کد خبر: ۲۲۰۳۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سخنگوی دولت با بیان اینکه تا این تاریخ همه اقساط توافقنامه ژنو آزاد شده است گفت: آنها از ما یک شماره حساب می خواهند تا این پول را برای ما واریز کنند اما ما خودمان می‌خواهیم از این چهار و دو میلیارد دلار متفاوت استفاده کنیم .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی هیات دولت امروز پس از جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: اختصاص تسهیلات ویژه و با تخفیف پلکانی به واحدهای پتروشیمی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم تصویب شد.

نوبخت با اعلام این خبر که قیمت خرید پیله ابریشم کیلویی 13 هزار تومان تعیین شد اظهار داشت: برای چغندرکاران علاوه بر قیمت تضمینی خرید به ازای هر کیلو 30 تومان برای حمل و نقل پرداخت می‌شود.

*همه اقساط توافقنامه ژنو آزاد شده است/ می خواهیم از این پول استفاده متفاوتی بکنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه تا این تاریخ همه اقساط توافقنامه ژنو آزاد شده است گفت: آنها از ما یک شماره حساب می خواهند تا این پول را برای ما واریز کنند اما ما خودمان می خواهیم از این چهار و دو میلیارد دلار متفاوت استفاده کنیم .

*برداشت پول از صندوق توسعه ملی کذب است

نوبخت با اعلام این خبر که نرخ بیکاری در زمستان پارسال نسبت به پاییز کاهش پیدا کرد اظهار داشت: از منابع هدفمندی یارانه‌ها هم به بحث اشتغال اختصاص خواهیم داد و اینکه دولت از صندوق توسعه ملی پول برداشته حرف بی اساسی است و قویا تکذیب می کنم.

*درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با مستند «من روحانی هستم»

وی با اشاره به پخش فیلم مستند «من روحانی هستم» خاطرنشان کرد که از دستگاه قضایی خواستیم تا در خصوص این فیلم برخورد لازم را انجام دهند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص رفع حصر سران فتنه گفت: شخص رئیس‌جمهور در جهت تامین حقوق شهروندی، حقوق افراد را دنبال می‌کند و نگاه دولت در خصوص حصر بر کسی پوشیده نیست و لازم نیست مدام اعلام کنیم که پیگیری ما در چه مرحله ای است.

مشروح نشست خبری سخنگوی دولت

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به مصوبات امروز جلسه کابینه گفت: دولت امروز مصوبه‌ای را در راستای جزء 3 بند «ق» تبصره بودجه سال 93 داشت برای اینکه واحدهای پتروشیمی از مزایای خاص و پلکانی در مناطق محروم کمتر توسعه یافته بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: این تسهیلاتی است که اگر واحدهای پتروشیمی بخواهند در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

سخنگوی دولت افزود: قانون‌گذار این اجازه را به دولت می‌داد که امتیازاتی را برای تخفیف صنعت پتروشیمی که در مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت می‌کنند قائل شود.

نوبخت با اشاره به مصوبه دیگر دولت در زمینه حمل و نقل و جاده روستایی، مشکلات این بخش را یادآور شد و اظهار داشت: غیراستاندارد بودن خودروها و جاده‌ها و لاستیک‌های لوازم حمل و نقل یکی از مشکلات اساسی این بخش است و باید در جهت جلوگیری از خطرات این روند سامان می‌یافت و دولت امروز در راستای توجه به قشر زحمتکش روستایی مصوبه خوبی را در این زمینه داشت.

نوبخت مصوبه دیگر دولت را درباره تعیین نرخ پیله ابریشم عنوان کرد و افزود:‌ این نرخ برای هر کیلو 13 هزار تومان از سوی دولت تعیین شد و همچنین در راستای حمایت از چغندرکاران جدای از نرخ خرید تضمینی قرار شد که به ازای هر کیلو 30 تومان پرداخت شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اعطای وام از صندوق توسعه ملی به بخش تولید، گفت: آنچه دولت در راستای آرامش بازار ارز و کمک به صنایع خودروسازی در نظر دارد اعطای ارز مبادله‌ ای به این صنعت است چون هم‌اکنون بنگاه‌های خودروسازی از بازار آزاد ارز خود را تأمین می‌کنند.  

وی با بیان اینکه دولت مصمم است که به بازار ارز ثبات ببخشد، تصریح کرد: به همین جهت صنایع خودروسازی این امکان را دارند که از ارز مبادله‌ای بهره‌مند شوند و صندوق توسعه ملی همواره در اختیار بخش خصوصی و تعاونی است.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما در سفر خود به کرمان گفته بودید که قصد دارید بخشی از پول‌های آزاد شده را به صورت چمدانی وارد کشور کنید اما پیش از این ورود ارز به صورت چمدانی را رد کرده بودید، گفت: بر اساس توافقنامه ژنو قرار شد دارایی‌های ایران در حد 2/4 میلیارد دلار طی اقساط تعیین شده آزاد شود که تا این تاریخ همه این پول آزاد شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به راهکارهای رسیدن این پول به حساب‌های ایران اظهار داشت: ترتیب این انتقال این است که آن بانک که باید پول را به ما بدهد هم‌اکنون که رفع تحریم شده از ما حسابی برای واریز پول برای شرکت نفت می‌کند.

وی ادامه داد: بانک‌های مختلفی در جهان و کشورهای منطقه هستند که می‌توانیم آنها را معرفی کنیم اما دولت برای این 2/4 میلیارد دلار وجه متفاوتی قائل است.

نوبخت اظهار داشت: تصمیم داریم تنها از این پول برای حواله استفاده نکنیم زیرا ما در داخل نیز به ارز نقد نیاز داریم تا بتوانیم در بازار از آن استفاده کنیم. بنابراین باید حساب‌هایی را معرفی کنیم تا آن حساب این امکان را داشته باشد که به صورت نقد این پول را به ما بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها