کد خبر: ۲۲۱۹۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه کشورش به سمت پیروزی پیش می‌رود، گفت: کسانی که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مخالفند، همان حامیان تروریسم هستند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت شهدای رسانه و مطبوعات در دمشق تاکید کرد: کسانی که با انتخابات ریاست جمهوری سوریه مخالفند و علیه آن سخن می‌گویند، همان کسانی هستند که از تروریسم پشتیبانی کرده و از اقدامات تروریستی علیه سوریه حمایت مالی به عمل می‌آورند.

وی با تاکید بر این که سوریه به سمت پیروزی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: به عقیده من آنچه بهار عربی نامیده می‌شود، در واقع تنها یک زمستان خونینی از طائفه گرایی و وهابیت است که برخی رسانه‌های عرب زبان در ترویج و به کارگیری آن برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند و آنها هستند که ملت عرب و تمدن ما را هدف قرار می‌دهند.

وی عنوان داشت: رسانه‌های غربی ابزاری هستند که از آنها برای دشمنی علیه ملت‌ها استفاده می‌شود و از زمان جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 تعداد اصحاب رسانه‌ای که در جهان کشته شدند، بی‌سابقه بوده است.

در همین راستا، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه یک حق ملی و مبتنی بر قانون اساسی است و هیچ ارتباطی به بیگانگان در خارج از مرزهای سوریه ندارد و ما به هیچ کس در خارج اجازه نمی‌دهیم در مورد این مساله یا دیگر امور داخلی ما اظهار نظر کند.

این مقام سوری تاکید کرد: دمشق به هیچ وجه مداخله بیگانگان در مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه یا دیگر امور داخلی را نمی‌پذیرد.

الزعبی عنوان داشت: مقابله با تروریسم در سوریه، حمایت از ارتش و تمامی مسائل قانونی از جمله انتخابات ریاست جمهوری تصمیماتی ملی هستند که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و مسئولان حوزه خلیج فارس و همچنین مسئولان ترکیه‌ای حق اظهار نظر درباره آن یا مداخله در آن را ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها