کد خبر: ۲۱۷۴۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
یکی از مشاوران نزدیک فرانسوا اولاند پس از متهم شدن به "تعارض منافع" و سبک زندگی مجلل از سمت خود استعفا داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آکیلینو مورل، مشاور سیاسی بلندپایه فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت، از سمت خود استعفا می‌دهد اما ارتکاب خطا از جانب خود را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: من در 48 ساعت گذشته با کنایه‌ها و اتهام‌زنی‌هایی دست و پنجه نرم کردم که شرافت من را زیر سوال بردند.

مشاور مستعفی اولاند تاکید کرد:‌ من تاکید دارم که هرگز هیچ خطایی مرتکب نشده‌ام. من هرگز در وضعیت تضاد منافع دخیل نبوده‌ام.

وی افزود: با این وجود من تصمیم گرفته‌ام تا به وظیفه‌ام به عنوان مشاور ریاست جمهوری پایان داده و برای پاسخ به این حملات آزادی کامل داشته باشم.

مورل پس از آن متهم شد که وب سایت مدیاپارت فرانسه فاش ساخت که وی در سال 2007 با کار همزمان برای شرکت‌های داروسازی خط مشی‌های اخلاقی کارمندان دولت را در حالی که یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور اجتماعی نیز بوده زیرپا گذاشته است. همچنین نگرانی‌هایی نسبت به سبک زندگی مجلل مورل در کاخ ریاست جمهوری الیزه مطرح شدند.

مدیاپارت گزارش داد که مورل که رییس بخش عملیات ارتباطی فرانسوا اولاند بوده یک کلکسیون از 30 جفت کفش دست‌ساز دارد که هر دو ماه یک بار همه آنها را پولیش می‌کند. همچنین گفته شد که مورل به دلیل علاقه بسیار به کالاهای گران‌قیمت مرتبا به شرابخانه‌ی کاخ ریاست جمهوری فرانسه مراجعه می‌کند. این در حالی است که خود وی تایید کرده که این ادعای مدیا پارت مبنی براینکه دو راننده‌ای که برای او کار می‌کنند گاهی اوقات پسرش را از مدرسه می‌آورند تایید کرده است. با این وجود وی مساله تعارض منافع را رد کرد.

وی خاطرنشان ساخت، به عنوان یک کارمند دولت همواره برخی وظایف در خارج از محل کار هستند قانون اجازه آنها را داده است، از جمله آموزش و مشاوره‌دهی.

با این وجود قوانین مربوط به چنین فعالیت‌هایی داشتن مجوز برای آنها را لازم دانسته و واحدی که مورل برای آن کار می‌کرده روز جمعه گفت که او هیچ مجوزی نداشته است.

صرف نظر از آنچه که مورل انجام داده این افشاگری‌ها برای فراسنوا اولاند آزاردهنده است درحالی که وی سطح بسیار پایینی از محبوبیت عمومی را تجربه می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها