کد خبر: ۲۲۳۹۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۵ روز تا جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل
نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل نوشت: سرمربی و برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران درخصوص کیفیت لباس‌هایشان که توسط شرکت آل‌اشپورت تهیه می‌شود، اعتراض کردند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل نوشت: سرمربی و برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران درخصوص کیفیت لباس‌هایشان که توسط شرکت آل‌اشپورت تهیه می‌شود، اعتراض کردند.

رقابت‌های جام‌جهانی 2014 از 12 ژوئن (22 خرداد) با دیدار افتتاحیه بین دو تیم کرواسی و برزیل آغاز می‌شود.

فقط لباس و دیگر هیچ!

هواداران از دیرباز در فوتبال عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورشان بوده‌اند و بازیکنان دوست داشته‌اند پس از هر مسابقه پیراهن‌هایشان را با هم عوض کنند.

سه شرکت بزرگ (آدیداس، نایک و پوما) لباس‌ها و ابزار اکثر 32 تیم حاضر در رقابت‌های جام‌جهانی را تولید می‌کنند. چند شرکت متفرقه کوچک‌تر دیگر مانند جوما، ماراتن، وریور و آل‌اشپورت نیز وجود دارند که خوشحال می‌شوند که تیمی، هر تیمی لباس‌های آنها را بر تن کند اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی که مشتری از محصولات آنها راضی نباشد؟

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران هفته گذشته در زمان آماده‌سازی شاگردانش برای سفر برزیل نسبت به شرکت تولیدکننده این لباس‌ها (شرکت آل‌اشپورت) انتقاد کرد. وی تأکید کرد که پیراهن، شورت و جوراب‌های تولید شده توسط این شرکت برای تیم ملی ایران در رقابت مقابل قطر و کره‌جنوبی برای آب و هوای شرجی مناسب نبوده است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانس‌پرس گفت: این اتفاق می‌توانست مانع از راهیابی ایران به رقابت‌های جام‌جهانی شود.

کی‌روش همچنین به انتقاد از فدراسیون فوتبال ایران پرداخت که نتوانسته لباس‌های مناسب را برای تیم ملی فراهم کند و افزود: اگر برای هر بازیکن یک جفت کفش تهیه کنید که صبح و شب با آن تمرین کند، نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد.

کی‌روش مشاور فدراسیون فوتبال آمریکا، سرمربی رئال مادرید، تیم ملی پرتغال، تیم ملی آفریقای جنوبی و دستیار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده است.

چند نفر از شاگردان کی‌روش با اعلام اینکه پیراهن‌ها و جوراب‌ها پس از شست و شو آب رفته، به حمایت از سرمربی خود پرداختند. (آیا آنها خودشان لباس‌هایشان را می‌شویند؟)

آل اشپورت در پاسخ  به این موضوع در تماسی که با فدراسیون فوتبال ایران داشت، اعلام کرد: این ادعا که بازیکنان به اندازه کافی لباس و جوراب برای این رقابت‌ها دریافت نکرده‌اند، اشتباه و پوچ است. ما از همان استانداردی برای ایران استفاده کردیم که برای هر مؤسسه یا باشگاه دیگری که با آن کار می‌کنیم، استفاده می‌کنیم.

تیم ملی ایران روز دوشنبه راهی اردوی اتریش شد؛ در حالی که تولید کننده منطقه‌ای آل اشپورت در خاورمیانه نیز تأکید می‌کرد که تجهیزات پس از کنترل فنی برای ایران ارسال شده و کی‌روش تلاش می‌کند با این کار به نفع مالی برسد. این اختلاف به سیاست هم کشیده شد تا جایی که یکی از مقامات دولتی تیم ملی را پیش از جام‌جهانی دعوت به آرامش کرد.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در این باره اظهار داشت: همه باید از تیم ملی حمایت کنند و ما باید تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات تیم را حل کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که تیم راهی برزیل شود، اعضای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هر هفته دولت را از مسائل تیم ملی باخبر خواهند کرد.

ایران در برزیل در گروه F به مصاف تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها