کد خبر: ۲۲۱۴۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
براساس آمار پایگاه استنادی اسکوپوس ایران در جایگاه 17 تولید علم دنیا نشسته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سرپرست ISC گفت: دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور از سال 1390 تا 1393 بیشترین تولیدات علمی را در نظام استنادی اسکوپوس ثبت کرده اند.

 جعفر مهراد افزود: بر اساس آمار پایگاه استنادی اسکوپوس ایران در جایگاه 17 تولید علم دنیا نشسته است.

پایگاه استنادی اسکوپوس دومین نظام استنادی معتبر جهان است.

این پایگاه در شهر آمستردام هلند قرار دارد و به کمپانی بزرگ نشر جهان یعنی الزویر که 400 سال سابقه نشر دارد وابسته است.

نظام استنادی اسکوپوس در حدود 20 هزار از بهترین مجلات جهان را نمایه سازی می کند و نظر به ثبت و نمایه سازی نشریات بیشتر در این نظام استنادی حضور علمی کشور های جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران نیز در این نظام استنادی پربارتر است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: در سال 1391 برابر با سال 2012 میلادی این رقم به 40104 مدرک افزایش یافته که در تاریخ سنجش تولیدات علمی کشور بی سابقه است و سهم ایران از کل تولید علم جهان 1.6 درصد است که در این وضعیت نیز ایران رتبه 17 تولید علم جهان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: بررسی میزان تولیدات علمی کشور در سال 1392 برابر با سال 2013 میلادی در پایگاه استنادی اسکوپوس نشان می دهد که کل تولیدات علمی ایران 39099 مدرک است. سهم تولید علم ایران از کل تولید علم جهان 1.5 درصد بوده که از نظر رتبه در جایگاه 17 تولید علم نشسته است.

مهراد افزود: آمار مربوط به سال 2014 میلادی که تنها چهار ماه از آن سپری شده است نشان می دهد که در این فاصله زمانی، ایران 10916 مدرک در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده و در اسکوپوس نمایه سازی شده است.

چهره ماندگار علمی کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر در پی کسب شکوفایی علمی و نوآوری است.
توجه به سرمایه گذاری بیشتر در آموزش عالی و تحقیقات علمی و نیز سرمایه گذاری در زیرساخت ها به استحکام زیربنای علمی کشور کمک خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها