کد خبر: ۲۱۷۷۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

علي فتح‌الله زاده كه بنا به گفته خودش آخرين روزهاي حضورش در باشگاه استقلال را سپري مي‌كند، پس از كسب دو قهرماني و سومي آسيا با خاطره‌ تلخ حذف از آسيا و پنجمي در ليگ با استقلال خداحافظي مي‌كند. اما مديرعامل خوش مصاحبه استقلال در گفتگو با بانك ورزش از ماندن در استقلال صحبت كرد:


به نظر مي‌رسد در آخرين بازي فكر همه جا را كرده بوديد، غير از داور.
همان‌طور كه همه آگاهان متفق‌النظر بودند، داور باعث حذف استلال از آسيا شد. در بازي رفت با الشباب داور خطاي روي قاضي را نگرفت و در بازي برگشت هم كه ديديد چطور سر ما را بريدند. در مجموع داوران در اين دو بازي 6امتياز به تيم عربي بخشيدند. من براي اي اف سي متاسفم. آنها خيلي بد عمل مي‌كنند. در اين دوره از بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، داوران بازي كردند نه استقلال!

باا ين حذف، با خاطره‌اي تلخ از استقلال جدا مي‌شويد.
درست است خاطره‌اي تلخ بود اما هوادار آگاه است. هواداران ما شعورشان را در بازي با استقلال نشان دادند. در آن بازي من رفتم پيش هواداران تا هرچه مي‌خواهند بر سر من فرياد بزنند اما آنها مرا تشويق كردند و اين باعث شد من بغض كنم. باز هم از آنها عذرخواهي مي‌كنم.

استقلال با اين بازيكنان ميلياردي و تلاش‌هايي كه شما انجام داديد، مشكلش كجا بود كه نتوانست نتيجه بگيرد؟
استقلال در دو جا مشكل اساسي پيدا كرد؛ همزماني ليگ و حذفي و آسيا و اينكه ما تا مرحله آخر جام حذفي بالا آمديم و همين باعث شد تعداد بازي‌هايمان زياد شود. از طرف ديگر به خاطر تيم ملي بازي‌هاي ما را فشرده كردند و چون 7 ملي‌پوش داشتيم، اين فشار از حد متعارف بالاتر رفت. خسرو حيدري در 7بازي و آندو 10 بازي براي ما بازي نكردند. اين در حالي است كه آنها هر كدام يك تيم هستند. همه اين‌ها يك‌طرف، در اوج نتيجه گيري، سازمان خصوصي‌سازي از واگذاري دو تيم استقلال و پرسپوليس صحبت كرد و اين باعث شد تمركز بازيكنان بر هم بخورد كه پول‌شان چه مي‌شود؟

به نظر شما دولت با اعلام اين بحث‌ها، منظور خاصي داشت؟
دولت قصد ضربه زدن به ما را نداشت اما افرادي كه در دولت كار مي كردند، نادانسته به ما ضربه زدند. البته من چون خوشبين هستم مي‌گويم نادانسته...

قبول داريد بحث خداحافظي كردن شما از استقلال تمركز بازيكنان را بهم زد؟
من زماني كه گفتم مي‌روم يك بخش از قراردادها را داده بودم و مشكلي از اين بابت وجود نداشت. اما چاره‌اي هم نداشتم. 8ماه بود كه يك ريال هم نداده بودند. اي‌كاش مجلس نمي گفت پولي ندهند و مي‌گذاشت پايان فصل اين مسائل را مطرح مي‌كرد. ما از مجلس هم لطمه خورديم.

مي‌گويند شما فقط در آن زمان اين بحث را مطرح كرديد كه از دولت پول بگيريد و قصد رفتن نداريد.
من مي خواهم بگويم وقتي گفتم مي‌روم، گفتند چرا رفت، حالا اگر بگويم نمي‌خواهم بروم مي‌گويند طرف را از در بيرون كردند، از پنجره مي‌آيد. من واهمه‌اي براي ماندن ندارم اما اگر بگذارند كار كنم. با اين شرايط نمي‌مانم و تنها در صورتي‌كه به‌طور پيمانكاري و به شرط تمليك استقلال را به من بدهند، مي‌مانم و بدهي‌ها را هم صفر مي‌كنم. اما نمي‌شود آدم خودشان را بگذارند و ما كار كنيم. اگر كسي را مي‌گذراند، پولش را هم خودشان بدهند.

در روزهاي آخر با فدراسيون فوتبال هم درگير شديد.
ما كه ملي‌پوشان‌مان را داديم؛ به هر حال گفتند تيم ملي واجب است. اما مي‌خواهم بپرسم چطور دو ماه مانده به جام جهاني بايد به تيم ملي بازيكن بدهيم اما حاضر نشدند به خاطر استقلال كه نماينده ايران بود بازيكنان را به ما بسپرند. بعد هم به خاطر چند روز تاخير گفتند جلوي تيم ملي ايستاد.

به نظر شما در اين رابطه مقصر فدراسيون است يا كي‌روش؟
فدراسيون كه كاره‌اي نيست. همه كاره‌ فوتبال ايران كي‌روش است. در مورد كي‌روش حرف زدن خيلي اهميتي ندارد چون همه او را مي‌شناسند اما من از كفاشيان انتظار نداشتم كه اين گونه به ما توهين كند. اين همه به تيم ماي كمك كرديم و در سه بازي آخر، 7استقلالي براي تيم‌ملي امتياز گرفتند. متاسفانه اين‌ها را نمي‌بينند. اما به آقاي كفاشيان مي‌گويم روسياهي به زغال مي‌ماند. حرف‌هاي زيادي در مورد فدراسيون دارم كه بعد از جام جهاني خواهم گفت.

با اين شرايط نگران شكست سنگين برابر الريان نيستيد؟
اشكالي ندارد زياد گل بخوريم. يك مردي (فتح‌الله‌زاده) هست كه جلوي هواداران بياستد.

اينكه گفته مي‌شود از چند باشگاه براي مديرعاملي پيشنهاد داريد، صحت دارد؟
خيلي از باشگاه‌ها با من براي مديرعاملي صحبت كرده اند اما من به هيچ باشگاهي‌ غير از استقلال نمي‌روم.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها