه بین الملل این هفته نامه تحلیلی جبهه فرهنگی انقلاب هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها