کد خبر: ۲۲۰۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۲ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: یادآوری خاطرات گذشته علاوه بر نشان دادن تغییر چهره آدم‌ها و جریان‌های سیاسی، چند فایده دیگر هم دارد.

اول اشاره به تناقضِ آدمهایی است که دیروز خودشان را مخالف صهیونیسم و امپریالیسم، حامی مستضعفان و محرومان دنیا و طرفدار شعارهای انقلابی می‌دانستند و امروز خود را به طور مادرزاد اصلاح طلب،  آزادی خواه، لیبرال، دموکرات، مخالف انزوای ایران، مخالف شعارهای ایدئولوژیک، طرفدار مذاکره با غرب و رژیم صهیونیستی، مخالف دخالت در امور فلسطین و حتی مخالف نظام سوریه و قذافی معرفی می‌کنند!
 
دوم یادآوری نقش تاریخی، سیاسی و اجتماعی آدم‌های مختلف در دوران مسئولیتشان است.
سوم اشاره به این موضوع که این آدم‌ها از سر لجبازی و مخالفت با وضعیت فعلی، به جایی می‌رسند که منافع ملی، مصلحت‌های نظام، تصمیمات و سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی را حتی در زمان امام و دفاع مقدس هم زیر سوال می‌برند.
 
چهارم مقایسه اظهارات دیروز این آدم‌ها با ژست‌های امروزشان هم جالب است. ژست‌هایی که نه فقط مخالف سیاست‌های فعلی جمهوری اسلامی که در حقیقت مخالف سیاست و گذشته‌ی خودشان هم هست!
 
مثلا اگر امروز به برخی سایت‌های اصلاح طلب و یا جریان موسوم به سبز نگاه کنید، تحلیل‌ها و اظهارات زیادی را درباره اوضاع فلسطین، لیبی، سوریه و… می‌بینید که آن تحلیل‌گر و آن نویسنده محترم، خود را مخالف قذافی، بشار اسد و یا حماس و حزب الله نشان می‌دهد. در حالی که دقیقا همین آدم و یا دوستان او در زمان مسئولیتشان در دولت و یا وزارت خارجه، کاری جز تعریف و تمجید و حمایت از گروه‌های مقاومت، اسد و حتی قذافی نداشتند. (نه فقط در ابتدای انقلاب، که حتی در زمان دولت اصلاحات!)
 
عکس زیر بریده روزنامه جمهوری اسلامی مورخه ۳۰ شهریور ۱۳۶۰ و مربوط به مصاحبه این روزنامه با وزیر خارجه وقت یعنی جناب میرحسین موسوی است. یعنی روزهایی که ژست انقلابی گری خریدار داشت!
 
آقای موسوی در این مصاحبه داستان سفر خود به لیبی و مذاکره‌اش با مقامات این کشور را تعریف می‌کند. از قذافی دفاع و حمایت می‌کند. از اینکه اظهارات قذافی در ایران منعکس نشده، گلایه می‌کند! همچنین از تشکیل جبهه اسلامی ضدصهیونیستی و ایجاد یک جبهه اسلامی در سراسر جهان خبر می‌دهد و …
 
هدف از انتشار این سخنرانی، فقط بیان تغییر رفتار آقای موسوی نیست، بلکه مهمتر از آن اشاره به تغییرات بنیادی و ریشه‌ای در همه شعارها و آرمانهایی است که موسوی و آدم‌هایی مثل او، همه‌ی هویت انقلابی، سیاسی و اجتماعی خود را مدیون همان شعارها هستند.
 
این روزها که در اثر گذشت زمان و فراموشی و بی خبری مردم و مخصوصا جوان‌ها، مدعیان و دروغگویان مشغول تحلیل‌های به ظاهر آزادی‌خواهانه و اصلاح‌طلبانه درباره حوادث سوریه و لیبی و فلسطین هستند و حتی گناه مذاکره با لیبی و قذافی را هم به گردن دیگران می‌اندازند، خواندن این مصاحبه خالی از لطف نیست.
 
البته ما ایرادی به مواضع انقلابی آقای موسوی در دهه شصت و دیدار او با قذافی نمی‌گیریم، ایرادی هم به پشیمانی و تغییر چهره امروز او و دوستانش نمی‌گیریم؛ اعتراض ما به تحریف واقعیات گذشته و پاک کردن نقش خود در تصمیم‌گیری‌های مختلف نظام و ادعاهای امروزشان است و نیز دروغ‌هایی که امروز درباره دیگران می‌نویسند.
 


امید حسینی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مصطفی پوزمعظمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۷
۱۶
به به این بابا از اولش سوراخ بوده .
پاسخ
ولایت پذیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۴
۲
فراموش نکنید که این سوراخ بود که قاتل رجایی و باهنر را در نخست وزیری بکار قمارد و معرفش شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
نه بابا ؟ جدي گفتي؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۱۳
۰
مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای هم در 30 سال پیش با قذافی دیدار داشتن و در همین روزنامه تیتری زده بودند به نقل از ایشان که به قذافی گفته بودند: برادر قذافی!!! اینکه دلیل نمیشه!

من نمی خوام طرفداری از موسوی رو بکنم اما کار شما هم خیلی جالب نیست از اینکه می خواهید زمین و آسمون رو به هم بدوزید تا چیزی از کسی در بیارید!
پاسخ
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
۱۲
۰
روزهایی که موسوی حامی قذافی بود.

چرا نمي نويسيد روزهايي كه قذافي حامي ايران بود ؟
در زماني كه هيچ يك از كشورهاي همسايه حاضر نبودند حتي يك فشنگ به ايران بدهند . قذافي در آن برهه سخت كمكمان كرد.و تجهيزات بي شماري در اختيارمان گذاشت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
زمان جنگ کدوم کشور با ایران همکاری داشت .من مخالف آقایان موسوی و کروبی هستم و معتقدم که خائن ستند ولی با این خبرهایی که ناشیانه گفته میشه باعث شک کردن مردم به خیانت اینها میشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
۵
۳
بجاي اين لجن پراكني بريد اختلاس را پي گيري كنيد تازه به دوران رسيده هاي قلابي
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
سلام
4 ماهی که در دفتر رفیقدوست بودم (شروع موشک باران - بعد دوباره داوطلب برگشتم ل 27 پیش عشقم گردان مقداد - قبل حلبچه تا بعد مرصاد ) یادمه برا گرفتن فیش حقوق رفیق دوست و بن کارمندی (چارت اداری طوری بود که رفیق دوست علی رقم سپاهی بودن باید به عنوان وزیر از پاستور حقوق میگرفت ) با موتور رفتم پاستور (پیک دبیر خونه دفتر وزیر بودم ) .
به محض رسیدن درب پاستور داشتم موتور را میزدم رو جک که اژیر زدن مخزن موشک رو هوا ترکید و مرحله جدائی کلاهک و پوکه مثل تیر اهن معلق رو هوا بعد هم انفجار و مثل اینکه افتاده بود بازار اهنگرا و سیروس .
-----------
فیش حقوق را گرفتم مبلغ دریافتی 14500 تومن و چند تا بن .
---------
بگزریم چند روز بعد هم لاریجانی و (معاون پارلمانی وزارت و وزیر رفتن لیبی برا خرید موشک اسکاد ) اون وقتا موشک های ما انطوری که من طرح ها را میدیدم نهایت 100 کیلومتر برد داشت (صنایع خودکفائی و بخصوص هوا فضا که مسول ان استاد مسلط حاج اقا وحید دستجردی بودن ) .
--------------
اما مطلب اینه ان موقع تحت فشار جهانی حتی چین و کره شمالی تیر کلاش هم به ایران نمیدادن یا مالزی روغن نخل و نارگیل برا صنایع صابون ( نامه نگاری ها را دیدم که میگم ) نفت هم به گفته هادی غفاری ( پیازش را زیاد میکرد و در حتی مدارس سخنرانی میکرد که نفت مارا 1/5 دلار نمیخرن - ایشون لجاجت بدی با تیم داشت در حالی که 5 دلار یا 7 دلار میخریدن - و نباید در هنرستان نبش نیرو مقاومت افسریه یا جای دیگه مردم را تضعیف میکرد ) این اقوال را بچه های فامیل ساکن پیروزی در مرخصی میگفتن اما بسیجی رزمنده نون خشک میخورد حتی از جلو قاطرا جمع میکردیم ولی به مردم میگفتیم جبهه کویته )
دست اخر در حلبچه بودم که شنیدیم هادی غفاری لایحه استیضاح رفیق دوست را داده مجلس و عجولانه عزل شده .
جالب مهمترین ایراد هادی غفاری این بود :
عنوان کرده بود رفیق دوست برای نظافت سرویس های بهداشتی حوزه وزارتی (ط 10 وزارت سید خندان ) از مایع یا گاز خردل شیمیائی استفاده کرده !!!!!!! .
در حالی که خدمتگزار رفیق دوست 1 عموحسن نام قبراق و سرحال و پدر شهید بود و 3 خدمتگزار دیگه پدر شهید کفائی رحمت الله علیه و 2 نفر دیگه که همه بچه پیروزی بالای میدان تفحص بودن (هم سرویس و هم مسجدی بودیم ).
------------
1 حقارت و جهالت ایراد از 1 وزیر ....
2 ما خودمون تعجب کردیم الان باید از کره ای ها و لهستانی ها و تا محسن رضائی و مهمانان وپرسنل 100 کفن شیمیائی شده باشیم ...
3 این اخبار بد جور روحیه رزمندگان را بخصوص اخر جنگ تضعیف میکرد شب عید و موشک رو سر پدر مادر ها و غیره (وقتی بعد بیت 4 و وحلبچه بعد عید 67 رفتیم مرخصی بعضی بچه ها موشک خورده بود خونه ایشان و خانواده هاشون بعضا شهید شده بودن و من خودم با دربسته مواجهه که 1 هفته رفتم نطنز پیش فامیل ).
---------
فکر کنم مهندس ترکان شد وزیر سپاه .اونوقتا 2 یا 3 وزارت دفاع داشتیم ارتش و سپاه و مرکزی .
-----------
مطلب اصلی اینه حالا تیم رفیق دوست اهمال و دلالی و غیره داشت بماند اما وقت استیضاح در ان فشار بین المللی و داخلی نبود بعد هم حاجی و تیمش رفتن بنیاد (بچه های محافظ بلیزر حضرت امام - وارد مسائل مالی و هتل داری شدن ).
----------
بیشتر این مسائل باعث نوشیدن جام زهر و 598 شد بیمیرم برا امام عزیز .
------------
من در قد و اندازه تحلیل ان دهه نیستم اما خدارا شکر همیشه طرف امام و اقا بودیم و موسوی را در اندازه سمتش تحویل میگرفتیم اصولا توصیه من اینه از کسی بشکل زروو یا رابنهود تعریف و تمجید نکنیم ما انقلاب کردیم که بت بشکنیم .
موسوی موسوی بود تا اینکه بعد 20 سال اومد یا هلش دادن جلو کسی که چپ محافظه کار بود 1 دفعه از هادی غفاری تند رو تر بی کله تر و جاهل تر قدم برداشت .
انشالله بقول اقای قرائتی خداوند همه گرافتارها را از کفتر باز تا معتاد و هوچی و جاسوس و متقلب و معاند نجات و عاقبت بخیر کند ( بک یا الله ؟).
----------
اما ما که حقوق وزیر را با موتور شخصی و بنزین شخصی ( حقوق پاسدار وظیفه دیپلم داخل شهر 250 تومان و در جبهه 2000 تومن بود ) از این 44 ماه جبهه 13 ماه وظیفه بودم تا بعد مرصاد ( بعد نصر 7 گفتن بسیجی مشمول بره دفترچه بگیره - حتی رضا سراج نمیدونست مارو راهنمائی کنه - رفتیم دفترچه گرفتیم - میخواستن در شهادت را ببندند - بعد 2 ماه هم دیدن خیط کاشتن خدمت را کردن 28 ماه - این تقصیر موسوی نیست ؟؟ ). اصلا بلد نبودن مملکت داری کنن .
-----------
همه کار رو دوش امام عزیز و اقای خامنه ای بود که که جهت دار و واقف به کار بودن بقیه دست و پا میزدن و دعوا میکردن .
------------
اره جبهه خالی شد و مام اهل شهر نبودیم برگشتیم یگان خودمون اما طلب 1 سال خر را هنوز ندادن اما حقوق ساواکی را شرعا رداخت کردن !
---------
اصلا با مجروحیت و طول سابقه نباید امثال من پاسدار وظیفه میشدند .
-----------
خدا رحم کرد وگرنه درایت امام و حکم جهاد 20 روز عملیات مرصاد نبود الان قبر مهندس کدوم گوری بود من بیلمیرم .
--------------
اما چه خوبه اگه از چین امریکا و روسیه و حتی لیبی یا همون عموسیبیلو صدام اسلحه میخریم 4 تا قانون و رفتار و اشل خوبشون را هم وارد کنیم .
--------------
میلیشیا داری لیبی و صدام برا سازمان دهی بسیج 20 میلیونی الگو بدکی نبود . چرا باید افتضاح کمبود نیرو اخر جنگ پدید بیاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
--------------
مطلبی در سایت خودتون از روزهای اخر جنگ و اتاق جنگ با حضور اقامون و فرماندهان گویای درایت فوق العاده حضرت اقامون هست . جامعه الطراف بودن درایت مولی عالیه پرت نیرو خیلی به ما ضربه زده جذب حداکثری .
----------
اون اخر جنگ اگه مرخصی گردانی می امدی میدیدی همه بچه ها (60%) شدن پشت میز نشین در صورتی که عهد و پیمان ما چیز دیگری بود .
-------------
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
چرا اینقدر راست و دروغ رو قاطی می کنید و بخرد خواننده میدید خجالت نمیکشید؟
ابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
خیلی دیگه بی نمکی میکنین موسوی نخست وزیر ما بوده
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
چرا هر چه كاري است به موسوي نسبت ميديد مگه اون زمان آقا نبود . مگه ايران از ليبي حمايت نمي كرد . پس با اين حرف ها مردم را احمق فرض نكنيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
بابا برید ... تازه به دوران رسیده های بدون اطلاع از تاریخ اولین موشکهایی رو که ما زدیم تو بغداد از همین قذافی گرفتیم....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها