کد خبر: ۲۲۰۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
 پایان یافتن گروهک تروریستی پژاک به دست سپاه سپاه ادامه حرکتی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از 23 سال قبل یعنی از زمان پایان جنگ تحمیلی و در عرصه‌های مختلف آغاز کرده است.

به گزارش 598 به نقل از گروه سیاسی فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی ماه‌های اخیر توانست با انجام عملیات‌هایی بزرگ در غرب و شمالغرب کشور، گروهک تروریستی پژاک را از مرزهای کشور عقب براند. دستاوردی که اگرچه با تقدیم چندین شهید سرافراز محقق شد اما نشان داد که سپاه پاسداران برای امنیت هر وجب از خاک کشور همچنان آماده پاکبازی است.

اما این عملیات و دستاورد عظیم آن ادامه حرکتی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از 23 سال قبل یعنی از زمان پایان جنگ تحمیلی آغاز کرده است.

حرکتی بزرگ و جهادی در زمینه‌های مختلف که جملگی چشم به حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی داشتند و ثمره آن نیز پس از 23 سالی که از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد عزت و سرافرازی ایران اسلامی در عرصه‌های امنیت، فرهنگ و آبادگری است.

سپاه پاسداران پس از پایان جنگ تحمیلی پهنه وسیع‌تری از فعالیت را در مقابل خود یافت.

سپاه اینک نیرویی آماده و دارای استعدادهایی بود که فولادهای آبدیده جنگ و شهدای زنده بودند و جان تشنه کشور در عرصه‌های مختلف به آنان نیاز داشت.
و سپاه پای در راه جهادی وسیع‌تر گذاشت.
 
*آغاز جهاد عظیم
جهاد در منصه‌هایی همچون آبادگری و سازندگی کشور، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، توسعه امنیت داخلی و محرومیت زدایی.

شاید عده زیادی از افکار عمومی ندانند که سپاه پاسداران از دوران جنگ و به صورتی ویژه از پایان جنگ تحمیلی تا امروز در بحث ایجاد امنیت در مرزهای شرقی کشور و مقابله با پدیده شرارت و قاچاق چه فعالیت‌هایی انجام داده است.

سپاه پاسداران همزمان با جنگ تحمیلی با اعزام تعدادی از فرماندهان و دسته‌های رزمی خود به نقاط خطرخیز شرق کشور در کنار عشایر و بسیجیان دلاور این خطه قرار گرفت و راه را بر ناامنی اشرار و قاچاقچیان بست. سپاه در این عرصه صدها شهید مظلوم را تقدیم اسلام کرد. و پس از پایان جنگ نیز فعالیت‌های سپاه در شرق کشور با حضور جدی‌تر یگان‌های لشکر ثارالله صورت جدی‌تری به خود گرفت.

سپاه پاسداران با حضوری تمام قد در این عرصه سال‌های سال به جهاد خود در راه تأمین امنیت در شرق کشور در کنار ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و بعدها نیروی انتظامی همت گماشت و اگر سرزمین‌های شرقی ما امروز شاهد از بین رفتن باندهای 40 دستگاهی قاچاق مواد مخدر، اشرار شناسنامه‌دار، باراندازهای بزرگ مواد مخدر و ... هستند، بخش بزرگی از آن ثمره فعالیت‌های سپاه پاسداران است.

فعالیت‌هایی که تا امروز نیز ادامه دارد و البته حیطه آن از شرق تا غرب گسترده شد که انهدام گروهک تروریستی پژاک و عقب‌نشینی آن از مرزهای غربی ما یکی از ثمرات آن است.
 
*سپاه و آبادگری
سپاه پاسداران برای آبادانی کشور نیز پس از پایان جنگ تحمیلی، جهادی مقدس را آغاز کرد. این نیروی انقلابی با بهره‌گیری از تجربیات مهندسی ـ رزمی خود که در طول دوران دفاع مقدس به دست آورده بود و امکاناتی که داشت پس از پایان جنگ فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه بازسازی مناطق تخریب شده در جنگ، احداث راه، سدسازی، پروژه‌های بزرگ نفت و گاز، صنعت و معدن و ... آغاز کرد.

فعالیت‌هایی که البته در قالب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سامان بهتری یافت.

بسیجی سازندگی نیز از عرصه‌هایی بود که سپاه پاسداران با تأسی به توصیه مقام معظم رهبری در ایجاد آن کوشید و بسیاری از فعالیت‌های خود در زمینه محرومیت زدایی را در چارچوب آن شکل داد.

امروز روز بسیاری از آنچه را که مردم کشور به وی‍ژه در مناطق محروم از جلوه‌های آبادانی به دست آورده‌اند، ثمره فعالیت‌های جهادی سپاه و بسیج سازندگی است.
 
*جنگی سخت‌تر از جنگ سخت
فرهنگ و قرارگیری در جبهه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن رسالت دیگری بود که سپاه پاسداران پس از جنگ تحمیلی به درستی، ضرورت ورود به آن را رصد کرد.

سپاه این حقیقت را دریافته بود که فرزندان بسیجی امام روح الله(ره) که دفاع مقدس در دامان آنان شکل گرفت، ثمره قلم‌های علما و فرهنگ‌ ولایی بودند.

و این دریافت صحیح زمینه‌ساز ورود سپاه پاسداران به عرصه فرهنگسازی و دفاع از انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن شد.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم فعالیت‌هایی مثل برگزاری هزاران یادواره شهدا، توسعه موزه‌های دفاع مقدس و تلاش‌ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در طول 23 سال گذشته را باید در کارنامه رویکردی سپاه پاسداران در زمینه توجه به فرهنگ انقلاب اسلامی ثبت کرد.

سپاه پاسداران البته در زمینه فرهنگ رسالتی عظیم‌تر را انجام داد. سپاه توانست در طول 23 سال پس از پایان جنگ تحمیلی، در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نقش پویایی را ایفا کند و با هجمه‌ای تمام عیار به سمت باورهای استکبار جهانی، در راه تسرّی آرمان‌های اعتقادی انقلاب اسلامی ایران در جهان تلاش کند.

تلاشی که البته هدف قرار گرفتن سپاه توسط استکبار جهانی در عرصه‌های مختلف و سرازیر شدن سیل اتهامات علیه سپاه در تمام طول 23 سال گذشته نشان داد که این نیروی الهی توانسته است سمت درستی را هدف بگیرد و کار خود را در کمال صحت انجام دهد.

سپاه توانست با قرارگیری در مقابل حرکت‌های توفنده علیه انقلاب و نظام اسلامی و در ادامه اجرای پدافندهای گسترده در این عرصه، آرمان الهی امام روح‌الله(ره) را در زمینه اعزام لشکر اعتقادی انقلاب اسلامی به سراسر جهان تحقق بخشد و با مهار قدرت‌های نظامی و رسانه‌ای استکبار جهانی در عرصه‌های مختلف، قدرت الهی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.

سپاه پاسداران امروز اگرچه در زمین، هوا و دریا، حصن حصین ایران اسلامی است اما این مسئله تنها بخش کوچکی از جهاد بزرگ سپاه در عرصه‌های مختلف در داخل و خارج ایران اسلامی است.

این نیروی انقلابی توانسته است با ناامید کردن دشمن در عرصه ورود به جنگ سخت با ایران اسلامی، در عرصه جنگ نرم نیز در جهادی تمام عیار با دشمن حاضر شود و سپاه ان‌شاءالله در این عرصه نیز تا انقلاب مهدی(عج) از نهضت خمینی محافظت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها