کد خبر: ۲۲۳۵۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
«همه جوره پای حجابم ایستاده‌ام»؛ سخنی از سوی بهترین ورزشکار زن جهان که اثبات کرد عصر جدید باشد یا ارتباطات مهم نیست نامش را چه بگذارند؛ مدافع حیثیت و شرافت زنانه عنوانی است که از زن ایرانی جدا نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598، سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس در نظر دارد تا خبرسازترین «چهره‌های» هفته گذشته را تحت عنوان بسته خبری «سفید سیاه خاکستری» به مخاطبان خود معرفی کند.

با ما همراه باشید با چهره‌های هفته گذشته:

 

*چهره خوب هفته

راز مقاومت و ایستادگی زنان ایرانی و دفاع از حیثیت و شرافت زنانه شان از تاریخ وطنمان ایران و دین مبین اسلام به یادگار مانده است؛ عصر جدید باشد یا ارتباطات مهم نیست نامش را چه بگذارند؛ این عنوان را نمی‌توان از زن ایرانی جدا کرد، آخر همزادش است. «قضیه حجاب برای من حیثیتی است؛ همه جوره پای حجابم ایستاده‌ام»؛ سخنی از سوی بهتری ورزشکار زن جهان در سال 2013؛ زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک کشورمان که کسب مدال طلا جام جهانی 2014 تایلند آخرین افتخار‌ش بود معتقد است که «شاید کارما نسبت به ورزشکاران دیگر کشورها که پوشش آزادتری دارند سخت‌تر باشد؛ ولی ما آزادی را در این می‌بینیم که پوشش مناسب داشته باشیم»؛ به قول حافظ ... غلام همت آنم که زیر چرخ کبود/  ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست.

 

*خداحافظی هفته

یک خداحافظی جنجالی با اما و اگرهای فراوان؛ پس از برکناری سیدعبدالمجید رکنی تهیه‌کننده برنامه سمت خدا؛ نجم الدین شریعتی مجری این برنامه روی آنتن زنده تلویزیون آمد و از مخاطبان 5 ساله برنامه سمت خدا خداحافظی کرد؛ خداحافظی که هنوز درخصوص علل و چگونگی آن حرف‌و حدیث‌های بسیاری مطرح است.

 

*توصیه هفته!

«شما نیز مانند ما با لبخند از کنار هجمه‌ها و تندروی‌ها بگذرید»؛ توصیه‌ای از عفت مرعشی به روحانی؛ همسر هاشمی رفنسجانی که به گفته خود خیلی وقت است چنین تجویزی را برای خانواده‌اش کرده و از آن استفاده می‌کنند به دولت یازدهم پیشنهاد کرد که کار خود را آنطور که صلاح می‌داند و آنطور که باید باشد، انجام دهند و توجهی به هجمه‌ها نکنند.

 

*من نبودم هفته!

صاحب فتوای «جهاد نکاح» که نامشروع‌ترین عمل ضدانسانی را ترویج و هزاران زن و دختر را قربانی کرد؛ حرفش را پس گرفت؛ بله درست است وی پس از این همه جنجال حرف خود را پس گرفت؛ به همین راحتی!

 «محمد العریفی» از مفتی‌های سرشناس وهابیت، بعد از اینکه فتوای او در محافل عربی و اسلامی جنجال به پا کرد، حرفش را پس گرفت و در چندین تریبون، به صورت رسمی مدعی شد که وی چنین فتوایی را صادر نکرده است؛ حال قربانیان پیدا کنند پرتقال فروش را... 

 

*شرط هفته

یک شرط عجیب از سوی «علی الحکمی» عضو مجمع علمای ارشد عربستان برای تأیید شهادت؛ «در صورت تأیید همه‌گیر بودن ویروس کرونا، هر فردی که جان خود را به علت ابتلا به این ویروس از دست بدهد، شهید به شمار می‌آید»؛ البته سازمان بهداشت جهانی تاکنون بیماری کرونا را به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام نکرده است؛ بیماری کرونا، درمان و واکسن پیشگیری ندارد و وزارت بهداشت عربستان تلاش می‌کند که این بیماری را کنترل کند.

 

*گوشزد هفته

«عشق من معلمی است و حالا که امکانات و توان کشور اجازه نمی‌دهد و لازم نمی‌داند بازیکن تربیت کنم در همین گوشه خیابان بنزین در باک خودروهای هموطنانم می‌ریزم تا آنها از رسیدن به مقصد باز نمانند»؛ سخنی از سوی محمد یوسف رییسی، ﻣﺮﺑﯽ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ نوجوانان ﮐﺮﯾﮑﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ.

ورزشکاران سیستان و بلوچستان در رشته کریکت عناوین قهرمانی متعددی را در کشور به دست آوردند اما به دلیل نبود امکانات مناسب برای پرورش استعدادهای موجود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌توان شرح حال آنها را از شغل مربی تیم ملی نوجوانان که‌ به بنزین فروشی روی آورده است حدس زد! 

 

*پیشتاز هفته

«چه شد که در کشور ما ارزش‌ها به ضد ارزش‌ها تبدیل شد، می‌آیید کمک کنیم یا علی بگوییم ارزش‌های خود را برگردانیم؟» گوینده این سخن، الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها نامش فراتر از پرده سینما و تیتراژ پایانی سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های مناسبتی برده می‌شود، مردم کشورش را به اتحاد در عرصه تحول فرهنگ دعوت کرد.

سخنانی که شاید پیش‌ از این از سوی کمتر بانوی بازیگری عنوان شده بود: «این کشور برای هیچ حزب و رنگ خاصی نیست، وطن من بوی آرامش، صبر، عشق و ایمان می‌دهد؛ البته فکر کنم زیاد تصویرم را نبینید برای اینکه برایم پیغام داده‌اند خانم الهام چرخنده سینمای ما جای یک همچین زنانی نیست. واقعاً هنوز این برایم علامت سوال هست که به هر حال در این فضای فرهنگی و سینمای ما جای چه جور زنانی است؟ اگر میشود بگویند ما هم بدانیم».

 

 

 

*چهره بد هفته

«اگر ما راضی نشویم هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت»؛ گوینده این سخن وقتی در میان جمعی از ارباب‌های خود قرار گرفت به اصطلاح عامیانه شیر شد!

«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا در جمع حامیان رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت: «ما همه مسئولیت داریم تا به دیپلماسی (در قبال برنامه هسته‌ای ایران) شانس موفقیت دهیم. آمریکا از حرف زدن خشنود و راضی نمی‌شود. ما تنها از اقدامات قابل اثبات ایران خشنود می‌شویم».

 

 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها