کد خبر: ۲۲۴۳۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مجری آمریکایی شبکه پرس تی‌وی گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند در میان گروه‌هایی که علیه آنها فعالیت می‌کنند نفوذی داشته باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت مالکوم لطیف شباز نوه مالکوم ایکس رهبر معترض سیاه پوست آمریکایی صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.
 
مرضیه هاشمی مجری آمریکایی شبکه پرس تی‌وی و از آشنایان شهید مالکوم شباز در این نشست گفت: شهادت مالکوم شباز نشان می‌دهد کسی که از یک خانواده انقلابی در آمریکا باشد آمریکایی‌ها با او چه می‌کنند پدر پدر بزرگ‌ مالکوم علی‌رغم اینکه مسیحی بود دیدگاه مقاومت داشت و برای عدالت مبارزه می‌کرد اما او را کشتند مالکوم ایکس پدر بزرگ مالکوم نیز مشکلات مختلفی در جامعه آمریکا داشت و حتی به زندان رفت و در زندان مسلمان شد.
 
وی افزود: مالکوم ایکس جذابیت بسیار بالا و بیان خوبی داشت و آمریکایی‌ها می‌دانستند دیدگاه‌های اسلامی او بسیار خطرناک است در نتیجه اف بی ای او را کشت مالکوم را نیز به مکزیک کشیدند و در آنجا او را کشتند زیرا اگر در آمریکا این اتفاق می‌افتاد به دلیل سابقه خانوادگی او مردم مشکوک می‌شدند. به طور کلی آمریکایی‌ها سعی می‌کنند در میان گروه‌هایی که علیه آنها فعالیت می‌کنند نفوذی‌هایی داشته باشند آنها در ابتدا اقدام به تخریب شخصیت‌ها می‌کنند.
 
مجری شبکه پرس تی‌وی با اشاره به مستندی که در آمریکا ساخته است گفت: دوسال پیش مستند در آمریکا ساختم که مالکوم در آن حضور داشت او بسیار ناراحت بود و آرامش نداشت و فقط می‌خواست به ایران بیاید و به حوزه برود. او برای دولت آمریکا بسیار خطرناک بود چون خانواده بسیار مشهور و مطرحی داشت. از طرف دیگر او شیعه شده بود و طرفدار جمهوری اسلامی بود به همین دلیل از نظر آنها خطرناک محسوب می‌شد و نمی‌خواستند به ایران بیاید.
 
هاشمی با اشاره به تلاش برای حضور مالکوم در کنفرانس هالیوودیسم اظهار داشت: مالکوم برای آمدن به ایران و شرکت در کنفرانس هالیوودیسم مشکلات زیادی داشت و روز شماری می‌کرد که به ایران بیاید اما نگذاشتند این اتفاق بیفتد. مردم فکر می‌کنند آمریکا اقیانوس آزادی است اما این فقط ظاهر امر است آنها به بهانه‌های مختلف مانند رد شدن از چراغ قرمز او را دستگیر کردند و نگذاشتند به ایران بیاید.
 
مجری شبکه پرس تی‌وی در خصوص زندانی‌های موجود در آمریکا گفت: آمریکا بیشترین تعداد زندانی را در سراسر جهان دارد و بیشتر زندانی‌های آمریکا نیز سیاه پوست هستند. آنها این گونه سعی می‌کنندسیاه پوستان را خراب کنند چون وقتی زندانی آزاد می‌شود نمی‌تواند کار پیدا کند و در نتیجه مشکلات بسیار دیگری برای او پیش می‌آید مالکوم نیز همین مشکلات را داشت اما از سوی گروه‌های مختلف پیشنهادات زیادی به او می‌شد و او می‌توانست میلیونر باشد مثلا عربستان پیشنهادهای خوبی برای تبلیغ وهابیت به مالکوم داده بود اما او آن موقع عاشق اهل بیت شده بود و این پیشنهادات را قبول نکرد.
 
وی با اشاره به شهادت مالکوم شباز خاطر نشان کرد: سال گذشته ما تلاش می‌کردیم دوباره برنامه‌ریزی کنیم تا مالکوم به ایران بیاید اما متوجه شدیم او را شهید کرده‌اند. برنامه‌ریزی آنها بسیار دقیق است آنها ابتدا مالکوم را تخریب کردندو گفتند در بارهای مکزیک مشروب می‌خورده و همین تهمت‌ها باعث شد برخی از مسلمان‌ها از او فاصله بگیرند روش آمریکا این است که افراد را از هم جدا می‌کنند تا پیروز شوند ما باید از شهادت مالکوم یاد بگیریم که با چه کسی طرف هستیم و چه باید بکنیم ما نباید گول لبخند آنها را بخوریم و وحدت داشته باشیم.
 
هاشمی در پایان اظهار داشت: مادر مالکوم شباز با دیدن عکس‌هایی از بیلبوردهای مالکوم در ایران از مردم ایران تشکر کرده است مادر مالکوم مسیحی است اما اکنون در حال مطالعه روی مذهب تشیع است و امیدواریم به این مذهب گرایش پیدا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها