کد خبر: ۲۲۲۱۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۱۳ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال يک تلويزيون رژيم اشغالگر، در گزارشي درباره این کنفرانس گفت: "پنجمين کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران، تريبوني در اختيار مخالفان تشکيل دو کشور فلسطين و اسرائيل در کنار یکدیگر قرارداد".

این گزارشگر صهیونیست با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس حمايت از انتفاضه، تاکید کرد: "بر اساس سخنان رهبر ایران راه حل  جنگ افروزی و یا غرق کردن یهودیان در دریا نیست، بلکه راه حل انجام همه پرسی عادلانه برای مشخص کردن سرنوشت این سرزمین است؛ مشکل کوچکی است؛ در این همه پرسی همه مردم فلسطين از جمله آوارگان شرکت می کنند".

کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی، سپس گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری را با صدای فارسی، و با اضافه کردن زیر نویس عبری پخش کرد.

رهبر معظم انقلاب در این بخش از بیانات خود فرمودند: "همه مردم اصلی فلسطین، از مسلمان و مسیحی و یهودی - نه مهاجران بیگانه- در هرجا هستند؛ در داخل فلسطین، در اردوگاه ها، و هر نقطه دیگر، در یک همه پرسی عمومی و منضبط شرکت کنند؛ و نظام آینده فلسطین را تعیین کنند".

 گزارشکر کانال یک تلویزیون رژیم اشغالگر در خصوص مواضع"خالد مشعل" ریيس دفتر سياسي حماس، گفت: "خالد مشعل برغم حمايت از مواضع محمود عباس ریيس تشکيلات خودگردان فلسطین در برابر فشارهاي آمريکا؛ بر پایبندی جنبش حماس به مبارزه مسلحانه تا تحقيق آزادي کامل سرزمين فلسطين و ناکامي همه طرحهاي اسرائيل، تاکيد کرد".

گزارشگر اسرائيلي افزود: "اظهارات خالد مشعل نتوانست مواضع محمود عباس را در خصوص درخواست عضويت کشور فلسطين در سازمان ملل، تغيير دهد. آمریکا اين بار از طريق تصمیم کنگره مبنی بر متوقف ساختن کمکهاي 200 مليون دلاري به تشکيلات خودگردان فلسطين، در فرايند طرح رسميت دادن به کشور مستقل فلسطين مانع تراشي کرد".

 در همين حال تلويزيون رژيم اشغالگر بخشهايي از اظهارت نبيل شعث عضو گروه مذاکره کننده تشکیلات خودگردان را در اين زمينه پخش کرد.

شعث گفت: "کنگره آمريکا بمنظور تحت فشار قرار دادن تشکيلات خودگردان فلسطين، در صدد قطع کمکهاي 200 مليون دلاري برآمد".

 گزارشگر اسرائيلي در ادامه گزارش گفت: "فلسطينيها درخواست کميته چهارجانبه بين المللي را در خصوص ازسرگيري مذاکرات با اطراف فلسطيني  رد کردند؛ که اين امر روند مذاکرات را تا چندين سال بتعويق مي اندازد".

 "حمزه بشتاوي" کارشناس مسائل رژيم صهیونیستی، در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران و بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص مسأله فلسطين، رژيم صهيونيستي پايگاه استکبار جهاني در منطقه را به لرزه درآورد.

بشتاوی افزود: "رهبر معظم انقلاب اسلامي، مبارزات مردم فلسطين با اشغالگران، براي احقاق حقوق از دست رفته شان را نزاع ميان حق و باطل دانستند".

وي با بيان اينکه، مسائل مطرح شده در کنفرانس تهران، بيانگر مواضع ملتهاي آزاده جهان در خصوص مسأله فلسطين است، گفت: "صهيونيستها بیانات رهبر انقلاب اسلامي ايران درباره تحقيق عدالت در مسأله فلسطين را تهديدی برای  بقاي رژيم نامشروع خود مي دانند".

بشتاوی تاکید کرد: "جمهوري اسلامي ايران با استناد به تعاليم اسلامی و با پيروي از مکتب اسلام و قرآن، مواضع علني و روشن خود را در خصوص حمايت از مقاومت مردم فلسطين تا احقاق کامل حقوق از دسته رفته آنها و آزادي کامل سرزمين فلسطين از چنگال اشغالگران صهيونيست، مطرح کرد".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها