کد خبر: ۲۱۷۸۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: من مي‌روم تا فردي همانند واعظ آشتياني بيايد و استقلال را همانند گذشته 20 سال عقب ببرد.

 

علي فتح‌الله‌زاده درباره انتشار ليست قرارداد مربيان و بازيکنان استقلال عنوان کرد: نقطه قوت اين ليست آن است که قراردادي که با بازيکنان بسته‌ايم و آنچه به سازمان ليگ ارائه کرده‌ايم يکي است و تناقضي در آن ديده نمي‌شود. قرارداد ما شفاف است و خوشحالم که سلامت کاري ما مشخص شد.

به گزارش تسنيم، مديرعامل باشگاه استقلال گفت: مي‌توانيد از سازمان ليگ نيز استعلام بگيريد تا مشخص شود قرارداد باشگاه استقلال مشکلي نداشته است. انتشار اين ليست نشان داد که ما پول زيرميزي به کسي نداديم.

وي خاطرنشان کرد: حالا که ليست دريافتي استقلال و پرسپوليس اعلام شده بايد تيم‌هاي بزرگ ديگر مانند سپاهان و تراکتورسازي هم ارقام دريافتي اعضاي خود را منتشر کنند. نبايد به انتشار ليست تيم‌هاي فجر سپاسي، داماش و... اکتفا کرد و بايد همه تيم‌هاي مدعي ليست قراردادشان را منتشر کنند. من با مدرک و سند ثابت مي‌کنم که دو، سه تيم شهرستاني بيش از استقلال و پرسپوليس خرج کرده‌اند و بودجه داشتند.

فتح‌الله‌زاده درباره اينکه 5 ميليارد بيشتر از پرسپوليس هزينه کرده‌اند اظهار داشت: از نظر من ليستي که درباره باشگاه پرسپوليس منتشر شد واقعي نبود. دوست ندارم رويانيان و دوستان پرسپوليسي‌ام را ناراحت کنم اما در آن ليست مبلغ قرارداد خلعتبري 750 ميليون درج شده بود در حالي که 2.5 ميليارد تومان بابت رضايتنامه‌اش به باشگاه عجمان داده شده است.

وي درباره مبلغ قرارداد 2 ميليارد و 300 ميليون دلاري تيموريان گفت: 500 ميليون تومان بايد بابت رضايتنامه اين بازيکن پرداخت مي‌کرديم و نکته اينجاست که ما 500 ميليون پول رضايتنامه داديم نه 2.5 ميليارد تومان. قيمت بازيکنان در سايت ترانسفر مارکت مشخص است. آندرانيک تيموريان پيشنهاد 7 ميليارد توماني داشت ضمن اينکه او 2.5 ميليون يورو يعني 10 ميليارد تومان مي‌ارزد اما ما اين بازيکن را با 2 ميليارد و 300 ميليون در استقلال نگه داشتيم.

فتح‌الله‌زاده گفت: ما هم موافق کاهش هزينه‌ها هستيم اما به شرطي که همه باشگاه‌ها اين کار را انجام دهند. ايرادي ندارد؛ من به آندو تيموريان کمتر پول مي‌دهم اما در کشورهاي همسايه ما به او چند برابر پول مي‌دهند.

وي درباره اينکه بيک‌زاده گفته رقم منتشر شده درباره قرارداد او واقعي نيست، گفت: رقمي که درج شده درست است اما بحث درباره ميزان دريافتي است که حق با بيک‌زاده است. بخشي از پولي که به اين بازيکن تعلق گرفته مربوط به سال گذشته است. در واقع اين بازيکن 300 ميليون طلب داشته که در دريافتي اين فصل او منظور شده است.

فتح‌الله‌زاده درباره اظهارات واعظ آشتياني تصريح کرد: ايشان حساب و کتاب متوجه نمي‌شود، من بايد جواب کسي را بدهم که حساب و کتاب بداند. چه کسي استقلال را ورشکست کرده است؟ او خودش مصاحبه کرد و گفت که 7.5 ميليارد بدهي گذاشته که 3 ميليارد آن مربوط به سازمان تربيت بدني بود. چطور واعظ بدهي سازمان وقت را براي خودش حساب مي‌کند اما بدهي وزارت ورزش به من را حساب نمي‌کند؟

وي گفت: من 50 درصد تعهدم را انجام دادم اما آقاي واعظ اين چيزها را نمي‌داند. من يک ريال هم بدهي ندارم و هر چه بوده انجام داده‌ام اما 50 درصد وزارت ورزش مانده که البته قانون دست وزير ورزش را در اين راه بسته است.

فتح‌الله‌زاده يادآور شد: من گفته بودم 24 ميليارد بدهي داريم که بعد اعلام شد اين مبلغ 40 ميليارد است. دليل آن هم اين است که 7 ميليارد آن مربوط به بدهي باشگاه از ابتداي تاسسيس تا امروز بوده که وزارت اقتصاد و دارايي آن را اعلام کرده است. اين جريمه 3 ميليارد بود اما به دليل پرداخت نشدن 4 ميليارد به آن جريمه خورد.

وي اظهار داشت: 9 ميليارد بقيه هم مربوط به تعهداتي است که وزارت ورزش بايد انجام مي‌داد که نداد. در واقع من بدهي ندارم و خيالم از اين بابت آسوده است. کارنامه من مشخص است اما من يک سوال از واعظ آشتياني دارم و تاکنون چند بار پرسيده‌ام که او جواب نداده اما باز هم مي‌پرسم. آقاي آشتياني! شما که بدون تراز مالي از باشگاه رفتي چرا يک بار در اين باره حرف نزدي؟ اگر تراز مالي داري آن را نشان بده. شما که حساب و کتاب نکرده‌اي و تراز مالي نداري چرا به ديگران خرده مي‌گيري؟ او هيچ وقت جواب اين سوال را نمي‌دهد چون جوابي ندارد.

مديرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد: کمپ استقلال اکنون بالاي 200 ميليارد ارزش دارد، حالا با اين شرايط من استقلال را ورشکست کرده‌ام؟ استقلال اکنون بالاي 500 ميليارد تومان دارايي دارد اما آشتياني اينها را نمي‌بيند. من ايشان را به تقواي الهي دعوت مي‌کنم.

فتح‌الله‌زاده گفت: اگر به من اجاز بدهند فهرست درآمدهايم را منتشر خواهم کرد تا همه چيز روشن شود. در 3 سالي که در استقلال بودم يک ريال هم بدهي نداشتم.

فتح‌الله‌زاده درباره اينکه روي تصميش براي رفتن از استقلال اصرار دارد، به تسنيم گفت: من مي‌روم تا واعظ آشتياني بيايد و استقلال را 20 سال ديگر به عقب ببرد. او يک دوره آمد و اين کار را کرد و حالا هم مي‌خواهد حتما اين کار را انجام دهد و استقلال با او بازگشت به عقب داشته باشد.

مديرعامل باشگاه استقلال تاکيد کرد: آشتياني دائم مي‌گويد گودرزي به حساب و کتاب من رسيدگي کند. من مي‌خواهم به ايشان بگويم شما ناراحت نباش، خودم زودتر به وزير ورزش مي‌گويم اين کار را انجام دهد. چند بار اين حرف را مي‌زني، همه متوجه شده‌اند و ديگر نيازي به تکرار نيست.

فتح‌الله‌زاده گفت: واعظ آشتياني استقلال را 20 سال به عقب برد و بعد از آن به هيئت مديره استيل آذين رفت که اين تيم سقوط کرد و بعد هم در هيئت مديره داماش بود که اين تيم هم به سرنوشت استيل‌آذين دچار شد و سقوط کرد. او با اين کارنامه چطور به خودش اجازه مي‌دهد درباره من حرف بزند؟ من در اين 3 سال، سومي آسيا و چند جام داخلي گرفته‌ام؛ کدام مديرعامل را سراغ داريد که در اين مدت به اين افتخارات رسيده باشد؟ با اين حال من همچنان خودم را خادم استقلال و همواره بدهکار اين تيم مي‌دانم، نه طلبکار.

وي درباره اينکه آيا مسئولان فدراسيون فوتبال درباره اظهاراتش عليه کي‌روش با او صحبتي داشته‌اند يا خير گفت: حرفي به من زده نشده اما مي‌خواهم به خاطر تيم ملي از کي‌روش حمايت و به او کمک کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها