کد خبر: ۲۱۷۵۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
یک فروند هواپیمای جاسوسی آواکس که توسط ناتو در پایگاه هوایی آلمان مستقر شده پرواز شناسایی خود برای بررسی فضای هوایی اوکراین و رومانی را آغاز کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس‌تی‌وی، هواپیمای آواکس متعلق به ناتو روز گذشته از پایگاهی هوایی واقع در آلمان ماموریت خود بر فراز آسمان اوکراین و رومانی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش این هواپیما پیش از این نیز از 14 مارس پروازهایی را بر فراز لهستان و رومانی انجام داده بود تا وضعیت اوکراین را زیر نظر داشته باشد. ناتو از 10 مارس پس از تحولات اخیر در روابط روسیه و اوکراین، پروازهای شناسایی خود را افزایش داده است.

ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در اروپا در این باره تاکید کرد: انجام این پروازها که از پایگاه های ناتو در آلمان و انگلیس انجام می شود، سطح آگاهی ما نسبت به شرایط اوکراین را بالا خواهد برد.

اعتراضات اوکراین نوامبر گذشته زمانی آغاز شد که ویکتور یانوکویچ حاضر به امضای قرارداد تجارت آزاد با اروپا نشد و با چرخشی آشکار روابط خود با روسیه را تقویت کرد.  برکناری یانوکویچ توسط پارلمان و به قدرت رسیدن دولت جدید موجب افزایش تنش در روابط روسیه و غرب شده است.

اقدام روسیه در تصرف کریمه و الحاق آن به خاک خود نیز موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به پایین ترین حد خود پس از جنگ سرد برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها