کد خبر: ۲۱۷۳۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
هافبک تیم ملی گفت: «من خوش شانس تر بودم و در آلمان رشد کردم اما استعدادیابان زیادی به ایران نمی روند تا مسابقات را تماشا کنند.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از گاردین، اشکان دژاگه فوتبالیستی است که محبوبیت زیادی در بین هواداران دارد. مردی که روی ساعد راستش نام تهران حک شده که شهر محل تولد اوست. در روی ساعد چپ او کلمه برلین وجود دارد که محل بزرگ شدن اشکان است و پشت گردن او می توان این جمله را دید: "هیچ وقت فراموش نکن از کجا آمده ای."

 

دژاگه درباره تجربه بازی در تیم های ملی آلمان گفت: «بازی برای آلمان بسیار وسوسه انگیز بود اما من همیشه به بازی در تیم ملی ایران فکر می کردم. والدینم و همسرم ایرانی هستند و فامیل های زیادی در این کشور دارم. ایران و آلمان را به عنوان کشورهایم می شناسم و افتخار می کنم که پیراهن تیم ملی ایران را می پوشم. کشوری زیبا با مردمی که عاشق فوتبال هستند.»

 

اشکان ادامه داد: «بعضی اوقات دوستان و آشنایان در مورد ایران می پرسیدند و من می گویم ایران کشوری زیباست که مردم بسیار خوبی دارد. ترجیح می دهم وارد مباحث دیگر نشوم. من به ایران می روم تا فوتبال بازی کنم و خانواده ام را ببینم. پوشیدن پیراهن تیم ملی برای من افتخار است اما خیلی ها فقط سراغ نکات منفی می روند و در مورد چیزهایی می پرسند که در اخبار مطرح می شود. این دسته از افراد از ایران کمی ترس دارند و من تنها می توانم بگویم که مردم ایران، نازنین هستند.»

 

دژاگه درباره وضعیت تیم ملی در آستانه جام جهانی 2014 برزیل عنوان کرد: «می دانم برگزاری بازی دوستانه آسان نیست اما کی روش تجربه زیادی دارد. به همین دلیل او توانست سه مسابقه تدارکاتی را مهیا کند.»

 

وی ادامه داد: «این مساله برای فوتبال ایران خیلی خوش آیند بود که به برزیل رفت. همه کشور از این افتخار احساس شور و شوق دارند. ما 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه ملی مان داشتیم که تیم کشورشان را مورد حمایت قرار دادند. خوشحالم پس از ژاپن دومین تیم برتر آسیا شدیم. فکر نمی کنم در برزیل فشاری را احساس کنیم. ما به برزیل می رویم تا بازی کنیم. اگر از گروه مان صعود کنیم اولین بار در تاریخ است که تیم ایران صاحب چنین افتخاری خواهد شد. آرژانتین به نظر من به عنوان تیم نخست از گروه صعود می کند و نبرد میان نیجریه، بوسنی و ما خواهد بود. چرا ایران تیم دوم گروه نشود؟ ما تیم مستعدی هستیم و می توانیم موفق باشیم.»

 

دژاگه تصریح کرد: «بازیکنان زیادی نیستند که از ایران در لیگ های بزرگ به ویژه بوندس لیگا بازی می کنند. الان رضا قوچان نژاد در چارلتون حضور دارد و برای بازیکنان جوان ما بسیار دشوار است که بتوانند نامی برای خود بسازند. من خوش شانس تر بودم و در آلمان رشد کردم اما استعداد یابان زیادی به ایران نمی روند تا مسابقات را تماشا کنند. شاید آنها به دبی یا قطر بروند و باید خیلی شانس داشته باشی که در مرکز نگاه یک باشگاه اروپایی قرار بگیری. امیدوارم بازیکنان ما در جام جهانی بتوانند خودشان را نشان بدهند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها