کد خبر: ۲۱۷۲۰۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۹     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان گفت: علاقه‌مندی مردم سیستان و بلوچستان به معنویات و ابراز عشق به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام محمد و فاطمه در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد.
رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان با تبریک ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: در تعالیم اسلامی سفارش زیادی در مورد انتخاب نام نیک برای فرزندان شده به طوری که این مهم از جمله حقوق مسلم فرزندان بر پدر و مادر به شمار می‌آید.

وی افزود: نام‌ها همواره مفاهیم ساده و روانی برای برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند و بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در واقع آدم‌ها در پناه اسم، زندگی‌شان را شکل می‌دهند و رابطه‌ای که هر شخص با اسم خود برقرار می‌کند در آینده و به ویژه موقعیت اجتماعی‌اش تاثیر دارد.

دهمرده گفت: تاثیر مثبت نام‌های خاندان عصمت و طهارت همراه با تذکر و یادآوری ولی‌نعمت و صاحبان اصلی این نام‌های شریف ، سبب برقراری ارتباط و تحکیم پیوند بین فرزندان و اهل بیت (ع) خواهد شد.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر وقتی یک عمر شما را با نام مقدس و نورانی معصومین بخوانند، شما می‌توانید راحت‌تر از سایرین با ایشان ارتباط برقرار کنید و این یادآوری سبب علاقه و دوستی خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ از مجموع ۹۵ هزار و ۸۵۸ واقعه ولادت ثبت شده در استان، تعداد ۴۹ هزار و ۲۷۱ نوزاد پسر و ۴۶ هزار و ۵۸۷ نوزاد دختر متولد شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۲ پسر در سیستان و بلوچستان با نام محمد و مشتقات آن نام‌گذاری شده‌اند.

دهمرده گفت: هم‌چنین در حوزه دختران نیز فاطمه و مشتقات آن با ۷ هزار و ۸۹ مورد انتخاب در رتبه نخست نام‌گذاری در استان هستند.

وی افزود: در مجموع نام‌های محمد، محمد طاها و امیرعلی برای آقایان و فاطمه، یسنا و زهرا برای خانم‌ها بیشترین انتخاب را در استان داشته‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: منابع موجود برای نام‌گذاری در ثبت‌احوال متعدد و متنوع بوده و این امر امروزه تصمیم‌گیری والدین را سهل و ساده کرده است.

دهمرده تاکید کرد: والدین می‌توانند پیش از مراجعه به ادرات ثبت‌احوال با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.sabteahvalstb.ir/site اداره‌کل ثبت‌احوال استان به آدرس در قسمت فرهنگ نام و نام‌گزینی نسبت به جستجوی اسامی و معانی آنها اقدام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها