کد خبر: ۲۲۱۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
27 شهریور ماه بود که خبر شناسايي شبکه گسترده ای از عناصر همكار بي بي سي فارسي در تهران منتشر شد و 6 نفر از عناصر شبکه مخفي BBC در مكان هاي مختلف دستگير شدند و اقدام قضايي و امنيتي در مورد آنها صورت گرفت.

به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، گزارش جالبی از ناصر صفاریان، مجتبی میرطهماسب، هادی آفریده، محسن شهرناز دار و کتایون شهابی این همکاران رسانه دولتی انگلستان ارسال کرده است.

هادی آفریده بارها در فرهنگ سرای ارسباران در جلسات هفتگی "سیمای جوان سینمای جوان" به عنوان داور به نقد و بررسی آثار سینمایی می پرداخته است.

وی از مستند سازان جوانی است که با الگوی جعفر پناهی ها بزرگ شده به دین نگاه جامع ندارد و عقاید پلورالیستی دارد

هادی آفریده به شدت ناسیونالیست افراطی است و اگر زمانی دین در برابر وطن قرار بگیرد این دین است که کنار گذاشته می شود.(!)

وی به مناسبت روز ملی سینما با تعریف و تمجید از سینماگران غربی و شبه روشنفکری می نویسد: در تعریف من از سینمای ملی باید کامران شیردل، امیر نادری، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، جعفر پناهی و ده ها بازیگر و کارگردان برجسته ایرانی که امروز فرصت فیلمسازی در ایران را ندارند بتوانند آسان فیلم بسازند و آنها که کشور را ترک کردند.

ناصر صفاریان را بیشتر خوانندگان روزنامه روزگار و سایت خبرآنلاین می شناسند.

سایت خبرآنلاین منتسب به علی لاریجانی و روزنامه روزگار متعلق به اصلاح طلبان و نیز سایت "سینمای ما" و مجله همشهری ماه متعلق به شهرداری یادداشت های اختصاصی وی را بارها منتشر کرده که می توان از یادداشت های "کدام مستندساز؟"، "یک اعتراض محترمانه"، "انواع یک نگاه"، "آزادی بیان از تهران تا کن"، به تاریخ نمی توان دروغ گفت"، "فیلم سیاسی یا وزن سیاسی"، "مشارکت مراکز دولتی با فیلم سازان"، "درهای بسته برای مستندسازان مستقل"، "بازیگر نقش بازی نمی کند"، "شهر بی شعر"، "وضعیت نقد سیاسی در هنر امروز ایران"، "آداب یک مدیر"، "درود بر صداقت شمقدری!"، "دوران بی‌خیالی"، "فهم مخاطب را از مستند پایین نگه داشته‌اند" "هیچ فیلمسازی برای دریافت مجوز به ارشاد نخواهد رفت" و ... اشاره کرد.

همکاری گسترده ناصر صفاریان با خانه سینما و نشریات اصلاح طلبی همچون روزگار و شرق و حتی همشهری ماه، تا سایت های سینمایی جریان شبه روشنفکری همچون سینمای ما در این سال ها پر رنگ تر از مستند سازی او بوده، او همواره در این مدت از حامیان قلمی جریان فتنه به شمار می رفته است.

هادی آفریده هم در برنامه های نقد فیلم های مستند از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری و جشنواره های صنفی بار ها مورد دعوت و تقدیر قرار گرفته است.

جالب اینکه ناصر صفاریان، هادی آفریده و مجتبی میرطهماسب و کتایون شهابی در نامه ای در جریان جشن خانه سینما از عسگر پور حمایت کرده اند به طوریکه تعبیر "همکار هنرمند" در جریان بیانیه حمایت خانه سینما از این افراد چندان دور از ذهن نبود.

پیش از این نیز در جریان ممنوع الخروجی میرطهماسب، خانه سینما در نامه‌ای به مدیرکل دادگستری تهران خواستار رفع توقیف گذرنامه‌های مجتبی میرطهماسب و جعفر پناهی شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از نامه خانه سینما آمده بود: «بیش از 150 روز از توقیف گذرنامه‌های مجتبی میرطهماسب و جعفر پناهی می‌گذرد و تاکنون هیچ‌گونه توجهی به تقاضاهای مکرر رسیدگی به این موضوع نشده است.»

در




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها