کد خبر: ۲۲۰۲۲۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام ارتباط با ایران صورت گرفت
وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و شرکت جدید از اروپا و کشورهای خاورمیانه را به اتهام کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها در فهرست سیاه خود قرار داد.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از رویترز در این‌باره نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این شرکت‌ها و افراد در زمینه کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران مجازات شدند. به موجب این تحریم‌ها این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند با نظام مالی آمریکا در ارتباط باشند.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام جدید آمریکا در تحریم شرکت‌های ناقض تحریم‌های ایران نشانه عزم و تعهد این کشور برای ادامه تحریم‌های موجود علیه تهران است. براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، افراد و شرکت‌هایی که به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند از کشورهای ترکیه، اسپانیا، آلمان، گرجستان، افغانستان، ایران، لیختن‌اشتاین و امارات عربی متحده هستند. خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این شرکت‌ها و افراد برای دور زدن تحریم‌های مالی علیه ایران و فروش نفت و همچنین انتقال فناوری نظامی به تهران کمک کرده‌اند؛

همچنین به گفته مسؤولان این وزارتخانه، شرکت‌های اسپانیایی در دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای به ایران کمک کرده‌اند. براساس این گزارش، این دومین بار از زمان توافق هسته‌ای ژنو  است که آمریکا افراد و شرکت‌هایی را به خاطر نقض تحریم‌های ایران در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها