کد خبر: ۲۲۰۱۳۳
زمان انتشار: ۲۱:۰۲     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

گروهی از کارشناسان آمریکایی در گزارش خود در مجله آکادمی ملی علوم اعلام کردند، دست‌کم چهار درصد از افرادی که در سه دهه اخیر در آمریکا به اعدام محکوم شده‌اند، بی‌گناه بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، این محققان به رهبری یکی از اساتید دانشگاه‌ میشیگان از اینکه چطور بسیاری از مردم بی‌گناه به دلیل خطاهای قضات قربانی شده‌اند، شوکه شده‌اند.

نتیجه‌گیری‌های آن‌ها بر مبنای تحلیل اسناد و مدارک موجود از میزان مرگ و میر در آمریکا بین سال‌های 1973 تا 2004 میلادی است. حدود 7500 متهم در این دوره زمانی به اعدام محکوم شدند. دست‌کم 300 تن یا چهار درصد از آن‌ها اشتباها محکوم شدند.

در سال‌های اخیر تنها 117 تن یا 6 / 1 درصد از آن‌ها تبرئه شده‌اند و این در حالی است که باقی آن‌ها به‌رغم بی‌گناهی اعدام شده‌اند و یا حکم آن‌ها به حبس ابد کاهش یافته است.

ساموئل گروس، استاد دانشگاه میشیگان که رهبری این گروه کارشناس را نیز برعهده دارد، در این مطالعه نوشت: تحقیقات ما حاکی از اخبار ناراحت کننده‌ای است مبنی بر اینکه اکثر متهمان بی‌گناه که به اعدام محکوم شده‌اند، تبرئه نشده‌اند.

در حال حاضر حدود 3000 زندانی در آمریکا محکوم به مرگ هستند.

این محققان برای برآورد درصد زندانیان محکوم به مرگ که اشتباها محکوم شده‌اند، تکنیکی را موسوم به "تحلیل‌ بقا" استفاده کرده که اغلب در پزشکی استفاده می‌شود. آن‌ها ابتدا درصد زندانی‌ها تبرئه شده را در میان زندانیان محکوم به اعدام حساب کرده و سپس از فرمول‌های آمار برای محاسبه نسبت "بی‌گناهان بالقوه و نهان" استفاده کرده است.

سازمان ملل پیشتر نسبت به گسترش حکم اعدام در آمریکا ابراز نگرانی کرده بود. سازمان ملل خواستار بررسی مستقل، موثر و جامع درباره قتل، شکنجه و دیگر اقدامات شده است.

در سال 2013 میلادی 39 زندانی در زندان‌های آمریکا اعدام شدند که این کشور را در خصوص حکم اعدام به رتبه پنجم جهان رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها