کد خبر: ۲۱۷۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
دولت لهستان در حالی اقدام به فراخوانی سفیر ایران، به بهانه دفاع از یک محکوم کرده است، که افکار عمومی این کشور در ماجرای مرگ مشکوک رییس جمهورشان بر فراز روسیه، هیچ واکنشی که از پیگیری ماجرا خبر دهد را از دولتشان مشاهده نکردند.
دولت لهستان با احضار سفیر ایران، خواستار لغو حکم اعدام یوسف نادرخانی شد. "جرزی پوسنانفسکی" معاون وزارت خارجه لهستان روز پنج شنبه با احضار سفیر ایران در ورشو از وی خواست که این حکم متوقف شود.

او در سخنانی کاملا مداخله جویانه و مغایر با اصول دیپلماتیک مدعی شده است: دادگاه های ایران حقوق اولیه متهمین ایرانی را رعایت نمی کنند. پوسنانفسکی از ایران خواسته که "به وظایف خود در مورد مسئولیتهای بین المللی عمل نمایند."




به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، لهستان یکی از مقروض ترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود، طوری که به گفته اقتصاددانان در آینده ای بسیار نزدیک ناچار به اخذ وام های کلان از این اتحادیه برای فرار از ورشکستگی است. اتخاذ مواضعی همسو با سیاست های غرب در مسائلی همچون پرونده ندرخانی، تلاشی از سوی دولت این کشور برای نزدیکتر کردن خود به دولت های اروپایی ارزیابی می شود.

دولت لهستان در حالی اقدام به فراخوانی سفیر ایران، به بهانه دفاع از یک محکوم کرده است، که افکار عمومی این کشور در ماجرای مرگ مشکوک رییس جمهورشان  بر فراز روسیه، هیچ واکنشی که از پیگیری ماجرا خبر دهد را از دولتشان مشاهده نکردند.

یادآوری می شود فروردین سال 1389 هواپیمایی که هیات بلندپایه لهستان را به مراسم یادبود هفتادمين سالگرد کشته شدن هزاران افسران لهستانی به دست نيروهای امنيتی و جاسوسی شوروی پيشين در منطقه کاتین روسیه می برد، به طرز مشکوکی منهدم شد. در نتیجه این رویداد 88 نفر از جمله رئیس جمهور، برخی از بلدپایگان نظامی و تنی چند از وزرای دولت وقت لهستان کشته شدند.

افکار عمومی لهستان، دولت روسیه را عامل این حادثه هوایی شناخته و می شناسند، اما دولت این کشور هیچ اقدام عملی برای مشخص شدن دلیل این حادثه انجام نداد و حتی از تشکیل هئیت تحقیق برای این واقعه ممانعت به عمل آورد.



نادرخانی کیست؟
این روزها پرونده قضایی فردی به نام یوسف نادرخانی، دستمایه حملات سیاسی و رسانه ای غرب علیه ایران شده است. رسانه ها و مقامات غربی مدعی اند نادرخانی صرفا به دلیل ارتداد به اعدام محکوم شده است. برخی خبررسانی های نادرست و البته هدفدار از داخل کشور، بویژه مصاحبه های مکرر محمد علی دادخواه وکیل فرد محکوم نیز به تشدید این جنگ رسانه ای و سیاسی کمک کرده است. 

یوسف نادرخانی ساکن در یکی از شهرهای شمالی کشور، در سال 1388 به اتهام ارتکاب جرائم متعدد دستگیر شد. آنگونه که خبرگزاری فارس گزارش کرده، حکم اعدام این فرد که پس از طی مراحل مختلف دادرسی انشاء شده است،  اساسا ارتباطی با مسئله خروج وی از دین ندارد.

انتظار می رود وزارت امورخارجه به سرعت ضمن فراخوانی سفیر لهستان در تهران، مراتب اعتراض دولت ایران نسبت به دخالت خارج از عرف لهستان در مسائل داخلی و ایراد توهین به نظام قضایی کشورمان را ابلاغ کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
اصلا ورشو کجاست؟ نمیدونم. آخه لهستان مگه چیه که واسه ما شاخ شده. این بیشتر شبیه یک جوک بود. بهش بگید که باشه، اعدامش نمی کنیم. از لهستان ترسیدیم...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها