کد خبر: ۲۱۷۷۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
در شرایطی که اخیرا چهار خبرنگار فرانسوی ربوده شده در سوریه آزاد شدند، همچنان تعدادی از خبرنگاران خارجی در سوریه سرنوشت‌شان نامشخص است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، 13 رسانه بین‌المللی از جمله نیویورک تایمز و بی‌بی‌سی و خبرگزاری‌ آسوشیتد پرس، رویترز و خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که بیش از 30 خبرنگار در سوریه ربوده شده‌اند.

شناسایی تعداد دقیق خبرنگاران بین‌المللی ربوده شده در سوریه کاری دشوار است چرا که برخی از خانواده‌ها و دولت‌ها از رسانه‌ها خواسته‌اند تا هویت خبرنگاران ربوده شده در سوریه را فاش نکنند.

از بین این خبرنگاران ربوده شده می‌توان به جیمز فولی خبرنگار کارکشته خبرگزاری فرانسه اشاره کرد که به گفته شاهدان عینی افراد مسلح وی را در نوامبر 2012 در شمال غرب سوریه ربودند.

یک تن دیگر از اتباع آمریکایی در سوریه نیز در گذشته از اعضای مارینز در افغانستان و عراق بود که بدون روادید سال 2012 از ترکیه وارد سوریه شد و پس از آن که به همراه تعدادی از مخالفان مسلح وارد دمشق شد دیگر اثری از وی پیدا نشد.

این در حالی است که در سپتامبر 2013 دو خبرنگار ایتالیایی که پنج ماه ربوده شده بودند، آزاد شدند.

این دو شخص در ششم آوریل به همراه ارتش آزاد سوریه وارد این کشور شدند که به گفته یکی از این دو خبرنگار ایتالیایی ارتش آزاد سوریه آن‌ها را به تندروهای حامی القاعده فروخته است.

در 29 مارس نیز دو خبرنگار اسپانیایی در سوریه آزاد شدند که توسط گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعشق در سپتامبر 2013 ربوده شده بودند.

دو تن دیگر نیز که در سوریه از رخدادها پوشش خبری تهیه می‌کردند، کشته شدند.

اخیرا نیز سه تن از کارمندان شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان در شمال دمشق و در ماه مارس نیز یک عکاس کانادایی در حلب کشته شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها