کد خبر: ۲۱۸۰۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
کارشناس فوتبال گفت: اعتماد «حسين فرکي» به بازيکنان جوان و کم تجربه باعث شد تا بتواند جام قهرماني ليگ سيزدهم را بالاي سر ببرد

 

ناصر فرياد شيران در خصوص نقاط ضعف و قوت ليگ سيزدهم فوتبال کشورمان گفت: ليگ سيزدهم به خوبي نشان داد که به جوانان کم تجربه اما با استعداد بها داده نمي‌شود و تمام مربيان و مديران باشگاه‌ها بدليل نتيجه‌گرا بودنشان بدنبال بازيکنان اسمي هستند و ترجيح مي‌دهند به جاي سرمايه گذاري روي بچه‌هاي کم سن و سال و بي‌نام و نشان به سمت بازيکنان اسم و رسم دار بروند و با استفاده از نام آنها توجه هواداران را به تيم جلب نمايند.

وي افزود: تيم‌هاي موفق مثل تيم فولاد و نفت روي تيم‌هاي پايه‌اي خود بسيار کار مي‌کنند و مي‌توانند از بازيکنان تربيت شده توسط خود در بازي‌هاي ليگ برتر استفاده کنند.

فرياد شيران تصريح کرد: تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال که دو تيم مطرح و محبوب در بين ايرانيان هستند نيز بايد چنين کاري کنند و از پايه بازيکنان خود را پرورش دهند تا شايد کمي از مشکلات‌شان کاسته شود.

وي همچنين بيان داشت: فوتبال ورزشي است که در دراز مدت نتيجه مي‌دهد و اگر بر روي تيم‌هاي پايه سرمايه گذاري شود، سال به سال مي‌توان تغيير کيفيت بازي‌ها را ديد.

وي خاطرنشان کرد: اگر بخواهم نقاط ضعف ليگ سيزدهم را بگويم، بها ندادن به بازيکنان جوان و کم تجربه اصلي‌ترين ضعف ليگ بود و تيم‌ها نتوانستند از نظر فني رضايت هواداران را جلب کنند، همين امر باعث شد تا تماشاگران اندکي به ورزشگاه‌ها بروند.

وي در ادامه گفت: گل‌ها بيشتر از روي ضربات ايستگاهي بود و به طور کلي تيم‌ها تدافعي بازي مي‌کردند و تعداد گل‌هاي زده نسبت به سال‌هاي گذشته خيلي کمتر بود.

کارشناس فوتبال گفت: مهمترين تيم ليگ سيزدهم، تيم فولاد بود که توانست در نهايت به قهرماني برسد و بهترين سرمربي، حسين فرکي بود.

وي افزود: بهترين بازيکنان ليگ رضا نوروزي و کريم انصاري‌فرد بودند و عليرضا بيرانوند پديده‌ي اين ليگ بود.

وي در خصوص داوري‌ها نيز گفت: با توجه به حواشي که براي داوران درست شد آنها شرايط سختي را براي قضاوت پيش رو داشتند و همين امر حساسيت داوري را به شدت تحت تأثير قرار مي‌داد. اعتراضات شديدي بر نحوه عملکرد آنان وارد مي‌شد اما در نهايت آنها به خوبي ازعهده مسئوليت خود برآمدند.

وي همچنين بيان داشت: بايد به داوران فضاي بيشتري داد تا آنان بتوانند به طور حرفه‌اي کار خود را انجام دهند. اما در نهايت داوران نمره قبولي را گرفتند.

**تجربه ديگران را تجربه کردن غلط است

فرياد شيران درباره خصوصي‌سازي تيم هاي فوتبال گفت: بهتر است که تجربه ديگران را براي بار دوم تجربه نکنيم. کافي است نگاهي به تيم تيم‌هاي ترکيه بياندازيم. چند سالي است که اين کشور تيم‌هاي فوتبالش را به دست خصوصي‌سازي داده و به جايي رسيده که اگر ما 20 سال ديگر به آنها برسيم جاي افتخار است.

وي بيان داشت: باشگاه‌داري امري دشوار است و هزينه‌هاي بسيار و غيرقابل پيش‌بيني فراواني را مي‌طلبد، هرچند که مديران باشگاه‌هاي ايران خودشان هزينه‌ها را بدون علت بالا برده‌اند.

وي افزود: دولت و مديران ورزشي بايد ترس را کنار بگذارند و هر دو با تعامل يکديگر براي بهبود اوضاع ورزشي کشورمان گام بردارند. مديران با رسيدگي کردن به جا و غافل نشدن از تيم‌هاي پايه و دولت با دادن وام و تسهيلات کم بهره، مي‌توانند هريک به نحوي در روند خصوصي‌سازي موثر واقع شوند.

وي درباره خصوصي‌سازي تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال گفت: تاکنون تيم‌هاي زيادي در ايران خصوصي شده‌اند اما به دليل عدم حمايت و همکاري با آنان به مشکلات بسياري برخورده و به نحوي از دنياي فوتبال فراري شده‌اند.

خصوصي‌سازي اين دو باشگاه موضوعي پيچيده و بسيار حساس است. اين دو تيم هواداران بسياري دارند و مي‌توان گفت 2 تيم ملي ايران هستند و نمي‌توان آنها را به شخص خاصي داد چراکه پرسپوليس واستقلال متعلق به کل ايران هستند.

وي گفت: دو تيم پرسپوليس و استقلال خودشان هزينه‌هايشان را بالا بردند و مديريت نادرست باعث شد تا گرفتار حواشي‌ متعددي شوند و به جاي تعليم و تربيت بازيکنان فوتبال، سرشان به مسائل مالي گرم شود.

کارشناس فوتبال در ادامه افزود: به طور کلي خصوصي‌سازي امري است که در کشورهاي ديگر خوب نتيجه داده و اگر در ايران هم بتوان به درستي از آن استفاده کرد، مي‌تواند نيروي محرکي درجهت بهبود اوضاع ورزشي کشور شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها