کد خبر: ۲۱۸۴۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
پایگاه النشره مطرح کرد؛
یک پایگاه لبنانی در گزارشی اعلام کرد: شکست گروه تروریستی جیش الاسلام در منطقه القلمون و نزدیک شدن دیدگاه های واشنگتن و ریاض درباره مسائل منطقه ای از جمله دلایل اصلی برکناری بندر بن سلطان از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان است.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، با گذشت چندین روز از برکناری "بندر بن سلطان" از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی همچنان گمانه زنیها در این باره ادامه دارد.

پایگاه لبنانی النشره امروز در گزارشی اعلام کرد: با توجه به روابط خارجی بندر بن سلطان و پرونده های حساس منطقه ای که وی از دو سال پیش مسئولیت مستقیم پیگیری آن را بر عده داشته، نمی توان به سادگی از کنار خبر برکناری وی گذشت.

البته باید این احتمال را که درباره تاثیر بیماری بندر بن سلطان بر موضوع برکناری وی از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی مطرح می شود به طور کامل رد کرد چون در این بین مسائل مهمی تری نیز رخ داده است.

با توجه به بازه زمانی اعلام برکناری شاهزاده بندر می توان دو عامل اصلی را در این باره برشمرد: نخست؛ نزدیک شدن مجدد دیدگاه واشنگتن به ریاض در مسائل منطقه ای و دوم: سقوط شدید جایگاه گروه تروریستی "جیش الاسلام" پس از، از دست دادن سیطره بر مناطق القلمون، غوطه شرقی و غوطه غربی.

ناظران منطقه ای همچنین با اشاره به تنشهای بی سابقه میان واشنگتن و ریاض طی ماههای گذشته که بندر عامل اصلی آن بود، معتقدند علت اصلی این اختلافات ناتوانی شاهزاده سعودی در اجرای تعهدات خودش به آمریکایی ها در موضوع سوریه بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها