کد خبر: ۲۲۱۶۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماینده اصلاح طلب مجلس ششم و هفتم گفت: هنر تشکل‌های سیاسی در این است که از پیکان، بوگاتی و از قورباغه و لاک پشت فولکس واگن و از یک آدم ضعیف و نحیف ...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از زنجان، اکبر اعلمی شب گذشته در جشن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در خصوص رویکردهای موجود نسبت به دانشجویان در جامعه سخن به میان آورد و گفت: برخی دانشگاه را پادگان و دانشجو را پیاده نظام  چماق به دست می دانند و در مواقع لزوم از آنها به عنوان ابزار در پیشبرد اهداف و اغراض سیاسی خود استفاده می کنند.
 

وی افزود: در ایام انتخابات دانشجو به عنوان حزب و عامل رای ساز نگریسته می شود.
 

نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و هفتم تصریح کرد: نگاه حزبی، نگاه پادگانی، نگاه ابزاری و مرده متحرک و فاقد مسئولیت دانستن دانشجو مذموم است و این قشر مهم جامعه را در دستیابی به اهداف متعالی نظام به حاشیه می راند.
 

اعلمی جنبش های دانشجویی آرمانخواه را تحولگرا دانست و افزود: نگاه آرمانگرا و واقع بینانه به دانشجو، او را به  موجودی زنده، پویا، خط شکن و مملو ازشور و نشاط و امید به آینده، آرمانخواه و مستقل از مظاهر دنیوی تبدیل می کند.
 

وی ادامه داد: در این رویکرد دانشجو تاثیرگذار است، آزاده و آزادی خواه در خط مقدم مردم است و  می تواند در آینده وارد  عرصه شده و جامعه  را از وضعیت نامطلوب به سمت مطلوب تغییر دهد.
 

نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و هفتم با بیان اینکه تشکل دانشجویی باید خاستگاه صنفی، اجتماعی و سیاسی داشته باشد، تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید قدرت نقد و نقد قدرت داشته باشد و تشکلی می تواند موفق باشد و به نقد قدرت بپردازد که قدرت نقد داشته باشد.
 

اعلمی ادامه داد: متاسفانه امروز اکثر جریانات سیاسی شخصیت محور شده‌اند و به جای حفظ استقلال، پرهیز از تقلید کورکورانه و برخورداری از محک و معیار شاخص تشخیص برتری ها، گرفتار گرداب شخصیت زدگی شده‌اند.
 

وی با تاکید بر اینکه اسطوره سازی، آفت جریان‌های سیاسی است، افزود: اسطوره سازی و شخصیت پردازی تشکل‌ها و جریان های  سیاسی را آفت زده و راکد می‌کند.

 

نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و هفتم تصریح کرد: شخصیت محوری و بزرگ کردن برخی شخصیت ها به جایی می رسد که قدرت نقد وی را از جامعه می گیرد.
 

اعلمی هنر تشکل های سیاسی در این است که از پیکان، بوگاتی  و از قورباغه و لاک پشت فولکس واگن و از یک آدم ضعف و نحیف رستم دستان و رمبو  درست کنند.
 

وی با بیان اینکه بندناف دولت روحانی با اصلاح‌طلبان گره خورده‌است، گفت: برای اینکه دولت گرفتار مشکلات دولت قبلی نشود باید جریان نقد استمرار داشته باشد.
 

نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و هفتم افزود: مردم انتظار دارند مدینه فاضله ای که سال ها منتظر آن بوده اند محقق شود.
 

اعلمی با بیان اینکه نقد در حکم صیقل دادن اندیشه است، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی رجال اصلاح طلب به آن معتقد نیستند اما باید بدانند بانقد می توان از کاستی ها پیشگیری کرد و کشور را به هدف غایی آن رساند.
 

وی بیان کرد: هر دولتی که به حال خود رها شود در معرض لغزش قرار می گیرد؛ بنابراین نقد و پرهیز از تملق و چاپلوسی لازمه نیل به اهداف دولت است تا  امید در دل مردم قوت بگیرد.
 

نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و هفتم ادامه داد: طبق قانون همه اقشار، احزاب و جریان‎های سیاسی در برابر رخدادهای تعیین کننده کشور یکسان، مسئول و پاسخگو هستند.
 

اعلمی با اشاره به شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری مبنی بر احقاق حقوق مردم، عمل به این وعده ها را مورد تاکید قرار داد.
 

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد به خاطر اطرافش که او را تعریف و تمجید می کردند هاله نور می‌دید؛ بنابراین امکان دارد روحانی نیز به خاطر تعریف و تمجیدهای بی مورد گرفتار هاله های نور شود؛ همانطور که اگر از خاتمی بی چون و چرا حمایت شد و از وی به عنوان عطر گل یاس یاد شد، وی دچار توهم شده و در پاسخ به یک دانشجو وی را تهدید به اخراج از دانشگاه کرد.
 

نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم و هفتم خاطرنشان کرد: فعل و گفتار انتقادی مبنای حرکت جریان‌ها و جنبش‌های سیاسی است و براساس امر به معروف و نهی از منکر یکایک افراد جامعه از مردم عادی گرفته تا افراد در راس امور باید با شاخص‌های شرعی و قانونی سنجیده شده و در صورت عدول از وظایف خود مورد نقد قرار گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها