کد خبر: ۲۲۱۸۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سرمربي تيم فوتبال المپيک ايران گفت: راه صعود به المپيک براي ايران سخت اما قابل دسترس است.

 

نلو وينگادا اين روزها با جديت تمرينات تيم المپيک ايران را زير نظر دارد. او اميد زيادي به تيم المپيک بسته و وقتي از تحقق روياي 40 سال سوال مي‌شود، با اعتماد به نفس مي‌گويد که مي‌توان به المپيک فکر کرد.


 

اين مربي پرتغالي در گفت و گو با تسنيم درباره آخرين وضعيت تيم المپيک ايران صحبت کرد.


 

تا امروز تمرينات تيم اميد چگونه پيش رفته است؟


 

شرايط خوب بوده است. ما گروه اول بازيکنان را بررسي مي‌کنيم و بعد از آن نوبت گروه دوم است که در هفته آينده به اردو مي‌آيند. بعد از اين اردوهاست که من به تصوير دقيقي از شرايط خواهم رسيد.


 

براي پيش بيني زود است اما اکنون که اينجا هستيد مي‌دانيد که هدف ايران موفقيت در بازي‌هاي آسيايي اينچئون و از آن مهم‌تر صعود به المپيک است؟


 

توجه کنيد که من و همکارانم براي همين اينجا هستيم. قهرماني در بازي‌هاي آسيايي اينچئون و صعود به المپيک براي ايران دور از دسترس است. کارمان براي تحقق آن دشوار خواهد بود اما شدني است. براي اين کار البته نيازمند حمايت همه جانبه در فوتبال ايران هستيم. به ويژه باشگاه‌ها که همکاري و تعامل آنها با تيم المپيک بسيار سرنوشت ساز است.


 

گويا برنامه‌هاي اردويي بلند بالايي براي تيم اميد داريد؟


 

بله، اردوهايي در ازبکستان و ارمنستان خواهيم داشت و تلاش مي‌کنيم با تيم‌هاي اين کشورها بازي کنيم، ضمن آنکه پيش از آغاز بازي‌هاي آسيايي اينچئون اردويي 3 هفته‌اي را در کشور چين برگزار خواهيم کرد. قصد داريم با تيم‌هاي باشگاهي هم بازي کنيم.


 

باشگاه‌هاي ايراني؟


 

منظورم باشگاه‌هاي چيني است، زماني که در اين کشور هستيم و پيش از رفتن به کره جنوبي براي بازي‌هاي آسيايي مي توانيم چند ديدار تدارکاتي را با تيم‌هاي باشگاهي چين داشته باشيم.


 

صحبت از بازي با تيم‌هاي ديگري هم مطرح شده است؟


 

بله، کره جنوبي، عراق، اردن، کويت و عمان از جمله تيم‌هاي ديگري هستند که در برنامه ما براي پيشنهاد بازي تدارکاتي قرار دارند. ما  تا زمان بازي‌هاي آسيايي 7 ديدار تدارکاتي را انجام خواهيم داد.


 

 در جلسه با سجادي معاون وزير ورزش موافقت‌هاي لازم براي برنامه‌هايتان را گرفتيد؟


 

اين اولين جلسه بيشتر با خدف معارفه و آشنايي من با مسئولان وزارت ورزش و جوانان بود. فکر کنم در جلسات بعدي بيشتر درباره برنامه‌ها صحبت کنيم.


 

طبق گفته رئيس فدراسيون فوتبال گويا اردوي اروپايي هم در برنامه تيم المپيک وجود دارد؟


 

در زمان برگزاري جام ملت‌هاي آسيا در ماه ژانويه (دي‌ماه) که مسابقات ليگ تعطيل است براي کمپ اردويي خود برنامه‌ريزي خواهيم کرد که اين کمپ در اروپا و يا شايد جاي ديگري باشد.  در مورد محل اين اردو تصميم‌گيري مي‌کنيم اما به طور قطع در آن زمان با توجه به اينکه ليگ تعطيل بوده و باشگاه‌ها بازي نخواهند داشت سه کمپ اردويي را برگزار مي‌کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها