کد خبر: ۲۱۷۲۳
زمان انتشار: ۱۷:۳۶     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
قالیباف با بیان اینکه گفته می‌شود 2.5 تا 3 میلیارد تومان سکه و طلا خریداری شده و این امر خلاف است، گفت: کاملا تعجب‌برانگیز است چرا که خرید و فروش طلا در کشور رایج و امری عادی است.
خبرگزاری فارس: توضیحات قالیباف درباره خرید سه میلیارد تومانی سکه وطلا
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح بوستان نرگس در جمع خبرنگاران به خبرهای اخیری که درباره خرید و فروش سکه در بانک شهر مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: فضای کنونی در کشور را نمی‌پسندم، در فضای کنونی نمی‌توان به طور ریشه‌ای و قاطع با مفاسد برخورد کرد.

وی ادامه داد: جنجال‌سازی‌های صورت گرفته حتی این امکان را به دستگاه قضایی نمی‌دهد تا به طور دقیق و ریشه‌ای با مفاسد برخورد کند.

شهردار تهران ادامه داد: در مورد شرکت جهان معتقدم که هیچ تخلفی روی نداده است چرا که اقدامات انجام شده بر اساس فعالیت‌های مندرج در اساسنامه این شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود 2.5 تا 3 میلیارد تومان سکه و طلا خریداری شده و این امر خلاف است، گفت: کاملا تعجب‌برانگیز است چرا که خرید و فروش طلا در کشور رایج و امری عادی است.

قالیباف اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود شهرداری در پرداخت مطالبات پیمانکاران اقدام به دادن سکه طلا کرده است این کار نیز خلاف نیست چرا که طبق مصوبه شورای شهر تهران شهرداری باید بخشی از مطالبات پیمانکاران را از طریق تهاتر پرداخت کند.

شهردار تهران ادامه داد: تهاتر هم یعنی اینکه هر چیزی به جز پول نقد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت جهان ثبت املاک و دارایی‌های شهرداری و پرداخت مطالبات بخش‌های مختلف از شهرداری تهران است، گفت: این در شرایطی است که قبلا تا سال 84 هیچ یک از املاک و معاملات ملکی شهرداری تهران ثبت نمی‌شد.

قالیباف یادآور شد: با تغییر سیستم حسابداری تمام فعالیت‌های مالی و ملکی شهرداری شفاف است و بخش‌هایی مانند شورای شهر به طور مدام از شهرداری گزارش مالی وعملکردی دریافت می‌کنند.

شهردار تهران تأکید کرد: همانطور که بانک شهر و شرکت جهان اعلام کرده است آماده هستیم سیستم بازرسی کل کشور به مباحث مطرح شده اخیر ورود پیدا کرده و گزارش شفاف ارائه کنند.

وی با بیان اینکه شرکت جهان وابسته به بانک شهر است، گفت: بانک شهر نیز متعلق به تمام شهرداری‌های کلانشهرها است و تنها  10 درصد سهام این بانک در اختیار شهرداری تهران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها