کد خبر: ۲۲۰۳۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
افراد ناشناس یک مرکز انتخاباتی در روستای الصابونچی از توابع شهرستان دبس در شمال کرکوک را بمب‌گذاری کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، افراد ناشناس یک مرکز انتخاباتی در روستای الصابونچی از توابع شهرستان دبس در شمال کرکوک را بمب‌گذاری کردند.

امروز انفجار‌هایی نیز در سایر نقاط عراق روی داد و انفجار ‌ بمب در بعقوبه عراق و در یکی از مراکز رای گیری 3 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت.

همچنین در حمله سه فرد مسلح و یک انتحاری به یک مرکز رای در شهر موصل در شمال بغداد، همه تروریست‌ها توسط نیروهای ارتش و امنیتی عراق کشته شدند.

از سوی دیگر در شمالغرب کرکوک افراد مسلح دو زن عراقی را کشته شدند.

در جنوب بغداد نیز خبر می‌رسد یکی از فرماندهان برجسته دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به هلاکت رسیده است.

مردم عراق امروز چهارشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند تا با حضور گسترده در پای صندوق‌ها نمایندگان اصلح خود را به مجلس بفرستند.
شمار نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق در این دوره از انتخابات 9 هزار و 32 نامزد است. شمار عراقی‌های واجد شرایط رأی‌دادن در این دوره از انتخابات پارلمانی عراق هم 20 میلیون و 437 هزار عراقی اعلام شده است.
در این دور از انتخابات 107 فهرست انتخاباتی در قالب 36 ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی برای کسب 328 کرسی پارلمان با هم به رقابت می‌پردازند.
درهای بیش از هشت هزار مرکز انتخاباتی و بیش از 55 هزار حوزه انتخابیه در تمام مناطق عراق، برای انجام رای گیری عمومی در سومین انتخابات پارلمانی پس از سرنگونی رژیم صدام معدوم و اولین انتخابات پس از خروج اشغالگران آمریکایی  به روی واجدان شرایط رای دادن باز شد.
انتخابات پارلمانی عراق راس ساعت 7 صبح به وقت محلی برگزار و راس ساعت 18 به وقت محلی بغداد نیز به پایان می‌رسد، اما در صورت ازدحام رای دهندگان در برخی از حوزه‌های اخذ رای ممکن است، مدت زمان برخی از حوزه‌ها برای اخذ رای تمدید شود که به صلاحدید کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق و به خواست بازرسانی که در حوزه‌ها حضور دارند ممکن است زمان تا چند ساعت هم تمدید شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها